Stod emot suget idag igen..

Skulle in på Hemköp innan och handla, och när jag gick förbi naturgodiset så blev jag självklart skit sugen. Får sluta upp med att gå förbi allt godis! Men svårt att undvika. Hur som helst så ville jag gärna köpa en påse men nej, jag sket i det. Riktigt bra! Måste vänja av mitt socker sug, som är så grymt jobbigt. Men jag ska klara det.

En annan sak som är helt sjukt är att när jag kollar mig i speglen, och ser att jag inte gillar det jag ser, så känns allt bara hopplöst. Att jag lika gärna kan skita i allt för det finns inget hopp ändå. Dåliga tankar. Blir helt galen! det är ju faktiskt därför jag gör det här, för att må bättre. Och då fattar jag inte varför hjärnan säger en annan sak. Hjärnan säger "skit i det, du är redan "tjock" och din kropp kommer inte bli finare". Varför är det så? Konstigt...

Nu ska jag ut på en powerwalk, och målet är att vara uppe i minst 10 000 steg efter jag varit ute. Sen blir det självklart lite fler steg senare när jag är ute med hunden osv, så målet är väl runt 13 000 steg idag också! Då hade jag faktiskt känt mig duktig! Men vi får se, skriver ner ikväll hur det gått!


Kommentarer
Postat av: Falknatalie

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2011-07-18 @ 15:20:10
URL: http://falknatalie.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0