SMÄRTA

Idag körde jag min vänstra kind med Dermarollern, gjorde det alldeles nyss och har otroligt ont nu! Det pulserar typ i huden, men jag körde hårt även denna gång så det är inte så konstigt att det känns. Men jag älskar verkligen smärtan på nåt sätt. Det är underbart att köra med nålarna på huden måste jag säga. Eller på ärren rättare sagt. Man blir så arg när man ser hur jävla äcklig och ful man är och då trycker man bara hårdare.
Imorgon är det högerkind som gäller! Blir lite för smärtsamt att ta båda samtidigt, är lite känslig..

Känslan efteråt är i alla fall skön. Det gör ont men på ett bra sätt. Som man säger, vill man bli "fin" får man lida pin. Och det är sant. Har även bytt ut min gamla dermaroller mot en dr. roller. Det ska vara den bästa på marknaden och jag kände faktiskt skillnad på kvalitén mellan de två olika. Har även köpt en med 2,0 mm längd. Ska använda den jättelöst bara så det penetrerar lite djupare ner i huden, eftersom jag har grova ärr så måste jag nog det!


Kommentarer
Postat av: T

Jag tycker också att du är duktig! Du försöker iallafall göra ngt åt dina problem och jag tror att du snart kmr att må bättre och att din hy blir finare. Huden har en bra läkningsförmåga det tar bara lite tid!

2010-07-30 @ 11:38:20
URL: http://aakne.blogg.se/
Postat av: T

Jag tycker också att du är duktig! Du försöker iallafall göra något åt dina problem och jag tror att du snart kmr att må mycket bättre och att din hy blir finare! Huden har en bra läkningsförmåga, det tar bara lite tid!

2010-07-30 @ 11:42:35
URL: http://aakne.blogg.se/
Postat av: Eva

I dag så var min mamma så otroligt snäll och köpte mene&moy produkter åt mig.

Så nu hoppas jag att jag blir kvitt min akne.

Är så himla less på alla knölar och röda märken.

Jag fick.

Cleanser Sensitive skin 4%

Phytic acid cream 8%

Facial Sun Block C30

Och så fick jag prov på Stand by C Cream C5.

Hoppas att du snart börjar se resultat av Dermarollern.

2010-07-30 @ 21:54:33
Postat av: Anonym

Hej Eva! Toppen! Deras produkter är jättebra! älskar verkligen alla deras produkter (de jag prövat). har du mycket akne nu? du sa väl att du fick lite i perioder? jo jag hoppas också jag börjar se resultat snart.. men det känns som att det är omöjligt i mitt fall.



Tror du kommer få en mycket finare & fräschare hud nu med dessa produkterna iallafall. Så du använder inte mario produkterna längre?



Kram

2010-07-31 @ 08:31:04
Postat av: Anonym

Vissa saker blir sämre innan de blir bra har jag hört, kanske stämmer det in på din hy? Jag har en avlång grop i kinden svår att täcka kan jag tänka mig :( tror inte det läker'

2010-07-31 @ 18:52:25
Postat av: Eva

Hej.

Jag har alltid akne men får lite extra då och då eller hur jag ska förklara.

Alltså det ökar blir lite bättre ett tag och så ökar det igen osv osv och så har det varit i flera år.

Ja jag lägger Mario Badescu produkterna åt sidan i alla fall för ett tag och ser hur det funkar med Mene&Moy.

Jag började med dom i går så jag får ju vänta ett tag för att se resultat antar jag.

Ja får ofta en försämring först så det är jag beredd på.

Tänk om man bara skulle kunna ta ett piller så skulle huden vara i toppenskick för alltid önsketänkande

2010-07-31 @ 19:16:19
Postat av: T

Vissa saker blir sämre innan de blir bra har jag hört, kanske stämmer det in på din hy? Jag har en avlång grop i kinden svår att täcka kan jag tänka mig :( tror inte det läker'



2010-08-01 @ 21:14:20
URL: http://aakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Heeej! Jag hittar inte där vi skrev sist så skriver här ist.:) sorry jag inte svarat på länge, jag har vatt i italien som jag nog skrivit tidigare.

hur går de för dej nu? blivit bättre?



Kramar!

2010-08-03 @ 16:10:32
Postat av: Anonym

Hej Caroline! undrade vart du hade tagit vägen! Du hittar alla inlägg vi har skrivit på "Dr sebagh". Men jag kopierar in det jag skrev till dig sist.



"Nej det blir inte helt bra efter den, och man får göra några behandlingar sa hon. Tyvärr finns det inga mirakel metoder mot akne ärr berättade hon jag ska till och man får vara glad för den förbättring man får av ärren eftersom det är det svåraste man kan förbättra. så att du har fått så bra resultat som du har fått är helt otroligt! :)



Tror att jag har använt aberela när jag var yngre, men minns tyvärr inte om den funkade bra eller inte på mig. Men jag läste att man inte ska använda aktiva produkter efter behandling med dermaroller, gör det inte jävligt ont när du lägger den efter behandling? min hud blir jättekänslig efteråt, och lägger jag en kräm eller rengöring med syra i så svider det otrligt mycket. den krämen jag har köpt är från eleven.se. den ska hjälpa mot det röda men kan inte säga att än så länge tycker jag inte den hjälp ett skit. men man är ju desperat så man prövar ju allt! :/



Det är så tråkigt att folk inte förstår, och jobbigt. lite som med min mamma. men nu har hon ju förstått att jag mår piss´eftersom jag gråter ganska ofta. pratar med henne ganska mycket om det nu och hon stöttar mig i allt jag gör och följer med på mina behandlingar. ganska skönt! även om jag vet att hon aldrig kommer förstå hur ont det gör inombords.. mina vänner vet också om hur jag mår, eftersom jag blivit tvungen att berätta för dem att jag inte vill följa med ut och festa osv.. är du ute lika mycket med dina vänner eller överhuvudtaget? eller var du det innan du hade som värst?



