Hyfsad helg

I fredags skötte jag mig hur bra som helst när det gäller mat och hetsätning. Var inte ens sugen på godis vilket kändes jätteskönt. I lördags vaknade jag och var riktigt sugen på att springa, så jag sprang 10 km och sen kände jag mig nöjd. Var inte alls sugen på godis och onyttigheter (vilket jag annars alltid är på lördagar) och var till och med och handlade grönsaker & dipp. Ville ha något att tugga på till filmen. Kände ingen frestelse alls att köpa en stor godispåse eller glass i stället. Kände mig faktiskt riktigt duktig! Men sen när det väl var dags att kolla på filmen och det stod massa godis framme på bordet så blev jag galet sugen på choklad! Och självklart tryckte jag i mig lite choklad och några godisbitar. Men sen var det bra. Hetsåt inget och har inte ätit onyttigt idag heller, vilket jag oftast gör om jag känner att jag misslyckats med maten dagen innan. Så även om jag hade en lite svacka igår så känns det inte som att det var hela världen. Tränade ju faktiskt och dessutom hetsåt jag inte! Det är ett steg i rätt riktning för min del.

Är ganska sugen på att träna lite ikväll också men vet inte om jag klarar det. Fick sån galen träningsvärk igår och har fortfarande lite ont idag. Så jag får se hur jag gör. Men det hade ändå känts bra att springa en liten runda. Behöver ju faktiskt inte vara så långt! Har även varit på stranden idag och gått en runda, det har varit jätteskönt väder och solen har varit framme en bra stund. Det får en verkligen att längta tills sommaren. Vet att jag sagt det många gånger innan men jag hoppas verkligen att jag kommer kunna gå ut denna sommaren :/ JAG VILL MÅ BRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0