Dermaroller

Fick ett tips i bloggen om en sak som heter "Dermaroller". Och självklart är det jättekul med folk som tipsar om saker, speciellt om dem skulle funka :-) Så jag tänkte pröva på att rolla huden ett tag. Har läst mycket på internet och det verkar faktiskt vara en jättebra grej! Och det skadar inte att pröva innan jag lägger ut flera tusentals kronor på laserbehandlingar för ärren. 


DERMAROLLER® THERAPY 
- Microneedling eller Collagen Induction Therapy (CIT)
 
Dermaroller® är ett genombrott som medicinsk produkt (CE-märkt Medical Device klass 2). Trots sitt enkla koncept är resultaten anmärkningsvärda och dramatiska. Användningsområdet är brett och med få eller inga sido-effekter eller kontraindikationer.

Dermaroller® består av en serie produkter både för korrigerande medicinskt klinikbruk och för kosmetiskt hemvårdsbruk för preparatstimulering.

TEKNOLOGIN
Mekanismen består av piercing av vävnaden med hjälp av extremt tunna nålar (endast 0,2 mm) av rostfritt stål. När dessa penetrerar vävnaden skapas tusentals microkanaler som stimuleras vävnaden till reparation samtidigt som naturliga tillväxtfaktorer frigörs som ger ökad tillväxt av fasthetsfibrer (Collagen). Även upptaget av substanser ökar mångfaldigt.  



Kommer uppdatera om hur jag tycker denna funkar så fort jag använt den ett tag! Är det någon mer av mina läsarare som prövat på denna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0