gud jag lider med dig, jag får panik bara jag tänker på olika ljus och vad som kan hända när man kollar. men du skrev att du såg jätte ärrig ut, såg du alla ärr som dem va från "början" innan du började med dermaroller? eller vad menade du? förstår inte hur ditt kan se så "illa" ut när du har fått så bra resultat liksom..dina ärr borde inte synas alls mycket. har dina ärr minskat i djup och omkrets eller bara i själva djupet? tycker du verkar så stark, inspireras verkligen av dig. för jag känner att det inte alls komemr va möjligt att ha en fin hud. att jag får se ut såhär resten av livet. men jag har fastnat i en väldigt ond cirkel och behöver psyk hjälp för att komma ur allt dåligt. låter säkert helt galen.



Sen tänkte jag på en annan sak, när började du se att du hade gropar i huden? var det när all din akne hade försvunnit eller när såg du det? det känns som att mina ärr bara blir värre och värre, är det möjligt tror du?? eller kan dem bli värre och fler när man inte har akne tror du? :/ vet inte om det är inbillning men jag ser fler och fler ärr hela tiden..



hoppas du svarar snart :)!! och att du haft en bra helg. kram på dig!"



Och nej, jag tycker inte jag blivit bättre överhuvudtaget tyvärr.. det är så tråkigt :( hur går det för dig?



Kram

2010-08-04 @ 09:31:58
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jahaa då vet jag:) tack!



Hmm okej tråkigt o höra sånt. Men jag tror ändå starkt på att de går o få de nästintill jättebra.

måste hålla hoppet uppe. Jag är jätteglad iaf att jag fått så bra resultat som jag fått.



Jaså? I den tråden jag länka till för ett tag sen rekomendera hon aberela när man rolla,

fast iof, finns väldigt många skilda åsikter kring de här me dermaroller, typ när de gäller intervall,

krämer o sånt.

Jag märker inte av att de svider extra när jag använder den o jag har fått bra resultat

så tror inte den är jättedålig o använda iaf.



Skönt att din mamma verkligen finns där för dej o stöttar dej, de är värt mycke!

Jag tror ingen som inte vatt med om de förstår riktigt..även om dom säger dom förstår

så är de inte till 100%...

Nu är jag nästan alltid ute me vänner, jag stannar aldrig inne pga min hy iaf. .

T.om träffat en kille jag verkligen tycker om..o de känns verkligen skönt eftersom de tog slut me mitt

ex lite pga av att jag mådde så dåligt o efter de hadej ag inte nån tanke alls på o dejta eller va man ska säg



Hmm njea asså man ser fortfarande att jag haft gropar på kinderna, men dom är inte alls djupa eller stora längre, men

där är ändå lixom märken. svårt o förklara.

O ju bättre huden blir, desto mer kräsen blir man. man ser minsta lilla..

mamma sa faktiskt till mej häromdagen att min hy har blitt super fin. o de kändes riktigt bra o höra.



Du ska inte tänka att de inte kommer bli bra, för de kan de visst de bli! Jag tänkte exakt samma o alltid när jag

mådde jättekasst intala jag mej själv att de blir bättre!

Jag ångrar lite nu att jag inte tagit före o efter bilder..för då hade du verkligen sett skillnaden.



Förstår dej, du låter inte galen! verkligen inte. Du kanske skulle gå o prata me nån, jag va mycke inne på de med.



Hmm Ja de kan man säg, jag såg knappt groparna förrän aknen va borta..O Jag tror inte dina ärr

blir värre, de är nog bara inbillning. Hur skulle dom kunna bli de lixom?



Såg i ditt senaste inlägg, ska du göra nån sån lasergrej?



Hoppas du får en trevlig helg! Kram på dej tjejen!



2010-08-05 @ 20:22:33
Postat av: Anonym

det är så skönt att du har lite tro :) det ger som sagt mig lite hopp också! ja absolut, det finns jättemycket olika åsikter om dermarollern! på många sidor (bland annat mr.roller) står det att man kan använda 1.5 mm 1 gång i veckan.. konstigt att det står så olika. och sen på vissa står det 4 - 6 veckor. lite retligt för man vet inte riktigt vad man ska tro eller hur ofta man ska rolla osv..



vad skönt att du kan gå ut och ha kul med dina vänner.. och jättekul att du har träffat en kille du tycker om. det är svårt att ha pojkvän när man mår dåligt tycker jag.. jag är verkligen super glad att min pojkvän ställer upp och stöttar mig så mycket som han gör. gråter ofta när jag är med honom, och som jag sagt vill jag inte gå ut längre eller hitta på saker. är glad att han inte har lämnat mig (ännu). känns nästan som en tidsfråga innan det händer.. gjorde du slut med ditt ex för att du mådde dåligt? och kunde du prata med honom om dina "problem"?



vad skönt för dig att dina gropar inte är lika djupa och stora längre. som jag skrev så känns det som att mina bara blir värre och värre av nån jäkla anledning. kanske är det för att mitt röda börjar blekna och att jag då ser groparna mer! men såg du dina gropar när du hade dina röda "ärr"? eller när de röda började försvinna? elelr menade du att du inte såg dina ärr när du hade aktiv akne på kinderna?



får du mycket finnar fortfarande? jag vet inte om jag inbillar mig men det känns typ som att jag ibland får finnar efter jag har rollat! fick det denna gången, men vet inte om det beror på rollern eller om det är av någon annan anledning. upplever du också det?



