Super Hy Vitamins

För ca en månadsen beställde jag hem lite nya kosttillskott att pröva. Jag hittade ett par som heter Super Hy Vitamins som lät ganska intressanta? SUPERHY!? Nä, man ska inte tro på för mycket och eftersom jag faktiskt knappt får finnar nuförtiden så kanske det är svårt att säga om dessa kommer hjälpa något mot akne. Men tabletterna innehåller mycket vitaminer vilket alltid är bra för huden. 90 tabletter kostade ungefär 220 kronor. Och man tar en tablett om dagen! Så de håller ju trots allt i tre månader. Det är värre med mina vitamin b5 jag äter, äter ca 1 ½ burk i månaden vilket kostar en hel del. Hade gärna slutat med dem men vet faktiskt inte om jag vågar? Då kanske finnarna kommer tillbaka.. vilket jag är livrädd för! Hur som helst, har någon prövat dessa kosttillskott?



Kommentarer
Postat av: hs

hej! tycker din blogg e jätte bra då du alltid kan tipa oss andra om med liknande problem om produkter som kan va bra att testa...jag undrar om du tyckte att d vaa värt att genomgå en IPL behandling hjälpte d dig? jag har mest röda fläckar och ärr i ansiktet som verkligen syns vad ska jag göra för att motverka dem? skulle en IPL behandling hjälpa?..sen undrar jag oxå om vitamin B5 e ngt du tycker är värt att ge ett försök?..tack

2010-11-23 @ 19:56:24
Postat av: Anonym

Hejsan!



Vad roligt att du tycker att min blogg är bra! Sånt är alltid kul att höra, även om min blogg mestadels är för att få skriva av mig och mina känslor kring mina ärr och all akne jag haft. Vad har du för problem med din hy? Har du aktiv akne? Jag gjorde massa IPL behandlingar för några år sen, dock inte för röda märken utan det va för mina ytliga blodkärl jag fick i samband med att jag hade mycket finnar och använde mycket starka krämer. Hur som helst, det hjälpte bra mot mina ytliga blodkärl men jag gick på säkert 13 behandlingar sammanlagt! Mycket pengar blev det. Däremot prövade jag något som heter färgämneslaser nu för några månadersen på akademikliniken. IPL är ju inte laser utan intensivt pulserande ljus och är inte lika starkt som laser. Men, den lasern jag prövade blev man helt blå i ansiktet av i ca 1 ½ vecka och man såg inte klok ut! Jag gjorde dock bara 2 behandlingar av den lasern men tyckte inte det gav så jättemycket. Men det är väl indviduellt hur resultatet blir. Jag skulle egentligen fått en 3 behandling gratis men jag orkade inte gå på en till eftersom jag inte såg så mycket skillnad. Men däremot vet jag en som gjort IPL mot röda märken, och som sa att det funkade jättebra! Så ipl hade jag nog testat om jag hade varit du..



Jag har ju också lite röda märken kvar, men de har ju bleknat betydligt! Hur länge har du haft dina? Och har du också gropiga ärr som jag eller är du bara röd? En sak som är bra att använda är produkter med AHA syra, det kanske du redan gör? Jag har ju precis beställt en GEL som ska hjälpa mot ärr som heter MEDERMA SCAR GEL. Jag har läst väldigt bra om den och andra som använt den och fått bra resultat. Kommer skriva här i bloggen om resultat osv så du kan ju kika in och se hur det går om du vill.



Vitamin B5 har jag ätit i snart ett år nu. Ska jag vara ärlig så vet jag inte om dem hjälpt mig med aknen eller inte, eftersom jag i samband med B5 gick på kemiska peelingar mot aknen som hjälpte mig mycket. Så jag vet liksom inte om det är b5 eller peelingarna som gjorde att finnarna började försvinna. Jag ska nog snart sluta med b5 och se hur min hud reagerar, samtidigt är jag rädd att jag kommer få tillbaka alla finnarna. Men jag har hört om något som heter ecnaclyn som ska vara bra! Och jag hade nog tänkt pröva det även om jag knappt får finnar längre.



Nu blev det ett extremt långt svar här känner jag.. har du fler frågor så får du mer än gärna fråga mig. Bara kul att kunna hjälpa till!!



Kram

2010-11-23 @ 22:26:12
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!



