Blåsor/brännskadad

Igår gjorde jag min 4:e ipl behandling. Jag nästan tvingade terapeuten som gör behandlingarna att köra på hög styrka även denna gång. Vilket jag ALDRIG skulle gjort. Direkt efter behandlingen svullande huden upp och sen kom alla blåsor. Ser ut som stora stora blåsor med vatten i. Denna gången är blåsorna mycket värre än sist, nu har jag på båda kinderna och inte bara på en. Dessutom är dem mycket större och fler än förra gången. Inte alls roligt :/ Är livrädd att jag kommer få mer ärr eller pigmentfläckar. Fasen också! Ibland blir jag så arg på mig själv! Kommer hata mig själv om ansiktet blir värre nu.


Har förmodligen bara en ipl behandling kvar att göra innan sommaren. Sen ska jag låta huden vila från ipl behandlingarna. Jag bara hoppas att min hy blir återställd :(

Kommentarer
Postat av: Peter/daniel :)

:(( du ska inte ta mer en vad din hud klarar av, låt dem avgöra vilken styrka du ska ha, ha inte brottom du kommer ångra dig om något går fel,, det där med blåserna är lungt de kommer ordna sig fick samma sak igår då ja gick upp i styrka. va försiktig.

2011-04-29 @ 15:17:05
Postat av: sar

hej hej..jag undrar om du vet ngt om microdermabrasion? är det en behandling som du har testat?, om du har skulle du isåfall rekomendera den?. jag har oxå problem med röda fläckar som e kvar efter min acne. Tack!

2011-04-30 @ 23:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0