Varför?

Varför känns mitt liv så hopplöst och totalt meningslöst? Varför låter jag mina problem styra hela mitt liv? Önskar verkligen att jag hade bättre självförtroende och vågade stå på mig och skita i vad folk tycker. Men jag kan inte det. Mitt självförtroende är verkligen på botten just nu. Så fort någon kollar på mig tänker jag direkt "fan nu ser dem alla mina äckliga ärr i ansiktet och tycker jag är äcklig". Det känns som att hela mitt ansikte är ett stort fult ärr! Jag skämms så fruktansvärt mycket. Och jag fasar inför morgondagen. Måste in till stan i jobbet, och jag vill inte. Har ångest redan nu, vill inte gå in och visa mig där.. Vill inte att folk jag känner ska se hur fan jag ser ut nu för tiden. Är jätterädd att jag kommer träffa någon jag känner, då kommer jag ha sån extrem ångest efteråt. Blir svettig av att bara tänka tanken.

Det ända jag kan tänka på är att min liv aldrig kommer bli som förr..


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej på dej. Jag har ingen akne, men du är inte ensamn om att må dåligt. Jag är 17 år och har ett annat problem. Jag råkade nämligen ut för en olycka förra året så min haka blev total förstörd. Jag har ni iaf ett stort rött ärr som täcker hela hakan och det suger. Det ser förjävligt ut! Jag känner precis som du att jag inte vågar gå ut. Har isoleratg mig totalt i 9 månader. Är helt jävla ensam, inga vänner ingenting. Så om det är till en liten hjälp så är du inte ensam i världen om att må dåligt för ärr. Ta hand om dej!

2010-07-09 @ 23:51:36
Postat av: Anonym

Hej Alexandra! nej, det finns många som mår dåligt av olika anledningar. tyvärr har jag varit deprimerad halva mitt liv i princip pga dödsfall i familjen osv. och nu denna akne och alla ärr. känner mig frustrerad och arg över att massa hemska saker drabbar mig hela tiden.. Vad tråkigt med din olycka, får man fråga vad som hänt dig? det är så tråkigt när man känner att man inte vill gå ut, jag går nästan aldrig utanför dörren, förutom om jag verkligen verkligen måste! jag är också ensam, har förlorat alla mina vänner i princip. min pojkvän har jag konstigt nog kvar, vilket det känns som att det bara är en tidsfråga innan han inte orkar med mig mer.



är ditt ärr stort? du har inte funderat på att göra någon laserbehandling eller något för att bleka det? jag har sett jättefina resultat på internet på folk som har ärr efter olyckor..



tack för din kommentar. känns alltid skönt när det inte bara är jag som är ensam.

kram

2010-07-10 @ 11:50:09
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen. Jag fick mitt ärr efter en cykel olycka, körde ganska fort i en nedförsbacke och så kom det ett gupp som jag inte var med på, så jag ramlade rakt framåt och skrapade upp hela hakan.. Nej, jag har inte tänkt på att göra någon laserbehandling, för alla säger att det röda ska blekna bort så ärret blir vitt, men jag vet inte. Tror inte på det förens jag ser det! Vad tror du? Har du mycket ärr? Kram!

2010-07-10 @ 15:12:37
Postat av: Anonym

Okej vilken otur!! ditt röda kommer nog definitivt blekna. jag har operations ärr som var knallröda efter operation och nu är de vita och syns knappt alls, om man inte säger något så är det ingen som ser dem.. så ditt kommer nog bli bra :) se till att skydda dig med solkräm bara och helst inte sola för mycket. det sa dem till mig, inte på ett år skulle man sola. solar du mycket? jag har mycket ärr, både röda (som kommer blekna) och gropar i huden. det är mina gropar jag mår så dåligt över. det kan man nämligen aldrig bli av med! i alla fall inte helt. man kan alltid förbättra till en viss del bara. så nu känns det som att hela mitt ansikte kommer vara förstört hela livet. det ser inte trevlig ut alls! min hy ser 20 år äldre ut än vad den är. jätteäcklig. och jag har ju massa massa ärr :( mår så dåligt över att bara tänka på det. när hände din olycka? det finns en bra ärr kräm har jag hört som heter cicatrix eller något sådant. det sägs att den ska påskynda processen och blekna ärr snabbare. vet att många rekomenderade mig att använda den efter min operation men jag prövade aldrig den. kanske något du ska testa? :)



kram

2010-07-10 @ 23:56:10
Postat av: caroline

Gud vad jag känner igen mig! Fasar varje dag inför jobbet eftersom att jag som jobbar på cafe måste ha uppsatt hår och då syns acnen ännu mer. Önskar också jag kunde skita i allt och bara vara glad ändå men allting blir så otroligt piss förstört. Vet inte riktigt hur jag klickade mig in på din blogg men det känns så otroligt skönt att veta att man inte är ensam. Vi sitter i samma båt helt enkelt! Var stark!

2010-07-28 @ 02:18:55
Postat av: caroline

Gud vad jag känner igen mig! Fasar varje dag inför jobbet eftersom att jag som jobbar på cafe måste ha uppsatt hår och då syns acnen ännu mer. Önskar också jag kunde skita i allt och bara vara glad ändå men allting blir så otroligt piss förstört. Vet inte riktigt hur jag klickade mig in på din blogg men det känns så otroligt skönt att veta att man inte är ensam. Vi sitter i samma båt helt enkelt! Var stark!

