Tisdag

Hej gott folk!

Som ni säkert märkt uppdaterar jag inte allt för ofta längre. Det känns som att det va längesen jag mådde riktigt dåligt nu pga. huden. Och med riktigt dåligt menar jag att jag bryter ihop totalt och får självmordstankar. Sen kommer mina dagar som är lite sämre och då jag tycker huden ser jätteäcklig ut. Men vissa dagar känner jag att den ser helt okej ut. Har börjat våga visa mig ute lite mer och skämms inte lika mycket längre. Låg ute i solen en stund idag, har inte kunnat sola på ca 2 år. Ni anar inte hur underbart det va! Och med lite färg på kroppen känner man sig genast finare. Mina röda märken har bleknat ganska mycket de senaste veckorna tycker jag. Man tänker inte alls lika mycket på dem längre och nu när jag sminkar mig så ser det ganska bra ut.

Känns underbart att kunna säga att jag faktiskt ser fram emot denna sommaren. Sen i vintras har jag verkligen hoppats att jag skulle kunna gå ut till sommaren och nu känns det faktiskt möjligt. Jag har inte varit ute och "festat" ännu med vännerna, men i mitten av juni kommer jag gå ut för första gången på 2 år! Och jag längtar så mycket.. Känns som att jag har mycket att fixa innan dess bara. När jag går ut första gången på så lång tid vill jag känna mig kanon snygg! Vill gå ut med ett bra självförtroende och känna mig fin. Nu i veckan kommer jag åka till Göteborg för att handla så mycket nya kläder som jag bara kan hitta inför sommaren. Vill ha en helt ny garderob och förnya mig själv lite. Det har inte lockat mig för fem öre att shoppa något under tiden jag mått dåligt, då har jag mest känt skitsamma, spelar ingen roll hur man ser ut för man känner sig likt förbaskat lika äcklig ändå. På fredag kommer jag även att göra en läppförstoring. Detta är mest en kul grej tycker jag och inget jag kommer hålla på och göra om gång på gång. Och nästa vecka ska jag fixa mina naglar hos en nagelteknolog. Hade alltid fixade naglar innan jag började må dåligt, tycker det är otroligt fint!


Hur mår ni mina läsare som jag haft kontakt med? Går det frammåt för er också? Hoppas det!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Det var verkligen längesen. Blev riktigt glad när jag kikade in på din blogg och såg vad allt har vänt till det bättre för dig! :) Jag har inte heller mått så dåligt pga huden och haft fullt upp med studier så har blivit ont med tid för bloggläsande!

Men som sagt, jätteroligt för din skull tycker jag, att du är mer tillfreds med huden nu! HAr du gjort ngt särskilt för dessa förbättringar eller har de bara kommit helt spontant?

Själv fortsätter jag med roaccutanbehandligen. Finnarna är så gott som borta, men de röda märkena finns det kvar en hel del av. Men lite mineralsmink på så döljs de någorlunda iaf! :)

Hoppas du får en bra vecka och att du hittar mkt fint i Göteborg!

Kramar till dig!



2011-06-01 @ 18:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0