Varför ser man aldrig samma sak?

Idag fick jag nåt jäkla ryck och bestämde mig för att kolla i speglen. Som ni vet brukar jag ALDRIG kolla för jag blir alltid lika ledsen och får typ självmordstankar. Men ibland blir jag ju även glad när jag kollar och ser en förbättring i huden. Som med mina röda ärr, ser jag att dem försvunnit lite så blir jag superglad. Av nån anledning har jag börjat kolla mig i spegel i dagsljus. Det är ju absolut det värsta jag vet för då tycker jag man ser ALLT man inte vill se. Och det är i dagsljus jag har sett mina gropiga ärr, aldrig när jag annars har nerrullade gardiner.

Hur som helst, det jag ville komma till är att jag kollade i dagsljus idag. Och jag såg knappt några gropar alls? Alltså.. hur fasen kan det vara så? Varför ser man aldrig samma sak när man kolla i speglen? För min del är det så. Sist jag kollade började jag lipa. Idag är jag jätteglad över att jag inte såg de hemska groparna jag såg sist. Och ändå har jag kollat i samma ljus, i samma spegel. Konstigt tycker jag! Fast min hud kanske är svullen efter laserbehandlingen, jag vet inte? Men nåt är det ju. För groparna kan omöjligt försvinna sådär! Eller så är det för att jag är så röd efter behandlingen, och det kanske gör att jag inte ser groparna lika tydligt.

Men jag tycker verkligen att det är skumt! Skönt att jag blev på lite bättre humör för tillfället i alla fall. Även om jag vet att nåt är fel. Kollade lite i en spegel i en hiss häromdagen, och där såg jag alla gropar. Men jag vill först och främst bli av med det röda ärren, de gör nog att man ser det hela 100 gånger värre :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0