man blir så glad när folk säger att huden blivit finare, det är en riktig kick tycker jag. måste bara fråga dig, nu när du träffat en ny kille, är du inte rädd att han ska tycka du har ful hy/är äcklig? så tänker jag om min pojkvän hela tiden att han tycker om mig!! även om han säger att jag är finast i hela världen så tänker jag ändå att han tycker jag är ful hy. Nu ser du säkert 100 gånger bättre ut än mig i ansiktet, men ändå.. det är verkligen synd att du inte tagit före och efterbilder, det hade jag velat se :) kanske hade man fått lite mer hopp. de bilderna på internet känns som att man inte riktigt ska lita på. men samtidigt förstår jag dig, jag vill inte heller ta bilder. usch!



det blir ingen laserbehandling för mig ännu, jag skjuter upp den lite. ska på konsultation hos en hudläkare som utför hudkirurgi i stället. man "skär" bort ärren eller lossar ärren underifrån med hjälp av en skalpell. så de "trådar" som håller ner ärret och gör att det bildas en grop skär man bort typ. svårt att förklara och jag fattar knappt själv, men det känns som en bra början för min del eftersom mina ärr är jättedjupa. sen kommer jag kompletera med laserbehandling/ar för att jämna ut hela texturen och tajta till huden. så ser planen ut än så länge, men jag får se. det är nämligen 12 timmars resande fram och tillbaka till kliniken och det kostar runt 17000 kr. dessutom räcker inte en behandling utan 2- 4 st. så det blir en lång process. men jag är desperat just nu!



har bokat in konsultation på fredag om en vecka, så får jag se vad läkaren säger till mig. det är inte säkert att han bedömmer att det är lämpligt att göra men jag hoppas att han gör det..



nu blev det ett jäkla långt inlägg, hoppas du orkade läsa! haha! :) hur har du gjort med dermarollern nu när du varit i italien? och hade du det bra där?



kram kram!!

2010-08-06 @ 11:57:00
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

förresten, jag såg att jag skrev MR ROLLER, det ska ju vara DR ROLLER! haha! :)

2010-08-06 @ 11:57:45
Postat av: Caroline

Ja men precis:)



Din pojkvän verkar toppen! som verkligen finns där o stöttar dej.

Jag prata aldrig om mina problem med mitt ex. vet inte varför.. men han fatta nåt va

fel när jag ibland bara kunde börja gråta.

o ja, jag gjorde slut me honom pga hur jag mådde.. o ibland känns de som att de va mitt livs största misstag..o änn idag ångrar jag de.



MM jag såg mina gropar fast jag hade röda ärr. de såg hemskt ut. o ännu mer såg jag dom när de

röda försvunnit.



Nu för tiden får jag aldrig finnar typ. nån liten vid mens kanske men inte annars.

riktigt skönt! Nu är de fullfokus på o få bort alla ärren bara. Som inte är så många kvar.

T.om i starka ljus börjar de se bra ut. o jag tänker inte på de alls mycke längre.

Själv? får du finnar fortfarande?



Åhh ja! så kände jag när jag träffa killen jag dejtat hela sommaren. "guu han kommer tycka

jag är asful" Men de gjorde han inte, jag tror inte folk ser sånt som ärr lika mycke som en själv.

Dom upplever helheten lixom.

Hur länge har du o din pojkvän vatt tillsammans?:)



Såg din besökstid hade gått bra, va skönt ju! OMG 17000 va inte lite pengar:O. Men de är de värt om

de kan hjälpa en. Utan tvekan!

Jag håller tummarna för dej!



Jag hade uppehåll me dermarollern i italien, så jag rolla nu för en vecka sen när jag kom hem.

I Oktober har de gått ett helt år sen ja börja. helt sjukt! men jag är så himla

glad jag börja.



Hur går de me alla krämerna du köpt? är dom bra? =)



Förlåt jag är seg på o svara. så jäkla mycke nu, sån ångest över massa saker:/



Ha de bäst tjejen! kramar!



2010-08-15 @ 08:15:02
Postat av: Caroline

haha! sorry om de blir lite knäppt me radbytena. skriver de först i ett textdokument sen klistrar in. därför de blir så. hoppas de går o läsa ändå^^

2010-08-15 @ 08:16:26
Postat av: Anonym

Ja, min pojkvän är helt underbar faktiskt. Just därför är jag ständigt rädd att jag kommer förlora honom :/ vi har varit tillsammans i 2 ½ år. vad jobbigt att du inte riktigt kunde prata med ditt ex, tror att det hjälper ganska mycket om man kan tala om hur man mår egentligen. hur länge va ni tillsammans? Jag kan prata med min pojkvän men ibland känns det som att jag inte vill att han ska se att jag är ledsen (tror han kommer tröttna på mitt "lipande"). Men oftast så ser han att jag inte mår bra och då brukar jag prata om det. Och han han ställt upp och åkt med mig på många behandlingar vilket jag är jätte tacksam för.. hur går det med den nya du har träffat?



Måste bara fråga, hur länge hade du dina röda märken? Alltså från att du fick bort aknen (och bara hade röda märken) till att dina märken va borta? Jag har ju haft mitt röda jättelänge nu! Undrar varför det inte försvinner. Det bleknar ju hela tiden men det går sååå långsamt. Och det känns som att hela din process har gått jättesnabbt. Du har både haft mycket akne, haft ditt röda och nästan fått bort dina ärr. Hur lång tid har det tagit sammanlagt? :P Använde du din roller när du gick på ipl behandlingarna eller hur har du hunnit?



Jag är så glad för din skull att dina ärr börjar försvinna.. jag hoppas och ber att det kommer hända mig också. du måste vara så mycket lyckligare nu! nej jag brukar inte få finnar längre men nu senast när jag rollade fick jag två stycken. brukar du få ibland när du rollar? men tror att det kan bero på att antingen jag haft någon finne som legat under huden och därför den kom upp eller så var det för att jag blev så jäkla torr sist. brukar din hud också bli torr när du rollar? jag fjällade till och med jättemycket förra gången! har du gjort det?



