Bokad konsultation

Gud vad jag letar och letar på internet efter bra ärr behandlingar. Men som jag skrivit förut är ärr det svåraste man kan behandla. Rynkor mm är mycket lättare att bli av med, men ärr kommer alltid finnas kvar man kan enbart förbättra dem. Vilket jag tycker är hemskt! Bara tanken av att se ut såhär resten av livet får mig att må extremt dåligt.

Men, som sagt går det att förbättra och det är precis det jag tänker göra! Till vilket pris som helst! Tanken var egentligen att jag skulle gått på en laserbehandling nästa vecka där man bränner bort hud och låter det bildas ny hud. Det finns delade åsikter om lasern på internet, många som skriver negativa saker och få som skriver positiva saker. Däremot så rekomenderar många plastikkirurger mm den behandlingen mot ärr, i USA och i många länder. Men jag har läst att det absolut bästa resultatet får man om man först utför någon slags hudkirurgi där man skär bort ärret eller går in under huden med en slags skalpell och lossar det som håller ner ärret och gör att det bildas en grop. Och det är en sån behandling jag har bokat konsultation för nästa vecka. Kommer bli ett helvete att åka dit (får resa 12 timmar tur & retur) men jag gör allt för att må lite bättre. Och kan detta göra att jag mår lite bättre kommer det vara värt all tid och alla pengar i hela världen. Det känns som att jag inte har några gränser längre, jag skulle kunna betala fler hundra tusen bara jag blir finare i ansiktet och får må lite bättre..


Kommentarer
Postat av: T

Lycka till och hoppas att det går bra!

2010-08-06 @ 01:03:41
URL: http://aakne.blogg.se/
Postat av: T

Nej det är ett mera hudfärgat sår som är lite rött och som är en liten nedåtbuktnig i huden ungefär 1cm långt:( har inte provat sminka över det än för jag hoppas på att det mår bäst av att läka i fred. Men snart börjar ju skolan och då måste jag ju:( kram!

2010-08-06 @ 11:48:49
URL: http://aakne.blogg.se/
Postat av: T

Nej det har jag inte testat! Vart köper man det? kram!

2010-08-06 @ 18:26:37
URL: http://aakne.blogg.se/
Postat av: T

OK tack så mycket:D

2010-08-07 @ 10:41:33
URL: http://aakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0