Dålig dag

Igår hade jag en riktigt dålig dag. Försökte göra mig lite fin för pojkvännen och sminkade mig lite. Tyckte att det såg jättebra ut till en början men sen när jag kollade mig i en annan vinkel och ett annat ljus så såg jag alla ärr/gropar. Det såg hemskt ut!! Och där var hela dagen totalt förstörd. Var ledsen hela dagen och va på jättedålig humör. Kände mig äcklig och ville bara tvätta bort sminket och lägga mig och gråta. Men jag försökte hålla humöret uppe några timmar och när jag äntligen fick tvätta ansiktet och lägga mig i sängen mådde jag lite bättre. Kan även passa på att nämna att det första jag gjorde när jag såg mitt hemska ansikte va att köra till affären och köpa en STOR godispåse. Tryckte även i mig chips. När jag äter skräpmat så mår jag faktiskt bättre för stunden. Och i stället för att tänka på ärren så tänker jag på hur jävla dum jag va som tryckte i mig allt onyttigt och får ångest för det. Så det hjälper för stunden! Men det tar ju inte bort mitt egentliga problem. Vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till. Är så trött på mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Eva.I.

Hejsan.

Förstår så väl hur du känner det då jag mått som du flera flera gånger.

Men det har börjat bli bättre för mig.

Och det kommer det att bli för dig också ska du se.

Jag brukar försöka tänka på att min man och mina barn älskar mig precis som jag är och det ger mig en trygghet.

Och även mamma och pappa och övrig släkt och vänner förståss.

Precis som du måste försöka tänka om din pojkvän och övrig familj/släkt.

Det är synd att man inte känner varandra och bor nära då det hade varit kul att kunna prata live med någon som vet vad man går/ gått igenom.

Inte för att jag vet var du bor.

Men det är ju tur att det finns internet.



Hälsningar från Eva.

2011-02-19 @ 14:04:16
Postat av: Anonym

Hej Eva!



Ja det är en hemsk känsla. Känns tråkigt om det ska kännas såhär hela livet.. :/ Hur som helst så gjorde jag faktiskt en såndär hudanalys idag och skickade in. Väntar och se vad dem rekomenderar för produkter till mig. Vilka använder du?



Jo jag försöker alltid tänka att pojkvännen älskar mig men det hjälper inte så ofta. Känns som att han kommer lämna mig pga. att jag är så ful (tycker ju jag). Eller för att jag mår dåligt så himla ofta. Jag bor i västra götaland. vart bor du?

hur gammal va du nu igen?



Kram

2011-02-19 @ 20:43:45
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Eva!



Ja det är en hemsk känsla. Känns tråkigt om det ska kännas såhär hela livet.. :/ Hur som helst så gjorde jag faktiskt en såndär hudanalys idag och skickade in. Väntar och se vad dem rekomenderar för produkter till mig. Vilka använder du?



Jo jag försöker alltid tänka att pojkvännen älskar mig men det hjälper inte så ofta. Känns som att han kommer lämna mig pga. att jag är så ful (tycker ju jag). Eller för att jag mår dåligt så himla ofta. Jag bor i västra götaland. vart bor du?

hur gammal va du nu igen?



Kram

2011-02-19 @ 20:44:04
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva.I.

Hej.

Jag använder än så länge bara Vitakombi 2 men ska även skaffa Gel Glyco Rose och Oxygen Eye Cream.

Sedan kan det ju hända att jag vill testa annat.

Det var nog sammanlagt 9 produkter dom rekomenderade mig bla. rengöring och peeling och sånt men det kör jag på Dermalogica som jag gillar.



Jag bor i Norrbotten så det är ju en bit bort.

Jag blir 31 år i Maj så jag är några år äldre än dig.

Du var väll vid 20 va?

Men många säger att jag ser yngre ut så det är väll bara tacka och ta emot :-).

Brukar skoja och säga att jag fyller 21, men min yngsta son blir snart 9 och min älsta son 12 i höst så det kan bli svårt att få det att gå ihop he he...

Du kanske inte vill säga det men får jag fråga vad du heter?

Helt OK om du vill vara namnanonym.

Jag brukar skriva ut mitt namn men sällan min familjs.



Angående din pojkvän så tror jag så här.

Älskar han dig så stannar han kvar även med dina "fel och brister".