Förstår att du är glad att du började rolla med det resultat du fått. Det finns så mycket delade meningar om rollern, vissa säger att det är rena skiten men andra verkar det funka på. Kanske beror på att många ger upp. Hade jag nog med gjort om inte du hade skrivit att du fått så bra resultat.. Sen funkar säkert det inte lika bra för alla.



Ingen fara att du är lite seg, tycker det är jättekul när du skriver bara :) blir lika glad varje gång! vad har du ångest över? (kanske du inte vill berätta). hoppas det löser sig i alla fall. så jobbigt att ha ångest :/



Kram kram!

2010-08-17 @ 13:29:24
Postat av: Caroline

Ja de förstår jag då. de är lång tid. Vi va med tillsammans i lite mer än 2 år.

Tror oxå de hjälper att prata om de, o jag ångrar de nu att jag inte gjorde de.

då hade vi kanske fortf vatt tillsammans idag.

Hmm jodå, Han killen jag träffa han flytta till sthlm nu i början av augusti..så de känns

riktigt jobbigt..Har väldigt svårt för o bli kär..så de kommer ta lite tid o komma över honom.



Hmm jag hade dom rätt länge. minst ett halvår. Så man kan säg ett halvår från de att aknen

va som värst till att de röda märkena börja blekna.

De måste vatt IPL:en som gjort att mitt gått såpass fort. såg resultat efter varjebehandling.

Total tid är 1,5 år sen jag hade som värst. ja jag har mixat roller me IPL :)

Hur länge har du väntat änsålänge? alltså hur länge är de sen aknen försvann?



aw ja jag är såå mycka gladare nu för tiden..känns underbart! O jag hoppas så innerligt att de kommer hända dej med.



aa jag får oxå nån extra finne när jag rollar. MM precis rollern gör så de kommer upp,

o torr blir jag me verkligen flera dagar efteråt. men de är bara bra!

De är en lång process de här me dermaroller. de gäller o ha tålamod.

När har du fått tid för din behandling?



Okej va skönt o höra:) De är så mycke me allt nu, B.la Kille jag träffa, jobbsökanden m.m

är bara inne i en dålig period. Min bästa kompis flyttar härifrån på söndag me, de känns riktigt jobbigt=(

Menmen:)



Kramisar!

2010-08-20 @ 11:44:46
Postat av: Anonym

Okej, vad mysigt. Men jättetråkigt att det tog slut pga av att du mådde dåligt. Ja, men man lär sig av sina misstag.. nästa gång du skaffar pojkvän kanske du pratar lite mer med honom. Jag tror aboslut det hjälper jättemycket! vad tråkigt att han ska flytta! visste du det där ni började träffas?



ja jag tror också att det är IPL som har hjälpt dig så mycket med det röda, för mitt vill fasen aldrig försvinna! jag blir galen. Men, ärligt talat så skiter jag i det röda nu och jag tänker bara på de fula GROPARNA!!!!!!!! min akne försvann ju typ helt i januari tror jag (2010). Känns som att man inte har så bra koll på tiden längre.



jag förstår att du är mycket gladare nu för tiden, det hade jag också varit om jag hade varit du :-) men har du använt samma roller hela tiden eller bytt ut den? jag har läst att man ska byta efter typ 3 månader? tycker det är lite retligt att man får mer finnar när man rollar, eller jag fick några sist. Dem försvann ju fort men jag hatar känslan när man ska tvätta ansiktet och man helt plötsligt känner finnar på huden som inte varit där. Det gör mig galen! jag är livrädd att få fler ärr.. Hur mågna gånger har du rollat nu ungefär?



Ja det är verkligen en lång process men det är de tyvärr med alla ärrbehandlingar vilken man än gör. Tråkigt men sant. Synd att det inte finns något som gör att man kan få baby hy efter en behandling! haha! jag har inte bokat tid för behandling ännu, jag väntar nämligen på ett mejl av läkaren eftersom jag kom på i efterhand att jag hade lite fler frågor jag vill ha svar på innan jag bokar tid. Men som det ser ut nu så blir det i september om inget händer.. Vill få det gjort så fort som möjligt så jag kan påbörja lite laserbehandlingar eller något annat. Jag känner mig redan stressad inför nästa sommar, eller jag känner att jag vill kunna vistas utomhus då och eftersom att allt tar så lång tid så känner jag stress inför det. Lite jobbigt.



Ska du inte jobba kvar på mc donalds längre då eftersom du söker nytt jobb? tråkigt att din bästavän flyttar! usch. flyttar hon långt ifrån?



vad använder du för hudvårdpsodukter till kvällen (alltså nattkräm) och vad har du för dagkräm? tvättar du ditt ansikte både morgon och kväll? Minns att min hudterapeut sa att man helst bara ska tvätta det en gång om dagen men jag tycker man känner sig så snuskig om man inte tvättar sig minst 2 gånger om dagen. jag funderar på att försöka fixa den där aberela som du sa att du använde, jag har hört att den ska hjälpa till att bleka det röda också. vad fick du den utskrivet för? Finnarna eller?



Ha det så bra :) KRAMAR!

2010-08-24 @ 14:42:56
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

MM verkligen!. aa de kommer jag nog göra, nog bäst så o va ärlig om hur man mår.

ja han berätta de direkt han fick reda på de. Han kommer hem nu på ons iaf=) så då ska vi ses.



Mm eller hur, jag har hellre massa rött än gropar:S död åt gropar..=(



Jag har bytt dermaroller 1 gång. När jag fick den nya stod de man kunde ha den 6-8 mån typ.

bara va noga o rengöra. ja jag är me jätterädd för o få fler ärr..orkar inte de asså.

men dom finns som pluppar upp de brukar försvinna snabbt. jag har nog rollat 10 ggr eller nåt.

tappat räkningen. haha du då?



