Fundering

Har börjat fundera på om man får acne av att träna/svettas mycket? Tror jag borde googla lite på det. Nu när jag har börjat träna lite smått igen så känner jag att jag får mer (nån finne här och var) än tidigare! Lite tråkigt när jag har varit "finnfri" ganska länge. Fick en liten i pannan igår, som bara ser ut som en röd liten prick. Men den gör ont! Tur att den hade lagt sig lite tills idag, hoppas den försvinner snart. Eller smärtan i alla fall. Sen är alla röda märken inte välkomna. Hoppas det går att köra laser på den också på torsdag när det är dags. Bara två dagar kvar nu, känns underbart och jag hoppas det kommer ge resultat.


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej.

Vet precis hur du känner dig kämpar själv med akne.

Jag har hört att det är bra att tvätta ansiktet innan du tränar för att när du blir varm och svettas så öppnas porerna och då kan ju orenheterna man har på huden fara in i porerna.



Hälsningar från Eva.

2010-05-26 @ 08:54:30
Postat av: Maja

Hej!

Läste lite i din blogg av en slump, när jag googlade på akne. Jag kämpar också med akne, och vet vilken jobbig och för jävlig kamp det är... Jag är äldre än dig, 35 år och fick mycket akne efter jag fått min dotter. Inte kul. Har provat en massa olika produkter, behandlingar, tabletter mm. Nu har jag bytt p-piller till Yasmine, som ska vara bra. Hoppas verkligen att de ska hjälpa. Har också tråkiga ärr efter en massa tryckande och pillande.. Skittrist!!! Vill inte prova Rocc. pga att jag vill ha fler barn och inte vill riskera fosterskador. Jag använder Karin Herzog produkter och tycker faktiskt de är bra! Blev nyfiken på din Zeno - har den funkat???? Funderar på att köpa en.



Blev iallafall ledsen för din skull när jag läste lite i din blogg. Jag mår inte så dåligt som dig över aknen, men jag vet hur det känns att aldrig känna sig helt fin. Har också några kilon som inte vill gå bort, men kan känna att det är skit samma för jag har ändå de jävla finnarna...



Har lärt mig att sminka över en del, det hjälper faktiskt lite. Bra smink som inte förvärrar situationen. Jag försöker gå så mycket som möjligt utan smink, men jag skulle aldrig gå utanför dörren utan...



Jag vill bara önska dig lycka till med din kamp! Och kom ihåg att du inte är ensam!! Vi är nog en hel del som kämpar med akne...



Stor kram på dig.

2010-05-26 @ 11:37:32
Postat av: Anonym

Sv Maja; vad kul att du hittade hit, och ja det är så himla tråkigt med akne. vad har du prövat för behandlingar för din akne? någon som du tycker hjälpt bra? jag använder också p piller mot akne, har gjort det i några år.. mina heter Diane och är faktiskt bra och ska hjälpa mot dålig hy. fick dem utskrivna av min hudläkare och dem är riktade mot att ta bort aknen. något du kanske ska pröva om du inte är nöjd med Yasmine. Min zeno tycker jag har funkat sådär, den hjälper not att minska utbrottet av finnen eftersom jag inte fått några direkta "bölder".. men ingen super sak som gör underverk. men det är väl ingenting känns det som. tack för dina stöttande ord, jättekul att du slängde in en kommentar :-) och jag håller med dig, jag skiter totalt i min vikt nu när jag ändå ser ut som en prickig korv i ansiktet. vad använder du för smink? jag känner inte ens för att sminka mig längre, känner mig bara smutsig av nån anledning. och äcklig och ful. usch. återigen, tack för dina ord. kram

2010-05-27 @ 18:18:27
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv Eva; Okej, hur länge har du haft akne själv? och har du några bra tips du kan dela med dig av? vad använder du för produkter? kul att du hittade dit och slänge in en kommentar :-) hur hittade du hit? kram

2010-05-27 @ 18:19:41
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag fyller 30 på söndag och fick väll akne runt 14-15 års ålder kanske. Har haft det sedan dess förutom ca 1½ år efter avslutad Roaccutanbehandling.

Har provat olika produkter med varierat resultat.

Har inte hittat någon produkt som tagit bort det helt. Använder nu mest Dermalogica och Lush produkter.

Det som hjälpt bäst med rödheten är Nyponrosfröolja och Daily microfoliant från Dermalogica.



Ha det bra.



Ska den 4 på portömning så jag får se vad hon säger då att jag bör använda.

2010-05-28 @ 19:41:26
Postat av: Maja

Hej!



Jag har inte provat nån behandling som jag skulle rekommendera, tyvärr... Försökte mig på en kur av kemisk peeling, men blev inte nöjd. Den fungerar nog bättre mot rynkor och ojämn hy, men inte på mig som då hade aktiv akne. Och huden blev jättetorr efteråt, kunde inte använda smink.. Sen jag började använda Yasmine har det faktiskt blivit lite bättre, så jag hoppas... Dessutom märker jag att när jag äter nyttigare mat, och inte massa godis och fet mat, blir hyn bättre. Har provat att följa GI, och då blev faktiskt hyn bättre! Men jag har så dålig karaktär när det gäller maten, så det är svårt..

Jag använder bla ID mineralsmink. Börjar täcka med en concealer från Estee Lauder, sen en mineral veil och foundation från ID, och slutligen ett solpuder för att få lite fin färg i ansiktet. Man kan faktiskt täcka ärren ganska bra, men finnar som är lite såriga eller inflammerade är svåra att dölja, det ser bara äckligt ut. Men dina ärr hade jag försökt sminka över!

Lycka till!!



2010-06-01 @ 10:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0