Tränat, 13 km + övningar

Idag började jag morgonen med ett långt löparpass (intervall). Sprang först 10 km, sedan vilade jag några minuter, drack vatten och sedan körde jag övningar för mage, armar, rumpa & lår. Efter jag hade gjort några repitioner så blev jag helt plöstligt sugen på att springa lite till, hade så mycket energi och var extremt taggad då jag inte kunnat träna på en vecka. Så det blev 3 km till sen kände jag mig nöjd. Sammanlagt blev det alltså 13 km + lite övningar för kroppen. Jättebra tycker jag! Men jag måste läsa på lite mer om hur man ska göra när man tränar. Om det är bra att konditionsträna och sen göra lite andra övningar därefter. Samt hur man ska äta efter träning? Står så mycket olika saker på alla sidor. Konstigt nog känner jag mig aldrig hungrig efter jag sprungit eller tränat. Även om jag tränar på tom mage (innan frukost) så känner jag ingen hunger alls och det tar nästan emot att tänka att man ska äta efter man tränat. Vet i alla fall att många äter efter träning men jag brukar inte göra det, vilket säkert inte alls är bra! Efter ca 2 timmar kan jag äta.

Idag har jag börjat med min Detoxkur också. Känner redan av att jag kommer må illa av dessa tabletter (hoppas inte under hela kuren). Men det är bara att bita ihop. Får köra på så länge jag orkar helt enkelt. Har svalt ner dem tillsammans med en god smoothie på hallon & jordgubbar.Jag känner mig faktiskt riktigt taggad över att äta nyttigt och jag hoppas inte jag faller tillbaka i helgen och frossar i godis & glass. Det är slut med det nu! I stället tänkte jag köpa grönsaker + dipp imorgon att ha i stället. Och ikväll ska jag dricka mitt örtthé jag köpt plus läsa min hälso tidning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0