Jaaa! de hade vatt sjukt bra, en behandling o direkt babyhy. tänk om man haft de asså..inga

bekymmer alls..fan..blir så depp när jag tänker så.



okejokej din hy kommer säkert va jättefin till nästa sommar:) hoppas allt går super me din

behandling.



Nej usch vill bara ifrån Mcdonalds..har sökt asmånga jobb! så jag hoppas jag får nåt nytt

snart. :) du trivs me ditt jobb?

mm sjukt trisst att hon flyttar ja. njea de är väl bara en 30 mil bort. men ändå.



Jag använder Cliniques 3stegserie som jag tvättar med 2 ggr dagligen. på natten brukar jag undvika

nattkräm. har jag nån finne eller nåt så blir de aberela eller duac.

Är fortfarande på jakt efter en bra nattkräm. vad använder du? mene o moy?

Brukar du sminka dej o så dagtid?

mmm jag känner oxå att jag vill tvätta 2 ggr.. känner sig fräschast då.

Ja jag fick den utskriven för ärren. den påskyndar läkningen. den är super!



Ha de bäst! kramisar



2010-08-30 @ 15:00:41
Postat av: Anonym

Vad roligt! :) hoppas ni får det trevligt. Men har du köpt din dermaroller på ebay eller vart köpte du den? Det är samma med mina finnar jag brukar få nu, dem försvinner ganska snabbt. Rollande för en veckasen och har i alla fall än så länge inte känt någon ny finne som jag gjorde sist när jag rollade. Men denna gången var jag jättenoga med att smörja in mig med mycket fukt hela tiden för att inte bli så satans torr som jag blev sist!



Jag hoppas också att min hud kommer bli bra eller i alla fall bättre tills nästa sommar. Orkar inte hålla mig inne en sommar till! Usch.. Men jag funderar starkt på att försöka på aberela utskrivet. Eftersom du skrev att den är bra. Men är den bra för både de röda märkena och groparna? Eller har du märkt skillnad på båda? Använder du aberela på dagen då? Eller är det bara när du får någon finne? Jag har duac på recept men har inte hämtat ut den, fick den utskriven för längesen men har inte vågat pröva eftersom jag läst mycket negativt om den. Är den bra tycker du?



Hoppas du får något nytt jobb då :) Kan förstå att det är inte så kul att jobba på mc donalds. Jag trivs jättebra med mitt jobb faktiskt. Så det är skönt! Dock jobbar jag bara halvtid vilket är mindre kul, men det får duga så länge. Får förhoppningsvis mer timmar snart. Jobbar du heltid?



Nej inget smink för min del, kan fortfarande inte kolla mig i speglen så jag kan inte sminka mig. Haha. Hade nog sett väldigt roligt ut om jag hade försökt. Sminkar du dig dagligen? (puder osv).



Ha det så bra :) KRAM!!

2010-08-31 @ 14:28:38
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tackar:) de va trevligt^^

Japp på ebay, du då?



okejokej ja jag förstår exakt hur du känner..nej jag använder aberela på natten. duac använder jag oxå på natten, superbra!



SKönt de ju! jag jobbar typ 75% eller nåt, orkar inte heltid just nu..



Usch har en riktigt dålig dag idag.. sjukt depp..studera min hy riktigt nära i spegeln nyss..o visst de har blivit mycke bättre men jag ser ändå små gropar..o de stör mej så de gör ont i hela kroppen..nåt fruktansvärt..varför kan man inte få perfekt hy bara sådär..de enda i hela livet jag önskar mej..=(



Fy fan asså.. sorry jag är nog inget vidare stöd i detta inlägget..behövde skriva av mej lite..känns som du är den enda som förstår hur jobbigt de är..

Längtar till hösten o vintern nu, när de blir mörkare ute.. usch...



okej, ja jag sminkar mej me lite rouge o puder bara, o så mascara o så..känns lite bättre då..^^



Ha de bäst

Kramisar!



2010-09-02 @ 22:24:46
Postat av: Anonym

Okej jag köpte på någon sida som hade dr.roller, googlade bara och hittade massa sidor :) men hjälper aberela mot groparna också?



du behöver inte alltid stötta mig, även om jag tycker det är jätteskönt när du skriver saker som ajg blir glad av :) förstår att du också har dåliga dagar, det kommer jag ha resten av mitt liv oavsett hur huden blir. Men nu är varje dag dålig för min del.. Vågar du ta kort på din hy nu? Hade varit kul att se hur du ser ut där du har dina gropar! Men ditt kommer säkert bli jättebra, du har ju hittat något som verkligen funkar för din del (dermaroller). Och nu när jag varit runt hos olika läkare, plastikkirurger, sköterskor osv så har alla sagt till mig att du kommer aldrig få slät hy och ärr går ALDRIG bort utan kan bara förbättras. Du verkar ändå ha fått ett jättebra resultat! Och som jag sagt så önskar jag att jag hade fått ditt resultat och förmodligen din hy också. Jag har ju fortfarande stora, djupa ärr. Och än så länge har tyvärr inte rollern gjort så mycket. Har dock bara rollat 2 gånger med dr roller, och den känns tusen gånger bättre än den jag hade förut. Så det kanske bli bra efter några omgångar för min del också. Men de känns inte så!



En annan dum jävla sak jag gjort är att jag beställde kemisk peeling från internet. En stark sådan på 50% och det är ganska starkt och egentligen inget man ska syssla med hemma själv. Gjorde det igår och fick typ en stor frätskada vid ögat :( Är jätterädd att det aldrig kommer försvinna och ångrar verkligen att jag gjorde det själv hemma just nu. Kommer hata mig själv om jag förstört min hy ännu mer..



