Misshandla kroppen

Jag misshandlar verkligen min kropp genom att hetsäta i extrema mängder! Detta gör jag när jag blir deprimerad. Förut (när jag hade ansiktet fullt med bölder) hetsåt jag i princip varje dag. Jag tryckte i mig massa godis och onyttigheter och hade absolut inga gränser. Detta har självklart satt sina spår på min kropp, även om jag inte hetsäter så ofta nu för tiden. Men jag har gått upp i vikt, fått fett på ställen jag aldrig haft och kroppen är allmänt sladdrig. Har försökt komma i form, börjat träna osv för att må bättre och känna mig snyggare i kroppen och i kläder. Detta har gått ganska bra! MEN när jag idag kollade mig i speglen (gör fortfarande det sällan) så blev jag genast jävligt deprimerad och självklart ledde detta till att jag har hetsätit hela jävla dagen. Jag känner mig så jävla misslyckad och äcklig. Jag mår dåligt när jag äter för mycket, och idag har jag verkligen frossat i choklad. Vilket inte heller är bra för huden (ja, jag får finnar av choklad). Så nu sitter jag här med extremt mycket ångest över alla kalorier och all choklad jag ätit. Men mest rädd för att vakna upp omed ansiktet fullt med finnar under de kommande dagarna. Jag hoppas att detta inte kommer ske. Hade blivit så ledsen. Men, åt mycket chokladglass i helgen och fick faktiskt 2 finnar på hakan efter. Så jag tror absolut jag får finnar av choklad.

Jag blir så arg när jag ser mig själv i speglen, när jag ser mitt ansikte som jag hatar mest av allt på denna jord. Men jag bryter inte ihop lika ofta, utan blir mest jävligt arg. Självklart blir jag ledsen också men inte så jag gråter lika mycket som förut. Och efter mina behandlingar har huden blivit lite bättre. Jag skulle nog säga ungefär 50% förbättring. Vilket är toppen. Men, jag kommer inte nöja mig med detta. Jag ska kämpa och göra allt i min makt för att det ska bli bättre. Tror jag ska köra med dermarollern nästa vecka! Var längesen och dessutom känns det som att huden i ansiktet är helt läkt nu. Känns inte omtålig eller något. Sen får vi se vad jag hittar på härnäst!


Hur reagerar era hud när ni äter choklad?!




Kommentarer
Postat av: Tia

Jag har faktiskt märkt genom åren att choklad kan ge mej mera akne , kan bero på att jag frossar då ja haft mens så de spelad säkert in.



Nu har ja dock ett prevenitiv medel som tagit bort "mensen" & ja äter ju roaccutan nu med .

Men innan ja började med medicinen så kunde jag absolut märka att finnar kom i större mängder om ja åt mycket choklad.



Vet att alla proffs ect säger att kost INTE har en inverkan vilket kanske stämmer till viss del , menar att man inte kan få akne av choklad men tycker att den kan försämras vid fet kost :/



Läste ditt inlägg om hetsätning, hoppas verkligen du mår bättre snart vet hur de känns att äcklas av sin spegelbild men du vet att det oftast sitter i huvudet för kan slå vad om att du är vacker som du är !

Kram

2010-12-17 @ 14:37:27
URL: http://roaccutanresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0