....

Hej mina kära läsare.

Ville bara säga att jag förtillfället mår riktigt dåligt och har därför ingen lust att uppdatera här. Kommer svara på era kommentarer så fort jag har ork. Igår hade jag en hemsk dag. Igår kände jag verkligen att jag inte ville vara med längre. Vet att jag aldrig hade kunnat göra något dumt men ibland finns tankarna tyvärr där. Jag är så trött på livet. Just nu känns allt bara meningslöst och det känns ärligt talat som att jag inte har mycket att leva för :/ Varför kommer dessa hemska dagar? Och alla tråkiga tankar..


Kommentarer
Postat av: Eva.I.

Hej.

Har 3 dagar i rad gråtit och varit förstörd för att jag har fått en uppblossning av finnar.

Känns förjävligt rent ut sagt.

Så du är inte ensam just nu att må skit till och från om det är någon tröst...

Hoppas både du och jag mår bättre snart för det förtjänar vi.



MVH Eva.

2011-03-21 @ 19:59:31
Postat av: Isabell

Till Eva! Jag vet Precis hur du känner, samma sak hände mig för ca 2 månader sedan, jag tog tag i mig själv och sprang ner till doktorn och fick Duac fel utskrivet, vilken räddning.,! Känner du att du behöver det tveka inte att uppsöka läkare.! Det hjälper! Kram

2011-03-21 @ 22:39:56
Postat av: jem

Verkligen tråkigt att höra att du mår dåligt. Du har en bra blogg, så försök fortsätta med det, jag tror att många som har samma problem tycker att det är skönt att någon kan skriva om detta och ge lite tips som de själva har testat. Och du verkar ha testat mycket..men jag hoppas att det du testar nu kommer att hjälpa dig något i all fall..:D



Jag har läst runt lite om den här dermarollern, men vet inte mycket om den men såg att du använder en sådan, du får jätte gärna skriva om den om du har lust och säga till hur det har gått med den, hur ofta man ska använda den osv..var köpte du din? Av det jag läst så verkar dem flesta väldigt nöjda med sina resultat.



Jag som skulle gjort en TCA behandling, känner nu i efterhand att jag inte ska göra detta, utan kanske testa en dermaroller eller bara en sån hudslipningskur..eftersom mina är så ytliga..men det är jobbigt ändå när man vet hur man har sett ut innan



Men fortsätt kämpa på du =)

Kram!!

/Jem

2011-03-22 @ 18:05:33
Postat av: Anonym

Hejsan Eva!



Usch, jag lider med dig! En uppblossning är inte alls roligt att få. När du får utbrott hur många finnar brukar du få då? (ungefär)? Det är alltid en tröst att veta att man inte är ensam om att må dåligt över sin hy. Även om man inte skulle önska någon detta helvete med huden. Hur är din hud nu? Det var ju några dagarsen du skickade kommentaren. Och hur går det med dina produkter? Jag har fortfarande inte köpt dem pga. att jag haft lite dåligt med pengar men jag vill jättegärna pröva dem snart. Vad tycker du om glycorose? Kanske svårt att säga såhär tidigt..



Kramis

2011-03-30 @ 15:21:28
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan Isabell!



Jag använder också DUAC, tycker att den är toppen! Hur lång tid tog det innan du såg resultat? Och vad hade du för akne? (Bölder eller bara små finnar)?



Kram

2011-03-30 @ 15:22:21
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej JEM!



Vad roligt att du gillar bloggen. Bloggar ju mest för min egen skull och för att få ut alla känslor men det är verkligen roligt att många gillar den och känner likadant. Och precis som du säger har jag prövat en hel del. Och det är alltid kul om man kan hjälpa någon annan!



