Tankar

Idag är en sån kväll då jag haft lite ångest, mått lite dåligt. Inte lika dåligt som för ett tag sen, men känner ändå att ångesten ligger som en stor klump i magen. Det är så himla tråkigt att stängt behöva tänka på sin hy och ännu värre blir det när man väl ser hur fasen man ser ut i ansiktet. Även om många jag känner säger att man inte tänker på det osv, så vet jag att man gör det. Sitter och tänker på hur det kan ta så lång tid innan det röda går bort, för ibland när man får en finne, så är det röda borta på nån vecka eller två. Men de röda märkena på kinderna försvinner ju ALDRIG. Vad är skillnaden egentligen? Dem borde ju också försvinna lika snabbt. Men jag antar att det är för att jag har haft så stora utbrott och inflammationer på kinderna som gör att det tar längre tid för huden att läka. Om den ens gör det nån gång?

Längtar tills jag kan skriva här i bloggen att jag äntligen är fri från mina problem och att jag äntligen mår bra och kan visa mig utomhus utan att skämmas ihjäl. För mig är det en ren plåga att gå utanför dörren. Tänker stängt på att folk kollar rakt i ansiktet på alla äckliga prickar, och att folk tänker att man är äcklig eller ohygiensk. Jag fick många elaka kommentrarer när jag var yngre och hade lite små finnar. Eller, jag blev rättare sagt väldigt mobbad. Och även om det var längesen så sitter alla hemska ord folk sagt, kvar i mitt huvud.


Kommentarer
Postat av: Jenny Andersson





Hej ! Vet inte riktigt hur jag hittade till din blogg , men jag tror det var när jag googlade acne och hudprodukter. Har läst ett tag och jag vill bara säga att jag känner igen mig i allt jag läser. Lider med dig för jag vet hur fruktansvärt jobbigt det är !! Men det kommer att bli bra en dag tro mig.

Jag har kämpat läääänge med min hy och min acne , men nu känns min hy bra . Även om jag vill att den ska bli bättre , ska göra kemisk peeling i höst ovs. Vill bara tipsa dig om hudtabletterna ecnaclyn , har du provat dom ? Jag har ätit dom 1 v nu , ska ju äta minst 8 v innan man kan säga ngt om resultatet, men man får pengarna tillbaka om man inte är 100 % nöjd och det är ju bra : ) värd att prova tycker jag ! Din hy kommer att bli bra , önska jag kunde maila dig en bild så du får lite hopp : ) kram

2010-06-20 @ 21:33:48
Postat av: Eva

Alla som älskar en för den man är tycker ju inte det syns särskillt mycket för dom der ju inte det på så sätt som man själv gör det.

Jag brukar säga att jag förstår dom men det är ändå mitt ansikte det sitter på och mina känslor.

Det är inte kul att se värre ut än vissa tonåringar när man är 30 år.

Men deppigheterna kommer mer sällan nu än förut då det blivit lite bättre nu än så jag hoppas du också börjar må bättre snart.

Själv har jag 2 barn på 8 och snart 11 år och jag hoppas att dom slipper detta helvete som man själv gått/går igenom.

Håller med Jenny om Ecnaclyn.

Jag har ätit 70 tabletter nu alltså lite mer än 9 veckor och jag tror att det bidrar till att aknen läker fortare då jag får hjälp innifrån också.

Det är ju inget som trollar bort dom men ett bra kompliment till den yttre hudvården.



/Eva

2010-06-21 @ 00:18:17
Postat av: Anonym

Hej Jennie! Kul att du lämnade en kommentar här :) hur länge har du själv haft akne? och har den läkt ut nu eller hur är din hy idag? vad är det du vill förbättra med din hud med tanke på att du ska gå på kemiska peelingar? :) Vad är det för kemisk peeling du ska göra och vad är den bra för? Har du fått mycket ärr efter din akne? röda ärr/fördjupningar osv? och var har du haft din akne? kinderna? har du några "före och efterbilder" på dig själv? och vad har du gjort för att få bort finnarna? blev många frågor, hoppas du orkar svara.



Kram :)

2010-06-21 @ 12:54:04
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej jag har inte prövat dem tabletterna. Vad innehåller dem som ska vara bra för akne? jag äter själv just nu Vitamin B5, Zink och Omega 3 (eskimo skincare). Jag har ju inte så mycket akne just nu, får någon finne ibland. Men de tabletterna kanske jag ska testa om ett tag. Ska först äta vitamin b5 ett tag till. har ni prövat dem? det sägs att vitamin b5 ska vara väldigt bra mot akne.



kram på er.

2010-06-21 @ 12:58:59
Postat av: Johanna

Hej!

Jag har prövat vitamin V5, köper de från den vanliga hälsokosten (typ life mm) och kallas då pantotensyra. Man måste äta ganska hög koncentration (500-1000 mg) men för mig funkar det verkligen! Huden blir mycket bättre.

Jag är ändå sugen på att testa Ecnacyl eller vad det nu heter, men vet inte om det är bra.

Dock tror jag själv mkt mer på invärtes behandling alltså tabletter och såklart bra kost och mkt vatten, än på starka krämer. Krämarna kan fungera bra men är ofta sjukt starka och fräter på huden. Dock fungerar dermalogicas "hit the spot" bra om man tar det i lagom mängd.



Lycka till!

2010-11-03 @ 07:32:25
Postat av: Anonym

Hej Johanna! Jag äter också vitamin b5 och köper dem på hälsokost på nätet. Hur mycket äter du? jag äter 4000 mg om dagen! jag har ätit dem snart i ett år. hur gammal är du och har du mycket akne?



kram

2010-11-03 @ 14:08:10
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Rolf Forslund

Hej allesammans,



Det finns något som verkligen fungerar mot akne/finnar. Ecnaclyn är ett nytt kosttillskott som innehåller mjölkproteinet laktoferrin. Laktoferrin har använts i studier och visat sig ha unika egenskaper som bidrar till att befrämja hudens hälsa.

Läs mer här:

http://www.vitaminbutiken.se/ecnaclyn-kosttillskott-mot-acne-60-tabletter.html



Det finns nu 4 oberoende studier från olika delar av världen som visar att ämnet i Ecnaclyn (Laktoferrin) verkligen fungerar.



Vi bjuder gärna på en gratis ask om ni vill pröva detta kosttillskott. Skicka bara en email med er address till: [email protected]



Hälsningar

Rolf

Hälsorådgivare

2010-11-09 @ 09:37:57
URL: http://www.vitaminbutiken.se
Postat av: Åsa

Hej! Jag har testat Ecnaclyn och är verkligen jättenöjd!

Postat av: Engla

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2012-03-19 @ 00:59:39
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0