Dag 2 efter laserbehandling

Det är riktigt riktigt pinsamt att vistas utomhus vill jag lova er. Jag skäms ihjäl pga. ansiktet. Eller snarare pga. alla lila märken jag har. De kommer som jag nämt att vara kvar i ca 2 veckor, så jag får väl försöka vänja mig. Det är ju inget permanent, tack & lov! Jag håller tummarna att det bleknar lite snabbare än så i alla fall.

Idag fick jag mina nya krämer jag beställde förra veckan. 2 stycken från Mene & moy, en ny papaya rengöring till jan marini ansiktsmasken samt ett solskydd med spf. 30! Ska bli spännande att testa de nya mene & moy produkterna, speciellt den med 30% glykolsyra. Det är ju ganska starkt, har precis lagt den i pannan. Är inte så känslig där men tänkte se hur huden reagerar. Hudterapeuten jag pratade med sa att det är vanligt att det sticker rejält i huden ett tag och även att man fjällar några dagar. Så jag får helt enkelt vänta och se. Vet inte om jag vågar testa den på kinderna, eftersom min hud tydligen är väldigt tunn. Trodde den var "tjock", ser så ut i alla fall.

Blir så jäkla irriterad, varit i kontakt med en klinik som utför behandlingar av gropiga ärr. Kontaktade först deras klinik i Göteborg, där rekomenderade dem en typ av laserbehandling och jag frågade lite frågor om en annan laserbehandling som slipar lite på huden, och den sa hon inte alls var bra. Sen kontaktade jag samma klinik fast i Stockholm, där sa dem tvärtom! (att den som slipar är bra). Man blir så irriterad, vad ska man tro? Ska man göra en laserbehandling får man helt enkelt läsa på mycket mycket själv för att vara säker på att man väljer rätt. Och jag fortsätter mitt läsande om laserbehandlingar varje dag. Sitter nog några timmar om dagen och läser på olika sidor och folks egna erfarenheter osv. Det är alltid spännande att läsa tycker jag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0