Jag och min man blev tillsammans under min Roaccutanbehandling då jag mådde otroligt dåligt och aknen var kaos.

Den 7 Mars så har vi varit tillsammans i 13 år och han har alltid visat att han älskar mig med eller utan smink.

Han ser inte min hy utan mig och så är det säkerligen för din pojkvän.



Ha de bra.

Hälsningar från Eva.

2011-02-19 @ 21:56:23
Postat av: Anonym

Hejsan!



Okej, när använder du vitakombi? Natten eller dagen? Eller kanske både och? Jag är sugen på att pröva gel glyco rose. Men det gör inget om man kombinerar med sina andra produkter då? Jag kan använda min rengöring från mene moy även fast jag kör med lite andra produkter från dem? Jaha så du bor i norrbotten :) Ja, det är ju en bit ifrån. Hehe! Jag är 22 år och heter Alic. Oj så länge du och din man varit tillsammans. Så mysigt! När åt du Roaccutan? Och blev din hy inte bra efte du åt det?



Kram

2011-02-21 @ 09:32:01
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva.I.

Hej Alic.

Jag använder vitakombi både dag och natt.

Jag har förklarat ungefär vad jag använder för typ av produkter och det var ok att kombinera.

Det enda du kanske inte ska använda samtidigt som oxygen produkter och Gel Glyco Rose är väll kanske Phytic acid cream osv som du lämnar kvar på huden men rengöringen tvättar du ju bort så det tror jag inte är något problem.

Men maila dom och fråga om du kan använda glykolsyra samtidigt.

Jag använder ju vanlig hudkräm från Dermalogica över vitakombin och det går alldeles utmärkt.



Ja tiden springer iväg 13 år har gått fort :-)

Och den 14 Juni så har vi varit gifta i 8 år.

Hur länge har du varit tillsammans med din pojkvän?



Jag åt Roaccutan för 13 år sedan ungefär.

Hade nog börjat ta det ett tag innan jag och min man blev tillsammans.

Kommer inte ihåg exakt då det var några år sedan.

Min akne försvann helt men kom tillbaka efter ca 1½ år tyvärr.

Jag mådde skit under perioden då jag åt den så jag vill inte utsätta mig för det igen så det är därför som jag inte ätit någon mer kur.



MVH Eva.

2011-02-21 @ 19:20:21
Postat av: Linn

Åh, sånt här är så jobbigt att läsa för jag känner igen mig så mycket! Snubblade in på denna bloggen nyss efter åtskilliga timmar av internet-letande efter metoder mot acne och acneärr.. Har också ätit roaccutan (två omgångar) men nu har acnen kommit tillbaka sedan jag provade minipiller. Mår så dåligt! Det är verkligen sjukt hur mycket man kan avsky sig själv (eller sitt utseende, rättare sagt) för en sådan "liten" sak som problem med hyn. Det är som att alla mina ansiktsdrag försvinner när jag ser mig i spegeln och hyn är såhär dålig. Jag ser bara problemen.



Nu funderar jag på att försöka enbart med naturliga metoder för att lindra acnen - typ OCM (oil cleansing method) och sådant - för jag märker att det blir värre när jag försöker använda olika rengöringsmedel och fuktkrämer. Det enda jag vågar använda är aloe vera gel och tvätta med vanligt ljummet vatten. Har så känslig hy.



Hoppas det blir bättre för dig, och mig, och alla andra som har dessa problem. Fantastisk blogg. Man är inte ensam!

2011-03-11 @ 16:17:59
Postat av: Anonym

Hejsan Linn!



Vad roligt att du hittade hit. Man blir alltid "lika glad" när någon annan har samma problem. Även om man inte önskar att någon hade det. Men det känns skönt att man inte är ensam. Vad tråkigt att din akne har kommit tillbaka. Vad har du för akne? Och vad har du för ärr? Jag har problem med röda märken efter min akne samt gropar. Är så trött på det! Har du prövat Diane? Det är p piller som ska hjälpa mot akne. Jag äter dem själv och många som skrivit till mig här på bloggen äter också Diane. Du kanske ska kolla om du kan få dem utskrivet? Vad har du prövat för produkter mot din akne? Jag har med känslig hy! Har du prövat några krämer som du fått utskrivet av någon läkare?



Ha det så bra.



Kram

2011-03-12 @ 08:27:09
URL: http://javlaakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0