Men känns det bra när du har puder på dig? Jag har ju inte vågat sminka mig pga. att jag är rädd att groparna ska komma fram mycket mer! Gör dem inte de med puder eller blir det oförändrat? Vad har du för puder?



Vi har samma önskan här i livet, den perfekta huden. Jag tycker det gör jätteont att veta att jag aldrig kommer få tillbaka min gamla hy. Tänker på det varje dag.. Hade varit kul om du vågade ta en bild på dina kinder och skicka. Men förstår om du inte vill!



Kram kram söta du.

2010-09-05 @ 13:14:29
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Caroline

okajokaj=) jag ska nog snart köpa en ny.

ja de sa min hudläkare till mej iaf. att de kunde släta ut lite.



Skönt du förstår. De kommer nog va samma för mej, kommer nog aldrig bli helt nöjd. Aa jag kan testa o se om de blir bra bilder,

har nämligen ingen digitalkamera, bara iphone.



Såg att du ska genomföra behandlingen, de är snart ju! ska hålla alla tummar! de kommer säkerligen bli bättre!



Oj de va en stark kemisk peeling de. har de läkt o så nu?



Ja de känns jättebra me puder. Har ett mineralpuder från clinique som är sånt som inte lägger sig i veck o gropar. jämnar ut strukturen bara.

Sen har jag ett rouge från nivea som jag haft samma i 6-7 år. bästa!

De beror ju lite på hur mycke puder man tar me, jag tar rätt så lite, nåt drag bara.

Foundation o så brukar bara framhäva gropar mer.



Förstår verkligen hur du känner! Jag har vatt där du är idag, smärtan är obeskrivlig.

O jag hade aldrig kunnat ana ens att min hy skulle se ut så här i dagens läge.

Idag va jag o shoppa me en kompis,

o för första gången kände jag mej fräsch i hyn hela dagen, o de kändes även bra när jag såg hyn i provrummen. Första gången på 6 år typ. 6 år!!!!!!!!!!!



Jag ska försöka ta bilder. Känner du för o göra de med? förstår om du inte vill dock.



Tänk så här nu=) att nu gör du snart din behandling, o efter de kommer de bli super, groparna kommer minska, o allt kommer bli bra.

Livet är så mycke mer än gropar o akne.



Massa kramar!

2010-09-08 @ 00:29:13
Postat av: Anonym

Okej. Jag vill verkligen pröva aberela! hur stark har du? såg att det fanns olika styrkor på dem.. och blir elelr blev du röd eller något i början när du började använda den? hur länge har du använt den? :)



ja jag hoppas och ber att det blir bättre. annars vet jag inte vad jag gör helt ärligt :( är så trött på det här nu! ja den peelingen va på tok för stark, lätt att vara efter klok, skulle aldrig gjort det. Eller har på syran så "länge". Nej det har tyvärr inte läkt. Och jag hoppas att jag inte få fler ärr. Hur kul hade det varit på en skala? Vill inte ens tänka tanken!



Ditt puder låter ju toppen, vad heter det? Vet att det finns olika puder från clinique. eller det finns kanske bara ett mineralpuder? upplever du att det jämnar ut strukturen? Vad använder du för produkter innan du lägger på sminket? Brukar du exempelvis använda primer, nån bra dagkräm osv? Vad skönt att din hy känns så bra.. Har sagt det innan och säger det igen, jag är så AVUNDSJUK på dig :/ brukar du bli fet i huden annars under dagen? det brukar jag bli. Och då käner man sig jätteofräsch!



Jag vågar tyvärr inte ta bilder. Jag vågar ju för tusan inte ens kolla mig själv i speglen. Haha. Anledningen till att jag mår lite bättre är för att jag inte kolla på ansiktet. Men så fort jag kollar så bryter jag ihop. Det är så jobbigt. Men jag hoppas verkligen att min hud också kommer bli bättre snart!!! Hur går det med Diane? Har du träffat någon annan hudläkare ännu? Jag har gjort uppehåll nu med p pillerna för första gången på typ 7 månader. Har inte vågat sluta äta dem, vilket inte är bra för mensen heller eftersom jag skjutit upp den så länge (har ätit karta efter karta utan uppehåll). Har varit livrädd att jag skulle få ett utbrott om jag fick mens men jag har inte fått det vilket kändes skönt.



Brukar du alltid ha någon finne i ansiktet eller är du "finnfri" oftast?



Kram på dig.

2010-09-09 @ 19:50:57
Postat av: Caroline

Aaa de finns olika, en gel o en kräm. Jag har den starkaste, de är krämen.

Hmm njea asså jag blev lite torr bara, men annars inget. blev inte röd o så. Jag har använt den sen sommaren 2009 typ.



Ja jag förstår de. inte kul!



Ja de är superbra, älskar de verkligen! jämnar ut superbra, o håller matt hyffsat länge. Jag använder bara Cliniques dagkräm och deras serum "Pore minimizer" :)

Aaa jag blir riktigt fet i hyn under dagen. o jag hatar de! Samtidigt är jag väldigt torr me :S själv då?



OKejokej. I see.

Jo de går bra me Diane. fick dom utskriva på ungdom ändå så de problemet löste sig.=)

VAAAA?!?! gör du aldrig uppehåll för mensen?:O oj de kan inte va bra asså!

Nog bäst du börjar ta dom som vanligt.

Effekten av dom sitter ju i ändå. du kommer inte få några större finnar.



Jag är typ alltid finnfri. o de är underbart! nån liten vi mens bara och om jag rollat. VIlket jag gjorde nu precis me, så kan väl vänta mej ett par små inom kort.



Själv? du har väl knappt nårra finnar nu heller??



