Tråkigt!

Det gör så ont i hela mig när man loggar in på facebook och ser alla vännerna skriva "fest ikväll", "club ikväll". Nu på sommaren finns det sjukt mycket roliga saker som händer här i min stad och som jag hade gjort allt i världen för att vara med på. Hade så himla gärna velat gå ut och dansa järnet en kväll, som förr. Jag har nästan glömt hur det är att gå ut och ha roligt (inte så konstigt med tanke på att det var snart 1 år sen jag va ute). Men man blir så himla avundsjuk när vädret är underbart och man tänker på hur mysigt det hade varit att dricka lite och sedan gå ut och ha en galen kväll. Som förra sommaren, det var definitivt min bästa sommar någonsin.

Jag sitter och funderar på hur jag kommer se ut nästa sommar. Kommer jag kunna visa mig ute? Det känns som att ju längre man håller sig inne, desto svårare blir det att komma ut i verkligheten när det är dags. För nångång oavsett hur det blir med huden så måste jag gå ut. Jag kan inte leva som en fånge dag ut & dag in. Och tro mig, det gör jag nu. Det är självklart mitt eget val, men jag mår för dåligt för att vara ute. Alla tankar om vad folk skulle tycka om mig får mig att avstå. Och så fort någon kollar mig i ansiktet får jag panikångest i princip. Finns inget värre! Jag vill inte leva såhär längre, är så trött på detta. Jag undrar verkligen hur det kommer vara nästa sommar. Kommer jag också kunna sola, bada och ha kul? Jag ber till gud att det blir så..men alla mina drömmar känns så långt ifrån :(

Kommentarer
Postat av: Liteavvarje

Hej!

Tänkte på en sak när jag läste din blogg - du käkar Diane. Är det kanske dags att byta? Jag har själv haft problem med dålig hy, men när jag bytte p-piller blev det mycket bättre efter ca 3 månader. Har aldrig haft problem innan och jag hade käkat samma piller i flera år. Men helt plötsligt funkade de inte för mig. Det finns ju andra tex Yasmine som jag äter som även är bra för huden! ...bara en tanke :) Hoppas du mår bättre snart! Jag VET hur tråkigt det är att inte känna sig fin!! Men huden mår sååå mycket bättre av solen, i måttliga mängder så klart! Ut o njut av vädert! Kanske borde du söka psykologhjälp, för ibland behöver man hjälp ur en ond cirkel som till slut bara handlar om din akne!! Det är skönt att prata med nån som kan lyssna objektivt, jag vet ;) Kram

2010-06-30 @ 22:56:48
Postat av: Anonym

Hejsan. Menar du att du hade dålig hy när du åt Diane? eller hur menade du? och att du bytte från diane till några andra? Är Yasmine också för akne? Ja, jag älskar sol och hade verkligen velat vara ute och kunna njuta lite mer. tyvärr får jag inte vara i solen nu när jag går på laserbehandlingar. helt klart en nackdel! och psykologhjälp är på väg för min del, det behöver jag definitivt! haha. och det är jag mycket medveten om. Har du själv haft mycket problem med din hy?



tack för kommentaren!



Kram

2010-07-01 @ 06:07:29
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Liteavvarje

Nej, jag åt andra ppiller innan, ehhh har fan glömt vad de hette, men de var inte speciella för akne... Men jag tänkte att Diane kanske inte är optimala för dig?? Akne beror ju oftast på något i din kropp, hormoner, stress eller vad det nu kan vara som inte stämmer i kroppen. Hur mycket man än gör behandlingar o köper dyra krämer hjälper det inte om kroppen är i obalans. Yasmine är också bra för akne, det var därför hon skrev ut dem till mig!

Jag har haft mycket problem med min hy, i olika omgångar i livet. Senaste åren har varit värst. Men med de nya pillerna har det blivit mycket, mycket bättre!! Det är oftast de jävla hormonerna som spökar! Kanske en idé att prova nåt annat? Nu vet jag ju inte hur din hy ser ut - hade varit kul om du la ut nån bild! En närbild på din kind-så kan man ju vara anonym ändå ;) Kanske är det inte så farligt som du tror? Och nej, sol är inget alt när man gjort laser, glömde ju att du höll på med det!! Fast med SPF 50 kanske det kan funka? Finns speciella för ansikte!

Ha det!

