Varför kan jag inte sluta?

Helt ärligt! Jag blir så jäkla arg på mig själv! Varit duktig och tränat nu denna veckan och vad gjorde jag igår? Jo, jag åt som en gris. Och då överdriver jag inte för fem öre. Jag tryckte i mig kanelbullar, glass, godis, choklad, mackor osv. Känner mig så äcklig!!! Så där var den träningen som bortblåst och jag har fått i mig kalorier för flera år framöver känns det som. Jag som vill gå ner i vikt, inte upp! Har inte vågat väga mig på ca 1½ år pga. att jag inte velat veta hur mycket jag gått upp när jag mått dåligt. Men idag blev jag så jävla arg och kände att jag måste veta hur mycket jag väger för att få någon självdiciplin överhuvudtaget. Och jag blev faktiskt förvånad. Hade ställt in mig på att jag hade ca 8 kg att gå ner, men jag har "bara" 3 - 4 kilo. Så det var positivt. Har däremot svårt att gå ner så jag får kämpa hårt. Känner mig lite mer motiverad faktiskt nu när jag vet att jag är ganska nära min målvikt :-)

Så idag kör jag på igen med träningen. Ska springa och förbränna lite kalorier! Orkar jag så kör jag på 10 km men tror inte jag kommer orka det idag. Hade varit skönt i alla fall för på 10 km förbränner man ca 700 kcal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0