Trevlig helg tjejen! Kramisar



2010-09-10 @ 02:10:04
Postat av: Anonym

Okej. Jag ska fråga den hudläkaren jag ska till om han kan skriva ut krämen :) Hoppas han kan det! Men vad heter ditt puder? Finns det inte många olika från clinique? är deras pore minimizer bra? jag blir tyvärr också fet i huden. vilket jag också hatar. man känner sig så äcklig tycker jag! :/ Oj, fick du dem utskrivna på ungdom? där kan man inte få dem utskrivna här hemma! Bara hos hudläkaren.. men vad skönt att du fick dem utskrivna igen :)



det jag är rädd för är att jag ska få finnar pga. hormornerna som man får i samband med mensen. Men denna gången när jag gjorde uppehåll så gick det bra. Däremot har jag fått lite små finnar nu av nån anledning, vet inte vad jag har gjort för fel :/ Eller jo, eftersom att jag använde den kemiska peelingen så va jag tvungen att lägga vaselin i ansiktet för att huden inte skulle spricka. Antar att det är vasselinet. Men jag vet inte. Jag blir riktigt arg när jag vaknar och känner att jag har fått lite finnar! Man blir liksom så frustrerad på något sätt, varför försvinner aldrig skiten helt? jag trodde ju definitivt att jag inte skulle få finnar vid den här åldern! men det är ju många som har det livet ut, till och från :/ fick du några finnar nu när du rollade sist?



jag längtar verkligen tills min behandling nu. det tråkiga är att jag inte vet om jag kommer kunna använda dermarollern på ett bra tag efter. Vilket känns lite surt. dessutom får man inte tvätta ansiktet på 1 vecka efter behandlingen och jag antar att jag kommer få massvis med finnar bara för det! man kommer ju känna sig extremt ofräsch i alla fall. usch! är du ute och festar mycket och dricker mycket alkohol osv? röker du?



Kramar :)

2010-09-15 @ 08:35:33
Postat av: Caroline

Okaj okej:) hmm tror de heter almost powder, där är nog bara ett mineralpuder från clinique=)

Jaa deras serum är superbra! jag älskar de! men dyrt.

mm mycke skönt! o de lustiga va att läkaren som skrev ut dom till mig denna gången, va han som neka mig dom sist. haha



ahaa förstår de! gick de bra denna gången? slapp du massa finnar?

Mm jag blir me helt förstörd över minsta lilla finne som kommer:S värsta mardrömmen är ju att allt ska komma tillbaka..ush vill inte ens tänka på de.

Jag fick några små bara när jag rolla. men dom är borta som tur är.



Håller alla tummarna för dig idag!! o önskar med hela mitt hjärta att de blir bra för dig!!



Njea festar max varannan helg, o röker gör jag inte..man får sämre hy av de o de vill jag inte riskera. själv då?



Kramisar!

2010-09-27 @ 11:18:42
Postat av: Anonym

Okej.. Jo jag har hört talas om det pudret också. Men egentligen är jag inte så förtjust i mineralpuder, iallafall inte de jag har prövat. De blir oftast så kakiga på huden. Men detta blir inte kakigt på dig? Men clinique verkar ju ha bra produkter :) Hur funkar serumet och vad gör det för huden? Drar det ihop porerna mycket tycker du?



Konstigt att han skrev ut det om han nekade dig sist, men det är ju postivt :) jag blir rädd att jag ska få nya ärr när jag får en finne. Och så går jag och har super ångest hela tiden och tänker att det kommer nya ärr. Får du nya ärr efter dina finnar du får nu för tiden? Eller läker det ihop utan ärr?



Tack för dina "lykoönskningar", vad snäll du är! Det gick bra igår men det återstår att se nu dagarna efter om man åker på en infektion eller något annat. Vilket jag inte hoppas att jag gör! Men det gjorde hemskt ont och jag förstår inte hur jag kunde utsätta mig för det egentligen :P Smärtan var inte rolig. Men, man får hoppas att det är värt det :)



Jag är ju aldrig ute tyvärr. Önskar att jag också kunde våga gå ut och festa och visa mig ute men jag kan inte. Kul att du verkar ha ett socialliv nu i alla fall. Och inte lever lika isolerad som jag. Jag rökte innan jag fick min akne, men slutade nästan på direkten när aknen kom pga. att jag va rädd att huden skulle bli sämre. Och jag kommer förmodligen aldrig börja röka igen, är på tok för rädd om min hud nu! Vilket jag antar är bra :)



Hur går det med jobbsökandet osv nu för din del? Har du hittat något nytt jobb?



Kram Kram :)

2010-09-28 @ 09:40:20
Postat av: Anonym

DU CAROLINE! Jag har en fråga till dig som kanske låter lite galet, men jag undrar om du har "många" aberela att hämta ut på recept? hade jag kunnat få köpa en av dig i såfall? Jag har nämligen fått lite små finnar nu när jag inte tvättat mig :( måste få bort dem fort innan jag ska slipa huden. Hade varit snällt om jag fick köpa en tub av dig. Men förstår om du inte vill. tänkte fråga dig ialla fall :) och jag kan betala hur mycket du vill. måste bara få bort dem :(



kram kram

2010-10-02 @ 14:17:35
Postat av: Caroline

Okejokej:) mm njea de blir inte så kakigt tycker jag, men beror kanske på hur mycke man tar.

Serumet mattar ner o gör den jämnare. i love it!



Mm eller hur! jättelustigt! Mm jag tänker samma! vill inte få nya ärr!

Har inte fått de änsålänge iaf. finnarna brukar försvinna ganska snabbt. o märket efter oxå=) så känns skönt. men nu har jag fått en stor finne typ på kinden. INTE KUL! första stora på flera månader! hoppas den försvinner snart.



Har du sett nån skillnad än efter behandlingen?

gör de ont o så fortfarande?



okejokej:/ inte kul när man känner så.

Bra du sluta röka! de gjorde du rätt i!



