Lite mer än 3 veckorsen...

Nu är det lite mer än 3 veckorsen jag var på laserbehandlingen, och nu börjar dem röda fläckarna efter
lasern försvinna helt. Alltså, märkena som blev kvar efter blåmärkena efter laserbehandlingen. Mina röda märken efter aknen är fortfarande kvar, men många säger att det ser mycket mycket bättre ut. Och jag antar att jag får försöka tro på det dem säger till mig, även om jag hela tiden tänker att dem säger så för att göra mig glad. För man blir ju jävligt glad, när det blir lite förbättring i huden!

Och om 1 ½ vecka är det dags för behandling nr 2 med lasern. Ska ge det minst en behandling till, sen kanske pröva nån IPL behandling och se om jag kanske känner att den funkar bättre. Vill bara bli av med skiten nu. Och det värsta av allt är att även om det röda försvinner så har jag ju alla hemska ärr/gropar kvar. Hur kul är det? Så det är inte över bara för att det röda försvunnit, ohhhh nej! Kommer krävas hundratals behandlingar till innan jag kommer vara någorlunda nöjd tror jag.


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej.

Jag har nu använt Mario Badescu Drying Cream och Healing Cream sedan den 10/6.

Så fort jag känner att en finne ligger och trycker under huden så sätter jag på lite Drying Cream och då drar finnen ihop sig fortare än innan. Sätter även lite över gamla finnar också.

Healing Cream sätter jag både över finnar och röda ärr.

Den har hjälpt till att läka finnarna fortare och har även minskat både mina röda ärr och den övriga rödheten.

Både min man och min mamma tycker att jag är mindre röd.

Det är ju fortfarande helt bra såklart men bättre i alla fall.

Ska beställa Mario Badescu Whitning Mask på Måndag.



Ha de bra.

2010-06-19 @ 19:07:10
Postat av: Anonym

Hej Eva! Tack för dina tips om krämerna. Jag beställde faktiskt Healing cream och drying lotion (tror jag det var) i fredags. Så förhoppningsvis får jag produkterna nästa vecka. Ska bli jättespännande att testa! Och nu känns det ännu mer kul när du skrev att dem funkat på dig. Läste många recensioner om dem och det är många som skriver väldigt bra om produkterna. Så detta ser jag fram emot :-) Men vet du vad det är för skillnad på drying cream och drying lotion? Skriv gärna om du testar masken sen!



Trevlig helg!

2010-06-20 @ 00:15:18
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej.

Drying Cream är mot små underhuden utbrott innan dom hinner utvecklas helt

Drying Lotion är mot finnar med var i

Buffering Lotion är mot djupa cystiska finnar



Jag har provat alla nu.

Buffering lotion gjorde inte särskillt mycket för mig fast jag har knölar/cystor utan då tycker jag att Drying Cream är bättre.

Funderar på om det funkar bättre om man först har på lite Buffering Lotion och sedan lite Drying Cream.

Får se om jag köper den igen för att testa?

Drying Lotion använde jag inte så mycket då jag mest får knölar/cystiska finnar.

Men jag tycker inte den gjorde särskillt mycket mot dom med var i.

Men min favourit är ändå Healing Cream.

Kom ihåg att sätta lite lite lite av krämerna åt gången för dom är lite besvärliga att få in i huden innan man vant sig att använda dom.

Nästan överdrivet lite tills du ser hur dom är.

Bättre med flera tunna lager än ett tjockt.

Dom är otroligt dryga spec. Drying Cream.



Lycka till.

2010-06-21 @ 00:04:31
Postat av: Gardmarianne

I love guest books, keep up the good work!

2012-02-02 @ 09:52:18
URL: http://gardmarianne.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0