2010-07-28 @ 02:21:18
Postat av: Anonym

Hej Caroline! Det låter jobbigt att jobba på cafè (hade jag aldrig klarat av med mina psykiska problem).. men å andra sidan hade man kanske behövt visa sig bland folk lite. men jag klarar inte av det! :/ Var har du akne? (var i ansiktet)? och har du haft det länge? har du stora finnar eller bara små? och vad använder du för hudvårdsprodukter?



Ta hand om dig!

2010-07-28 @ 12:21:43
Postat av: caroline

Jadu, det är jätte jobbigt på cafet, psykiskt påfrestande, vågar knappt se kunderna i ögonen men vill inte sluta, annars lär jag ju bli helt isolerad.

Mest akne har jag på längst käkarna,om du förstår vart jag menar. Annars är mina kinder helt okej, det är liksom nedanför och vid sidan om det ploppar fram. Pannan är inte så farlig, det går liksom att ignonera det. Har haft akne i strax ett år men det blir bara värre för varje dag som går. Det är ganska så stora finnar som ploppar ut lager på lager och är jätte röda och skulle beskriva det som infekterat. De på pannan är dock små och inte lika märkbara. Jag använder mig av proactive solution och ingeting annat. Proactive gör ingeting bättre men jag vågar inte testa något annat eftersom jag inte har någon aning om hur huden kommer att reagera. Jag har tänkt boka tid hos hudläkare för hjälp men har ingen aning om hur man går till väga, börjar man bara med att ringa till vårdcentralen eller hur gör man? Ta hand om dig du med!

2010-07-30 @ 01:30:00
Postat av: Anonym

Ja det förstår jag.. nej det är inte bra att isolera sig helt, det har ju tyvärr jag lyckats göra! jag hade också akne längst käkarna, och nu massa ärr där. hemskt! usch, proactive har jag med testat och ärligt talat tyckte jag deras produkter är skit.. hade jag varit du hade jag prövat produkter som heter Mene & moy. Kan man köpa på internet.. Deras produkter innehåller aktiva ämen som glykolsyra och massa andra ämnen som är jättebra för akne hy. Sen jag började använda mina produkter har jag knappt fått en finne!! Min rengöring är riktigt bra och man känner sig riktigt ren efteråt. Hudläkare var det jättelängesen jag va hos, ca 6 år sen. Men om jag inte minns fel så måste man till vårdcentral först. Hade jag varit du hade jag börjat med att byta produkter och se vad som händer. När jag va yngre fick jag massa krämer av hudläkaren som gjorde hela ansiktet mycket mycket värre.



Har du inga ärr? Eller gropar efter dina finnar du haft? I så fall har du tur som lyckats slippa!



Kram

2010-07-30 @ 11:41:48
Postat av: caroline

Ojdå, borde nog verkligen prova meno & moy då. Vart beställer man och ungefär hur mycket kostar det? Är så otroligt rädd att det ska bli värre om jag byter produkter men måste nog göra det.

Ärr har jag fått. Blir så förbannad på dom för när jag skrubbar och rengör huden så tror jag alltid att det ska bli bättre och försvinna men de gör inte de, utan de stannar kvar. Fan. Har aldrig tänkt på att det är ärr- utan mer gamla finnar som förvinner efter ett tag. Vet inte så mycket om "akneärr". Går du aldrig bort?

Kram

2010-08-01 @ 21:55:18
Postat av: caroline

Ojdå, borde nog verkligen prova meno & moy då. Vart beställer man och ungefär hur mycket kostar det? Är så otroligt rädd att det ska bli värre om jag byter produkter men måste nog göra det.

Ärr har jag fått. Blir så förbannad på dom för när jag skrubbar och rengör huden så tror jag alltid att det ska bli bättre och försvinna men de gör inte de, utan de stannar kvar. Fan. Har aldrig tänkt på att det är ärr- utan mer gamla finnar som förvinner efter ett tag. Vet inte så mycket om "akneärr". Går de aldrig bort?

Kram

2010-08-01 @ 21:57:23
Postat av: Anonym

Ja det tycker jag absolut du ska ta och göra. dessvärre är deras produkter ganska dyra, rengöringen ligger nog på runt 750 kr och sen ska man ju gärna ha nattkräm och dagkräm, som ligger på samma pris. värre kan huden bli i början, eftersom att allt som ligger under din hud måste komma ut. vilket det kommer göra förr eller senare ändå..



har du bara röda märken är det inte riktigt ärr, utan de försvinner. men jag har ju fått djupa gropar, det kanske inte du har lyckats få? Gropar i huden alltså? Tur du har haft i så fall :)



2010-08-02 @ 11:43:51
Postat av: caroline

Men är produkterna verkligen bra då? Det är så jobbigt när man lägger ut en massa pengar utan resultat..

Jag har röda och även mörkare märken men inga gropar som tur är. Hoppas verkligen att de försvinner..

2010-08-04 @ 16:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0