Chocktillstånd

Idag befinner jag mig i chocktillstånd. Var hos läkaren idag pga. att jag haft problem med min mens väldigt länge. Har aldrig haft någon direkt regelbunden mens och när jag satt och läste lite på internet så hittade jag en massa saker man kunde ha om mensen inte är regelbunden. Bland annat svårt att bli med barn, eftersom man inte har ägglossning osv. Blev rädd och ville kolla upp så jag inte hade något av detta och var och tog blodprov och urinprov. Har även fått sjukt ont i magen nu på senaste. När läkaren kommer ut med provsvar så berättar hon att jag kanske är gravid. Jag är fortfarande i chocktillstånd eftersom jag äter p-piller (DIANE). Hon sa att resultatet inte visade negativt men inte heller positivt. Vilket hon sa att anledningen kunde vara att min kropp inte producerat tillräckligt med ett visst hormon. Men hon sa även att testet kan visa fel. Blev lättad!! Men hon sa att jag måste göra ett test hemma imorgon för att se hur det ligger till. Och nu har mina tankar börjat skena iväg, vad händer om jag är gravid? vad gör jag? Självklart vill jag ha barn i framtiden men jag är trots allt bara 22 år gammal.

Men samtidigt när jag satt och läste på internet om folk som inte kunde bli gravid pga. oregelbunden mens osv så blev jag ledsen, eftersom jag vill kunna få barn nån dag. Bara tanken att inte kunna få barn gjorde mig ledsen. Och när jag läste om folk som inte kunde få barn och som hade försökt i flera år så blev jag ledsen för deras skull och jag hoppades att jag inte skulle ha samma problem som dem. Men det ska nu utredas om jag har några problem, svar får jag nästa vecka. Tycker det är lite lustigt att man kan bli gravid även fast man äter p piller. Chansen är EXTREMT liten dock.

Som sagt, jag känner mig kluven!!!

Kommentarer
Postat av: q

känner med dej, gått igenom något liknande...

styrke kram

2011-04-20 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0