Ingen ny finne

Känns som att det var ett tag sen jag fick nån ny finne. Även om det kanske bara var för två veckorsen. Men för mig är det en evighet och jag är jätteglad över det. Men så länge jag inte får nån ny finne kan jag inte heller pröva "My zeno" som jag har köpt. Men jag är inte ledsen för det. Haha, är glad så länge det inte poppar upp nåt. Dessutom tror jag att mina nya produkter jag köpt är bra, för som sagt, jag har inte fått nån ny finne och huden känns verkligen len, fräsch och jättefin!

Men.. alla ärren måste försvinna. Och jag vet att det tar tid. Lång tid! Jag har dåligt tålamod och står verkligen inte ut med att se ut såhär. Tur att jag inte kollar mig i speglen allt för ofta. Låter säkert knäppt men jag mår bäst av att inte se hur det ser ut överhuvudtaget.. Sen när jag väl kollar (typ 2 gånger i månaden) så blir jag oftast glad över att se att det blir bättre & bättre. Hade jag kollat varje dag skulle det vara svårt att se resultat. Och foton har jag faktiskt ingen lust att ta. Men nästa behandlingstillfälle så ska vi ta foton, för att kunna se före & efterbilder. Och det blir då med en bra kamera hos en fotograf. Det kan ju vara kul att ha i framtiden, när man är redo att kolla. Har lite förebilder på datorn, kollar jag på dem så blir jag knäckt över att se hur jag har sett ut. Och då är det skönt att veta att det inte är så längre.

Men jag hade blivit så lycklig om alla ärren bara kunde blekna och försvinna nångång! Gärna idag, men det kommer inte hända. Som min hudterapeut sa, rom byggdes inte på en dag. Detta är en process som tar TID. Men jag hade så gärna velat vara fin till sommaren. Det är min dröm, men det känns som att den är långt långt borta.....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att läsa din blogg, keep up the good work! :) Vad e d förresten för örtbehandling du går på? Finns d länk?

2010-03-07 @ 11:51:02
URL: http://zubble.blogg.se/
Postat av: Anonym

Slutmålet är att inte få mer finnar. Men jag får fortfarande finnar och har fått det under hela behandlingen, men det har ju minskat rejält. Jag vet inte alls hur länge jag ska äta roaccutan, men antagligen 2-3 månader till. Jag kommer få välja själv och jag vill inte sluta förrens finnar slutar komma helt :)

2010-03-07 @ 13:53:01
URL: http://roaccutanbehandling.blogg.se/
Postat av: Sara

SV: Hejsan! Kakan innehåller 197 kcal och var riktigt god. Lägger upp recept på den senare idag. Godiset innehöll 743 kcal och vägde ca 170 g. Nu hade jag både naturgodis och choklad vilket innehåller mkt mer kcal än vanligt godis. Hade jag haft samma mängd godis men skippat naturgodiset och chokladen hade det hamnat på ca 650 kcal. Jag har googlat lite för att få fram kcalinnehåll i de olika godissorterna, tyvärr har jag inte hittat allt. Förr köpte jag bara det jag visste kcalinnehållet på men nu köper jag även annat godis. Det jag har innehållet på väger jag för sig och det jag inte vet värdet på lägger jag ihop och bokför som "godis" på viktklubb. Man har en dagbok där man lägger in allt man äter och där kan man välja lösgodis och då räknar de 381kcal/100 g. Det blir ju inte exakt men det skiljer inte så mycket från godis till godis om man inte har choklad så det blir ganska rätt. Bättre nästan rätt än helt fel ;)

2010-03-07 @ 15:02:02
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Sara

SV: YES, ska fortsätta kämpa på! Du är duktig som inte ger upp. Fortsätt så. Kul att höra att du gillar bloggen. Värmer verkligen :D Hoppas du har det bra! Kram.

2010-03-08 @ 12:56:58
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!



När man är medlem i VIktklubb har man en dagbok där man bokför allt man äter och så kommer kcalinnehåller automatiskt upp. Äter jag 30 g banan skriver jag in det och får fram vad det innehåller. Ska man sitta och räkna själv skulle det ta en evighet men då får man tänka: Banan innehåller 97kcal per 100 g vilket betyder 0.97 per 1 g (97/100) När du vet vad 1 g innehåller är det ju bara att gångra det med vikten banan du tar. Förstår du? :) Men som sagt, ska man sitta och räkna så tar det nog ganska lång tid, jag tkr det tar lång tid bara att föra in allt i dagboken. Finns gratissajter som man kan bli medlem på som har dagböcker med kcalberäkning. Allt som krävs är en hushållsvåg. Viktpejl.se är ett exempel på en gratissida.

2010-03-09 @ 12:16:42
Postat av: Paulastri

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2011-07-06 @ 18:48:47
URL: http://paulastri.blogll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0