Psykfall

Jag känner mig verkligen som ett psykfall ibland. Eller ganska ofta rättaresagt! När jag kollade mig i speglen i fredags i olika vinklar och med olika ljus så bröt jag ihop totalt. Min hy ser så jäkla äcklig ut att jag kände att ingenting spelar någon roll längre. Är trött på mitt liv, på att må dåligt och över att inte ha några framtidsplaner. Känner inte heller för att planera för framtiden när jag inte mår bra. Det ända jag kan tänka på är hur lång tid det kommer att ta tills jag mår bättre. Men just nu känns det som att det ALDRIG kommer till att ske. Och det där med att jag skulle må bra till sommaren kan man nog räkna bort redan nu. Min hy blir fasen inte bättre. De röda märkena vill inte försvinna. Och mina ärr är extremt fula. Okej, de har blivit bättre men de syns ändå väldigt mycket i vissa ljus.

Pga. att jag bröt ihop i fredags fick jag ringa och sjukanmäla mig på jobbet. Jag klarade inte av att gå ut. Och ni kan nog räkna ut hur jag tröstade mig vid det här laget. Japp, jag frossade! Gick till närmsta affär och köpte chokladkaka, kanelbullar, kakor och massa onyttigt. Tryckte i mig rubbet och min mage måde piss efteråt. Självklart fick jag jätteont i magen. Men med tanke på att jag fick så ont i magen slutade jag tänka på ansiktet och koncentrerade mig på smärtan i magen.

Har varit ganska nere nu några dagar. Mer nere än vanligt. Jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Känner mig som en NOBODY. Helt jäkla värdelös. Jag gör ingen nytta med mitt liv. Gräver ner mig under täcket och försöker glömma alla mina problem. Hemma är jag trygg! Men det har blivit som mitt fängelse som jag aldrig lämnar. Är så trött på detta...




Kommentarer
Postat av: L

Hej! Vet inte om detta är till någon tröst, men min hy brukar vara som värst den här tiden på året, för då har man inte fått så mycket sol i ansiktet på huuur länge som helst. För min del brukar det i alla fall bli bättre nu när det går mot ljusare tider och man bildar mer D-vitamin. Hoppas att det blir bättre för dig! :)

Och du, ge inte upp!! Kram

2011-02-09 @ 22:06:01
URL: http://stenalderskost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0