Vad roligt att du tycker att min blogg är bra! Sånt är alltid kul att höra, även om min blogg mestadels är för att få skriva av mig och mina känslor kring mina ärr och all akne jag haft. Vad har du för problem med din hy? Har du aktiv akne? Jag gjorde massa IPL behandlingar för några år sen, dock inte för röda märken utan det va för mina ytliga blodkärl jag fick i samband med att jag hade mycket finnar och använde mycket starka krämer. Hur som helst, det hjälpte bra mot mina ytliga blodkärl men jag gick på säkert 13 behandlingar sammanlagt! Mycket pengar blev det. Däremot prövade jag något som heter färgämneslaser nu för några månadersen på akademikliniken. IPL är ju inte laser utan intensivt pulserande ljus och är inte lika starkt som laser. Men, den lasern jag prövade blev man helt blå i ansiktet av i ca 1 ½ vecka och man såg inte klok ut! Jag gjorde dock bara 2 behandlingar av den lasern men tyckte inte det gav så jättemycket. Men det är väl indviduellt hur resultatet blir. Jag skulle egentligen fått en 3 behandling gratis men jag orkade inte gå på en till eftersom jag inte såg så mycket skillnad. Men däremot vet jag en som gjort IPL mot röda märken, och som sa att det funkade jättebra! Så ipl hade jag nog testat om jag hade varit du..



Jag har ju också lite röda märken kvar, men de har ju bleknat betydligt! Hur länge har du haft dina? Och har du också gropiga ärr som jag eller är du bara röd? En sak som är bra att använda är produkter med AHA syra, det kanske du redan gör? Jag har ju precis beställt en GEL som ska hjälpa mot ärr som heter MEDERMA SCAR GEL. Jag har läst väldigt bra om den och andra som använt den och fått bra resultat. Kommer skriva här i bloggen om resultat osv så du kan ju kika in och se hur det går om du vill.



Vitamin B5 har jag ätit i snart ett år nu. Ska jag vara ärlig så vet jag inte om dem hjälpt mig med aknen eller inte, eftersom jag i samband med B5 gick på kemiska peelingar mot aknen som hjälpte mig mycket. Så jag vet liksom inte om det är b5 eller peelingarna som gjorde att finnarna började försvinna. Jag ska nog snart sluta med b5 och se hur min hud reagerar, samtidigt är jag rädd att jag kommer få tillbaka alla finnarna. Men jag har hört om något som heter ecnaclyn som ska vara bra! Och jag hade nog tänkt pröva det även om jag knappt får finnar längre.



Nu blev det ett extremt långt svar här känner jag.. har du fler frågor så får du mer än gärna fråga mig. Bara kul att kunna hjälpa till!!



Kram

2010-11-23 @ 22:27:43
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: hs

tack för ditt svar det uppskattas :)..alltså jag har nog haft problem med acne hela livet känns d som. jag e snart 24 men lider fortf av acne. o minaa röda fläckar har oxå funnits på ansiktet sen flera år tillbaka!..vad menar du med för starka krämer? hur vet man om man anänder för starka krämer? jag använder mig av exuviance produkter som innehåller AHA syror. jag funderar på att kanske börja med örtmediciner har läst en hel del om att det ska hjälpa mot acne. plus det har inga bieffekter så man kan alltid testa utan att ta några risker..ska även kolla upp vad ecnaclyn e för ngt. o sj klart ska jag följa din blogg o se hur modema scar gel fungerar på dig :)

2010-11-24 @ 20:01:11
Postat av: Anonym

Ja men jag tycker bara det är kul när folk kommenterar och skriver! Dessutom är det skönt att veta att man inte är den ända som har problem med huden!! Har du mycket akne nu? Och har du bölder eller bara små finnar? jag minns inte ens vilka krämer jag fick utskrivet av läkaren när jag var mindre. Men de var alldeles för starka för min hud. jag har också använt exuviance för ett tag sen, tycker inte de funkade så bra på mig tyvärr. hur funkar de för dig? jag använder ju mene & moy's produkter och dem tycker jag är jättebra och funkar toppen på min hy! Har du prövat deras produkter?



Vad är det för örtmediciner? jag gick ju på örtpeelingar för några månadersen. det funkade faktiskt bra mot mina finnar, men tyvärr inte på ärren. jag tycker du ska kolla upp ecnaclyn! jag ska själv pröva dem snart och kommer skriva här i bloggen vad jag tycker. fick hem min scar gel i fredags så sätter igång med den imorgon tänkte jag. du kanske också ska pröva någon ärr kräm? om det är de röda märkena du vill ha bort.



Kram

2010-11-28 @ 19:54:22
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Molly

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2012-03-18 @ 20:28:22
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0