2010-07-03 @ 00:25:09
Postat av: Anonym

okej. nja, jag vet faktiskt inte det där med p piller. är rädd att mixa med sånt. åt andra p piller innan diane och då blev huden värre. fick diane utskrivet och då blev huden bättre. har inte speciellt mycket finnar nu längre, utan får någon då och då (har alltid haft det så) förutom att jag fick ett REJÄLT utbrott förra året i september. Jättekonstigt. Och jobbigt att inte veta vad det beror på. men vad har du haft för akne? typ bölder? och har du några ärr kvar efter? har du gjort något som fått aknen bättre? och var hade du som värst? på kinderna, pannan eller hakan?? eller någon annan stans?



kram

2010-07-03 @ 13:33:43
Postat av: Liteavvarje

Jo, förstår att du inte vill mixtra. Trodde att du hade aktiv akne, men är det "bara" ärr och röda märken är det ju inget din kropp orsakar nu... Då kan säkert nån behandling hjälpa dig! Och de bleker ju med tiden också... även om det är dålig tröst nu.



Jag har haft akne som jag fått röda ärr av på kinder och haka och en del på halsen. Inte kul. Den mesta aknen är borta, men röda märken finns kvar. Och jag får också finnar då och då, minst 2-3 st alltid, men det är inget mot hur det var innan... Inga bölder, men ganska stora ibland som gjorde ONT. Och en del på ryggen... Provar just nu en serie från Synchroline, som ska bleka huden. Men måste nog pausa, eftersom den inte fungerar så bra om man solar. Men jag ska verkligen ge den en chans efter sommaren. Deras rengöring har jag använt innan och gillar den. Sen är jag noga med att använda scrub och gör ansiktsmasker o sånt ofta.



Funderar på att prova nån behandling efter sommaren också - laser, IPL eller nåt annat för att bleka dem mer. Ska kolla upp det!! Men nu vill jag kunna vara ute i solen, känner sig mycket finare med lite bränna! Och jag använder BUS för att jämna ut hudfärgen, använder IDs Faux tan. Blir fin färg!



Hoppas du mår bättre snart!!! Ta tag i det med psykologhjälpen - känns verkligen viktigt för dig! Blir illa till mods när jag hör att du har självmordstankar, för en sån här sak! Man ska inte behöva må så dåligt över sin hy!!

Har (hade) en vän som tog livet av sig för fyra år sedan, vi hade känt varandra sen vi var 7 år! Nu finns hon inte längre... För hennes del handlade det om utseendet - hon var aldrig nöjd, fast hon var världens sötaste tjej! Plastikoperationer, bantning osv var det enda hon kunde tänka på till slut. Så jävla onödigt! Så ta tag i dina problöem innan de blir för stora!! Skulle göra allt för att få henne tillbaka...



Stor kram till dig!

2010-07-03 @ 22:27:32
Postat av: Anonym

Usch vad hemskt med din kompis.. :( vad ledsen jag blev när jag läste det. så hemskt med folk som tar livet av sig. även om jag själv som sagt har såna tankar ibland, tragiskt nog. men vet att jag aldrig skulle kunna göra något sådant, mot familjen osv. men psykolog ska jag ta tag i snarast. hur gammal va din kompis när hon tog livet av sig? (om du vill svara).. vilka produkter använder du från syncroline? vad heter dem? är det akni care produkterna eller vilka kör du med?



kram och tack för dina kommentarer :)

2010-07-08 @ 21:10:41
Postat av: Liteavvarje

Min vän var 26 år gammal, och hade hela livet framför sig... Ingen trodde att hon verkligen skulle göra det, även om hon pratade om det... Men helt plötsligt fanns hon inte mer och det finns inget man kan göra åt det. Men en viktig sak har det fört med sig - jag har en liten dotter och är det en sak jag ska lära henne, är det att man alltid duger som man är!!! Jag säger till henne varje dag att hon är världens finaste, och är det en sak jag vill ge henne är det ett bra självförtroende! Det är inte så lätt att efterleva i sitt eget sätt att tänka - man är alltid för smal, för tjock, för mycket finnar, fult hår, små bröst, osv osv... Vi tjejer är världens bästa på att trycka ner oss själva! Jag vet inte hur du ser ut och jag vet inget om dig, men du är säkert vacker trots dina ärr... Andra människor är alldeles för upptagna med sina egna problem för att tänka och tycka något om dina ärr, de tänker säkert i sin tur på hur fula armar eller näsa de har eller vad det nu kan vara som de inte är nöjda med. Jag hoppas verkligen att du kan komma ur denna onda cirkel du är i! Jag önskar dig all lycka i livet! Kom ihåg att ta tillvara på livet - dina chanser kommer inte igen. Kram



och PS . det är Aknicare jag använder!

2010-07-16 @ 23:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0