Fjällar

Ser förjävlig ut just nu i ansiktet, fjällar för fullt. Men då är allt som det ska, för man ska fjälla av behandlingen. Det är all död gammal hud som åker av. Så man lär känna sig något fräschare i huden efteråt. Får se hur det kommer se ut när allt fj'll har ramlat av men vad jag ser nu så ser jag helt klart en förbättring redan. Mina förstorade porer i pannan är nästan helt borta. Och detta är bara första behandlingen, ska försöka hinna med att göra 4 till innan sommaren. Det måste ju gå ett visst antal veckor innan man får göra en ny eftersom huden måste få återhämta sig, men om jag inte har räknat helt fel så kommer jag hinna! Sen får jag helt enkelt avgöra om det var värt pengarna eller inte. Men som sagt, är ganska desperat just nu. Bara en liten förändring gör mycket för mig.

Och det positiva är ju att jag faktiskt bara har en "aktiv" finne i pannan. En väldigt liten sådan, och den ska klämmas på torsdag då det är dags för portömning och rengöring. Ska bli jätteskönt att få tvätta sitt ansikte igen, det får man nämligen inte göra under 5 dagar.. Så man känner sig verkligen skabbig. Kan ju inte tvätta håret eller nåt. Så att få tvätta både hår & ansikte är efterlängtat.

Igår beställde jag hem 2 nya produkter från nätet. Blev en glykolmask från dermaceutic med 15% glykolsyra (bra för akne & fet hy) samt en ny nattkräm från mene moy. Älskar deras produkter, dem är underbara! Använder deras rengöring, nattkräm och vanligtvis dagkräm. Produkterna är ganska dyra men helt klart värt sitt pris! Sakerna jag köpte igår gick på totalt 1200:-. Men det ska bli kul att pröva ansiktsmasken faktiskt, har inte använt den innan nämligen. Så det kommer säkert en recension på den sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0