Öka fettförbränningen med 25%

Vill du förbränna fett på träningen? Se då till att tömma dina kolhydratreserver först. De flesta som kör styrketräning, springer eller cyklar, vet att det är trevligare att träna när de fyllt på kolhydratreserverna. Men om du tränar för att gå ner i vikt kan det vara bra att rucka lite på logiken. Du kan nämligen få kroppen att förbränna mer fett om du ser till att dina kolhydratreserver är tomma, när du tar på dig löparskorna. Forskarna fann att du kan öka fettförbränningen med 25 procent under träning om du timmarna innan har undvikit kolhydrater som bröd, ris, potatis och pasta. I gengäld måste du vara beredd på att din träning kommer att kännas tuffare och kanske mindre tillfredsställande, eftersom du måste arbeta mer för att nå målet.


(Dessa tips hittade jag på iform.se)




Förövrigt blev det 8 km intervallträning för min del idag. Älskar känslan efter man tränat och svettas riktigt rejält. Finns inget bättre än att ta en härlig dusch efteråt! Måste däremot hitta ett par bra löparskor eftersom att jag får lite ont i fötterna av de jag har nu.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad kul det är att läsa hur du gör framsteg. Du verkar må bättre o bättre! Håller tummarna att det fortsätter så! Det hade varit väldigt intressant att få se din hy, men jag förstår att det skulle vara svårt att lägga ut bilder! Stor kram till dig!

2011-01-06 @ 00:27:07
Postat av: Anonym

Hej Jenny! Tack för din kommentar :) Jo men det går väl frammåt det kan jag hålla med dig om. Men har fortfarande långt kvar. Men huvudsaken är att det inte går bakåt. Jag kanske vågar lägga in bilder när jag mår bra. Jag har bilder från när min hy var som värst som jag hoppas kunna lägga upp här när jag mår bättre. Hoppas allt är bra med.



Kramis

2011-01-06 @ 11:56:32
URL: http://javlaakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0