Behandling nr 1 med dermaroller

Fick hem min Dermaroller igår. Prövade att rolla lite i pannan, för att känna hur det kändes, och fy fan vad ont jag tyckte det gjorde. Så, jag tänkte att det är bäst att åka till apoteket och inskaffa sig en bedövningkräm. Vilket jag gjorde. Bestämde mig för att testa att rolla hela ansiktet på kvällen. Använde min bedövningskräm i 5 minuter som det stod på förpackningen, men tyckte inte den hjälpte ett skit om jag ska vara ärlig, eller så gjorde jag helt fel? Hur som helst, prövade att rolla ansiktet och det gjorde riktigt jäkla ont tyckte jag. Vet inte om jag tog i får hårt eller gjorde något fel, eller om min hud helt enkelt är känslig men det sprutade tårar ur ögonen på mig. Dessutom började det blöda lite, och jag kände mig svimfärdig. Så jag körde inte riktigt hela ansiktet, det klarade jag inte av. Kan tänka mig att jag kanske har tagit i lite för hårt. Ska köra hakan idag, för den skippade jag igår. Men jag är inte speciellt röd eller nåt i ansiktet idag. Igår däremot blev jag ganska röd men det la sig under natten. Ganska positivt så man slipper skämmas när man går utanför dörren!

Tror att man vänjer sig lite vid smärtan så småning om också, och då kan man säkerligen rolla på hårdare och hårdare. Självklart kommer det ta tid innan man ser skillnad, som med allt annat, men jag får väl helt enkelt ge detta ett tag. Jag är lite för ivrig och vill se resultat på direkten, men vem vill inte det? Har väldigt svårt att bara vänta. Men det tar som sagt tid att bli av med ärr osv. Jag får helt enkelt försöka acceptera det, hur svårt det än är!

Kommentarer
Postat av: tess

hur går det med rollandet? Köpte en 1.5mm på EBAY. Och testade i kväll. Håller med, JÄVLAR vad ont det gjorde!!! höll is mot huden innan så det domnade lite i ansiktet men inte hjälpte det. Röd som en kräfta i fejjan nu men det började inte blöda. Kan ju säga att jag inte vågade trycka in nålarna i ansiktet helt utan det var nog mer 0.5 som for in. Fixade du att trycka in hela rollern mot huden? tess

2010-07-05 @ 22:55:19
Postat av: Seo Suite

I recomend this site

2011-01-19 @ 08:16:17
URL: http://seo-suite.blogimagine.com
Postat av: Stina

Wow, börjar ni med 1.5mm i ansiktet? Aaj!! Själv började jag med 0.2mm för att nu vara uppe i 0.5mm. Och den gör ont. Men visst fungerar det. Huden stramas upp och slätas ut, helt klart. Dessutom får den en fin färg tack vare den ökade blodcirkulationen. Finns att köpa på: www.Beautyroller.se eller www.dermarollerisverige.se



Try it to belive it...! :)

2011-04-25 @ 17:14:57
Postat av: scarface

Igår testade jag för första gången att ta dermaroller i ansiktet.Har 1mm.Det gjorde ej ont så kanske ska man trycka hårt?Eller så har ärrvävnaden gjort så att jag mist en del av känseln.Blev ganska rödflammig i ansiktet efteråt men idag är huden ej så röd.Jag är ivrig på hur hyn ser ut på mig efter några gånger av rollande,känner mig hoppfull efter det jag läst lite varstans så hoppas att jag ej blir besviken igen.Uppskattar att läsa om andras erfarenhet av dermaroller och ärr.Håller tummarna att dermarollern funkar :-)

2011-08-06 @ 08:15:45
Postat av: Isabella

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2012-03-19 @ 00:39:41
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0