Återfall..

Idag var det så illa med mitt sockersug att jag drömde om naturgodis. Haha! Hur galet är inte det? Så när jag vaknade var jag tvungen att äta 2 godisbitar, har nog nästan aldrig varit så sötsugen. Jesus! Men det var inte hela världen. Däremot så är jag skit sugen fortfarande och det ända jag tänker på just nu är den där goda påsen med gott naturgodis, hur gott det hade varit att smaska på. Känns ju vääääldigt frestande att köpa en påse tills ikväll men jag ska verkligen försöka att inte göra det. Kommer definitivt få ångest efteråt så det är ingen idé.

Nu dessa dagarna när jag har börjat promenera och röra på mig mer så mår jag faktiskt bättre. Har inte velat väga mig ännu (efter förra helgens frosseri så är jag livrädd att jag har gått upp 10 kg), men när jag rör på mig lite mer så mår jag bättre. Funderar på att väga mig imorgon, men samtidig så vågar jag inte. Vet att jag kommer tappa all min motivation om jag har gått upp i vikt, eller om siffrorna visar samma som alltid. Så jag vet inte, kanske väntar tills nästa vecka om jag lyckas hålla mig nyttig i helgen. Helgerna är svåra för mig, alla i familjen frossar i godis, chips och allt möjligt. Och det är svårt att låta bli att äta, men jag måste göra mitt bästa. Varför är det så egentligen, att det liksom "hör till" att äta onyttigt på helgerna? Finns ju andra goda saker man kan äta i stället för godis, men som jag aldrig tänker på. Jag älskar ju verkligen frukt, så god frukt hade jag kunnat äta i stället. Men det blir alltid så att man går till godiset och plockar en påse. Och det värsta med mig är att jag äter upp allt så fort jag har betalat det, haha! Jag kan knappt vänta tills filmen eller vad man nu ska ha godiset till. Usch, det känns illa för min del :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0