Nepp inget nyss jobb än:/ men ajja nångång så:)



O ang aberela, Jag ska leta upp receptet o kolla. tror jag har 3 o hämta ut så de är lungt, :) kan skicka en till dig=)

du vill ha de starkaste va? de är den bästa. tycker jag.



Hör av mej när jag hittat o vet=)



Kramisar!

2010-10-03 @ 13:02:26
Postat av: Anonym

Okej, serumet låter ju bra :) Hade jag velat pröva sen om jag kan börja sminka mig i framtiden! Hur snabbt brukar dina finnar försvinna ungefär? Usch vad hemskt det är när man får stora finnar :/ jag har fått en stor på hakan :( den gör jätteont verkligen. Men jag känner mig allmänt stressad just nu, det var i september/oktober förra året jag fick mitt utbrott. Så jag är jätterädd att jag kommer få ett utbrott nu igen. Usch, stressen är inte bra!



Jag har inte sett något efter min behandling ännu, jag har fullt med plåster i hela ansiktet så jag ser inte ens mina kinder :P Sen är det svullet så det kommer ta några veckor innan jag kommer se om det gett resultat eller ej. Har inte ont ännu i alla fall, vilket känns skönt! Har du rollat något mer på senaste? Blir din hud fortfarande bättre & bättre efter varje gång? :) Hur länge ska du hålla på med rollern hade du tänkt?



Åh, det hade varit såååå himla snällt om jag kunde få köpa av dig! Jag hann inte prata med min hudläkare sist om recept på aberela så jag måste vänta nu några veckor innan jag kan fråga. Vad fick du aberela utskrivet för? Finnarna? Jag måste få bort de små finnarna jag fått nu när jag inte kunnat tvätta ansiktet (får inte tvätta på 10 dagar). Men du kan väl kolla om du hittar ditt recept, och gör du det så kan jag sätta in pengar på ditt konto, och så får du min adress :) och jag vill ha den starkaste om det går. Vad kostar krämen? Har för mig jag läst att den ligger på 70 kr? Kostar den 70 kr så ger jag dig gärna 200 kr för besväret.



Hör av dig så fort du vet! :-) Hade blivit jätteglad om du kunde hjälpa mig iallafall.



Massa kramar!

2010-10-03 @ 13:44:31
Postat av: Karin

Hejsan

Jag känner igen mig i era situationer. Jag undrar vilken dermaroller ni använder och längd på nålarna?

2011-02-21 @ 20:57:01
Postat av: tess

använder också rollern=O)

kika in....kram

2011-03-04 @ 09:34:26
URL: http://iinova.styleblogg.se
Postat av: Malva

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2012-03-19 @ 00:48:26
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: htq3che3

Soon they were settled in their own home アディダス ジェレミースコット But no, the thick fumes kept squirting down from pipes above timberland ブーツ They are clear vinyl with sticky tape only on the side that goes on the furniture ジョーダン If you have curly hair, Taylor Swift some event as possible certainly no flyaway hairs skulking エアジョーダン ) Since the publication of that article, we have accumulated more evidence that shows the coup plot documents are fabricated カナダグース ダウン Pretending otherwise is about denying our biases, not fixing them timberland 靴 Rather, you, Eric Kantor, Michelle Bachman et al have been blaming minorities for the housing crisis) ナイキエアージョーダン I brought three fabulous cotton dresses, and a fabulous wool poncho for 4000 baht, and my sister brought herself a lovely silk dress for 600 baht レッドウィング 店舗 Wherever we went there were tears of appreciation エアマックス 1 They're are only available on the 5 Star Service エアマックス ランニング The shoes were a sucess, with Marbury hoping they would really make a difference in the lives of children across the country timberland 激安 I look forward to teaching an online digital marketing course with MediaBistro March カナダグース ジャスパー ' Winslet also favours low, loose buns and ponytails エアジョーダン Go, instead of repeating the rolling results easily compressed, natural, standing and walking カナダグース MBT sirima is not only women! We had some option for man frightening and MBT shoes ティンバーランド レディース They provide more than 20 essential vitamins, minerals and phytonutrients, including vitamins A, C, D, E, and K; fiber; potassium; and B vitamins timberland アウトレット Now, here we are again, marveling at the strength of the BTC, salivating over all the Domino pizza you can buy in exchange for Bitcoin through a thirdparty service timberland ブーツ It just like 1000 people up here ザ ノースフェイス ダウン

2014-01-21 @ 03:59:37
Postat av: irb5gib9

And thank you for your appreciation to the enviornment, nature and animals アディダス ジェレミー 69 million to super PACs in the 2012 election cycle レッドウィング 店舗 "MexicanAmerican students can speak Spanish, but many don't know how to read or write," she said カナダグース ベスト THE SAN FRANCISCO FACTOID In 1861, construction began on a new SF City Hall, planned as the largest such building in the country timberland 靴 This means several things for us humans レッドウイング ベックマン Simmons and Contran Corp timberland スニーカー Beautiful granite counters, small but okay lanai エアマックス It all depends on your requirements カナダグース 偽物 The following table indicates empirically tested steps per minute for each mph for walking カナダグース are always these jokes that I use my head too much or whenever you forgot something it was easy to dismiss it as I took too many blows to the head, Tufts says レッドウイング ベックマン i don't even like the fragrances of most designers as i think they stink エアマックス 1 Annie? I'm with you ジョーダン レディース Mae Mrs カナダグース 偽物 'Legs moved easily, the front of the long skirts running a little faster ahead than one's walk Supra 靴 Compared to many other sources of omega3s, shrimp has one of the lowest amounts of mercury jeremy scott 新作 5 billion in net worth ノースフェイス It is 4 degree celcius when we are there timberland ブーツ There are several types of bass strings available to include flatwound, roundwound, and groundwound カナダグース

2014-01-22 @ 07:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0