Behandlingen

Hejsan! Jag ser att jag har haft lite fler besökare idag och jag antar att många säkert är nyfikna på hur det har gått för mig idag. Det har gått bra, och läkaren sa till och med att det gått över förväntan. Nu väntar jag bara på att allt ska läka och förhoppningsvis utan komplikationer! Det finns en risk med en av teknikerna läkaren använde att huden "dör". Det är inte vanligt men det förekommer, så jag håller tummarna att det inte händer mig!
Annars kan jag tala om att det var smärtsamt även om jag fick bedövning. Hade jag fått bestämma hade jag velat vara sövd under tiden. Men det fick räcka med lokalbedövning. Han har gjort lite olika saker i ansiktet och olika typer av ingrepp så jag är ganska omplåstrad just nu och i 10 dagar framöver. Det jobbiga är ju att inte få tvätta ansiktet! Är livrädd att jag kommer få finnar, huden lär ju va måttligt fet och äcklig efter dessa dagarna. Usch.
Jag var jättenervös när jag kom fram till kliniken i alla fall. Fick lägga mig på ett "operationsbord", på med operationsmössa osv. Sen fick jag lite bedövning och han satte igång. Det hela tog 2 timmar, längre tid än förväntat och han "fixade" fler ärr än förväntat också. Vilket jag tyckte kändes bra. Jag har helt ärligt talat nästan ingen aning om vad han har gjort i ansiktet, och jag ville inte veta vad han pysslade med heller. Höll på att svimma ett antal gånger och som jag nämt är jag rädd för nålar. Är glad att det är över nu, iallafall denna behandlingen. Nu har jag bokat in nästa behandling (inte samma typ) om ca 4 veckor. Det är en lång lång process! Och läker det inte bra nu så blir det en ännu längre och mer smärtsam process.. Detta är en typ av variant och jag TROR faktiskt att läkaren gjort detta på mig, det har samma namn i alla fall. Ta en titt om ni vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0