Dålig uppdate

Jag vet, jag har varit skit dålig på att uppdatera i helgen. Har haft mycket att göra! Dessutom har jag inte haft nån lust att skriva matdagbok då det blev en och annan miss här och var! Men, kan ju glädjas över att det inte var så hemskt som det var förra helgen. Har nog aldrig hetsätit så mycket i hela mitt liv? Däremot så unnade jag mig 5 godisbitar i lördags, och sen kom pojkvännen med nattmat efter han hade varit ute på krogen. Var tvungen till att äta lite jag också då han köpte världens godaste mat, har inte ätit den maten sen förra sommaren! Så ja, det blev väl lite extra kalorier men nu är det ny vecka och nya tag för min del..

Familjen köpte hem 1 kg godis igår, självklart allt mitt favoritgodis, men duktig som jag var så tog jag inte en enda godisbit. Så helgens onyttigheter blev både naturgodis och lite vanligt godis för min del. Men som jag skrev alldeles nyss, nu är det nya tag som gäller! Har inte hunnit motionera så mycket i lördags och söndags, så det blev bara lite över 9000 steg under båda dagarna. Men det är väl godkänt i mitt fall!

Mitt mål denna veckan är att satsa på minst 13 000 steg om dagen. Längtar tills jag får mitt promenadband för då hade jag tänkt motionera 1 mil extra varje dag minst. Sen är det en annan fråga om det nu kommer bli så eller inte. Och som jag skrev sist så hade jag gått upp i vikt vilket var väntat. Men jag SKA lyckas gå ner minst 3 kg tills slutet av juni. Måste bara peppa mig själv lite mer. Har blivit lite rädd för vågen, för varje gång det går upp så tappar jag ALL motivation. Och bara hetsäter och håller på.

Kommer uppdatera ikväll, matdagbok + steg...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0