Jag har bestämt mig, en gång för alla?

Eftersom jag gärna vill må så bra som möjligt, så måste jag ta tag i min vikt. Jag mår inte bra av alla kg jag har lyckats gå upp. Och mitt sockersug är ju nåt enormt! Jag har alltid varit duktig och kunnat sluta äta godis och onyttigheter när jag vill, men nu har det blivit mer som ett beroende för mig. Eftersom jag ändå känner mig så ful och nästintill har gett upp hoppet om den där perfekta hyn så äter jag för att trösta mig själv på nåt sätt. Jag blir glad när jag tänker på godis, kakor, choklad, ja you name it! Och när man ätit massvis (som jag ALLTID gör) så får jag ångest och kan må dåligt i flera dagar.

Igår tex. åt jag choklad i mängder, idag hade jag ångest som bara den. Men ÄNDÅ lyckas jag trycka i mig en chokladbolle och glass, liksom vad är dealen? Jag vet ju att jag inte mår bra när jag äter såntdär, dessutom får jag extremt ont i magen av det. Så varför äter jag? Nåt fel är det ju på mig.. Och jag måste ta tag i detta innan det går för långt. Det funkar helt enkelt inte längre.

Tänkte att om jag skriver ner mina känslor och vad jag äter så kanske man blir lite mer motiverad att äta nyttigt? Jag ger det ett försök i alla fall, det skadar ju knappast! Mitt mål är att bli av med 1 KG i månaden, det låter kanske inte mycket? Men för mig hade det varit toppen om det gick så bra. Och målet är att bli av med 3 KG innan sommaren. Och jag ska klara det. Jag måste! Men vad gör man när sötsuget kommer? Det går inte att hejda mig då, jag blir som en helt annan person. Helt ärligt.

Men som jag skrev, jag ska kämpa! För att må lite bättre. Med start imorgon, denna dagen har jag redan syndat!



Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan! Vill önska dig Lycka till. Är själv mitt inne i en viktminskningsperiod och det har faktiskt gått över förväntan bra. Jag lägger ut kcalberäknade recept på min blogg för att man ska ha koll på vad man stoppar i sig. Kika gärna in där :)

2010-02-16 @ 13:08:19
URL: http://milktonium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0