Jag använder dermaroller ibland. Man ska ju egentligen använda den var 4:e/5:e vecka men det har inte blivit så för min del då jag gjort en massa andra behandlingar som har gjort att jag inte kunnat använda den. Vilket är synd för precis som du säger så är många jättenöjda med den. Har även fått kontakt med en tjej här på bloggen som använt dermarollern ungefär ett år och hon hade fått jättebra resultat. Hon sa 90% förbättring minst. Vilket är sjukt bra! Inte ens en slipning kan ge så bra resultat. Men sen funkar ju allt olika på alla. Jag har gjort ungefär 6 behandlingar med rollern men inte sett så mycket resultat. Men sen kan det bero på att jag inte gett den en ärlig chans och kört med den så ofta som man helst ska göra. Men min läkare som utförde hudkirurgi på mig berättade att han hade hört jättebra saker om dermarollern och han trodde absolut att det skulle kunna funka. Det jämförs ju med fraktionerad laserbehandling (om du vet vad det är?). Resultatet ska tydligen vara likvärdigt!



Innan man slänger ut massa pengar på slipning, tca osv så tycker jag absolut du ska pröva dermarollern. Googla lite på den och kolla på bilder så kan man se att vissa har fått fantastiska resultat av den. Sen vet man ju inte hur mycket bilderna är manipulerade men jag tror definitvt på rollern. Speciellt när jag själv pratat med en tjej som använt den mot sina gropar och ärr.



Kramar

2011-03-30 @ 15:29:06
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: jem

Hej..jag googlade dermarollern lite, men det var en tjej som skrev att om man använder den fel så kan man få mer ärr istället..och där blev jag lite orolig och undrar hur man kan använda den fel?



den hudslipningen jag kollade på kostade strax under 2000 kr...så helt klart mycket billigare än den tca behandlingen jag hade tänkt göra till hösten, den skiter jag nog i nu iaf... Men vart köpte du din roller? Någon hemsida eller och vad är ok pris att betala..?



Vad har du själv gjort för behandling som du kännt att du varit nöjd med och sett resultat på?



Det är tråkigt att läsa att din akne och dina ärr gör att du stänger in och ser på dig själv som du gör... Men för hoppningsvis så blir det bättre med åren. Jag tycker att du är grym som åtminstonne tar tag i dina problem eller hur man vill kalla dem..:) Inte alla som vågar eller vet vad dem ska göra utan bara låter det vara.. Jag visste själv inte hur jag skulle göra åt finnarna under gymnasietiden men till slut ringde jag till min vårdcentral och sedan har det gått bra..men tröttsamt som fan alltså..så jag vet att det är skitjobbigt men du måste försöka ta dig ut och leva..FÖR DIN EGEN SKULLE OCH FÖR DINA NÄRA OCH KÄRA..=)

2011-03-30 @ 16:57:26
Postat av: Eva.I.

Hej.

Är nu uppe i min andra uppblossning.

Verkar få det vid mens och ägglossning.

SKIT alltså.

Antibiotikan verkar ha gjort mer än jag först trodde.

Vid en uppblossning får jag väll allt mellan 5-10 st, det är olika.

Men vissa är ju rätt små, det är dom förbannade knölarna som är jobbigast.

Dels så ser det hemskt ut, gör ofta ont och lämnar ett märke efter sig när dom väl försvinner.

Det går bara runt runt.

Jag kör fortfarande med vitakombi2, men ska köpa styrka 3 när jag får råd.

Har slutat med glycorose för jag vet inte om den hjälpte till med att ge mig finnar.

Det sägs att den inte ska det så det behöver ju inte vara så men för säkerhets skull så använder jag den inte för närvarande i alla fall.

Den ska ju hjälpa till att öppna upp så att huden inte kloggar igen och så ska syreprodukterna verka bättre.

Fick väll lite panik när det blossade upp första gången.

Men det är ändå bättre när jag använder vitakombin än innan jag började med den, så den kommer jag att fortsätta med bara det att jag byter till den starkaste.



MVH Eva.

2011-03-30 @ 19:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0