3 days left

Idag är det bara tre dagar kvar tills jag ska till kliniken och genomföra första steget i en ärrkorrektion. Varför jag skriver första steget är för att jag vet att det självklart kommer behövas fler behandlingar efteråt. Dock inte samma behandling (förhopnningsvis) då det är en grej man enbart behöver göra en gång. Eller jag i alla fall. Det beror helt och hållet på hur många ärr man har och hur tätt de sitter. Sitter ärren för tätt är det svårt att behandla alla ärren på samma gång. Men i mitt fall räckte det troligtvis med en gång. Det ska bli kul att se hur många djupa ärr jag har. Som jag nänmt innan så kommer enbart mina värsta ärr behandlas. Sedan föreslog läkaren en hudslipning. Vilket jag ska fundera på! Jag har varit ganska inne på att slipa huden med laser, men han tyckte vi skulle göra en traditionell hudslipning, då man använder en roterande trissa som flår av det översta hudlagret. Läste dock på internet att den behandlingen bara tar jätteytliga ärr. Fast, all förbättring är ju faktiskt bra! Men när det handlar om så mycket pengar vill man ha valuta för pengarna också. Tycker det är jättetråkigt att de flesta ärrbehandlingar kostar mycket mycket!

Jag är däremot inte nervös de minsta, lite för lokalbedövningen bara då jag hatar nålar och blir svimfärdig så fort jag ser en spruta. Men jag kommer nog vara så bestämd och taggad att det bara är att köra. Det tråkiga är ju den långa resan, tar ca 11 timmar fram och tillbaka. Men, jag får försöka hålla mig sysselsatt. Dessutom kommer min underbara pojkvän att följa med som stöd. Han är bäst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0