"Första riktiga finnen"

Har fått min "första" riktiga finne på länge. Och det låter kanske konstigt när jag skriver så men jag menar att jag den faktiskt gör lite ont, däremot syns den inte så mycket men det känns liksom som en stor finne som ligger lite under huden. Blev både arg & ledsen när jag kände den igår. Är lika rädd varje gång jag ska tvätta ansiktet på morgonen och kvällen, rädd att jag ska känna att det kommit finnar. Som tur är har jag inte fått så mycket finnar på länge. Mest små som knappt syns och som försvinner på några få dagar. Men denna jag har fått nu antar jag kommer stanna kvar ett tag. Men det återstår väl att se!

En sak som definitivt gjorde min hy värre var min Vitamin E olja, la på den innan jag skulle sova och dagen efter vaknade jag med många små finnar i ansiktet. De försvann dock på typ 3 dagar men kommer inte använda den oljan igen. Blev riktigt arg när jag vaknade och kände i ansiktet och förstod direkt att det var oljan. Tror inte det är så jättebra att man lägger olja i ansiktet, kändes som att hela huden täpptes igen. Så aldrig mer! Och jag hade inte rekomenderat någon att pröva heller för den delen, om man är rädd om sin hy.

Sitter med ansiktsmask i ansiktet nu och hoppas att finnen ska lugna ner sig lite. Känns som att den måste bort fortast möjligt om jag ska undvika att få ärr. Själva finnen är inte farlig men jag är så jävla rädd att jag ska få ännu fler ärr. Har tillräckligt av dem. Dessutom har jag börjat fjälla något enormt efter min senaste gång av rollern. Men det är nog bra, massa döda hudceller som ramlar av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0