Dagen efter..

Jag har knappt vågat kolla mig i speglen efter behandlingen. Har bara kollat på långt avstånd. Man ser inte så vacker ut just nu pga. plåster och ritningar i ansiktet. Men jag vågar helt ärligt inte kolla "nära" speglen så man verkligen ser ärren. Mest pga att ansiktet är svullet och många blir besvikna när dem kollar sig i speglen efteråt och ser att ärren inte syns längre (eller dem tror att alla ärr är borta), men det beror på att ansiktet är svullet! Så det misstaget ska jag försöka undvika. Får be mamma eller någon annan kolla så att alla plåster sitter kvar varje dag och sen får hon plåstra om mig om det behövs helt enkelt.

Jag hoppas verkligen inte att jag får mer finnar nu när jag inte får tvätta ansiktet. Det känns redan ofräscht och flottigt. Usch! Och håret får jag försöka tvätta med all försiktighet så det inte rinner ner vatten i ansiktet. Och på tal om behandlingen så måste jag ta och äta min antibiotika nu! Innan jag glömmer bort det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0