Upprörd

Antar att det inte bara är jag som kollade på nyheterna igår och såg att dem tog upp att en tjej blivit nekad ett jobb pga. hennes dåliga hy. På hennes intervjuv hade dem frågat henne vad det va hon hade på kinderna (akne) och sedan nekat henne jobbet pga. hon kunde skrämma bort kunder. Jag såg även henne i tv i morse på nyhetsmorgon och läste en artikel om det i aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8420882.ab).

Jag blev så jävla arg när jag såg det och hörde detta. Hur fasen kan man säga så till någon? Många tycker säkert det är äckligt med akne, vilket jag redan vet att folk tycker och just därför jag hållt mig inne i över ett år, MEN man behöver ju för tusan inte säga det till någon? Vad tänker folk med egentligen? Det hade ju bara varit och sagt att man hör av sig om man får jobbet. Det hade man absolut kunnat sköta på ett snyggare sätt! Jag tycker i alla fall att denna tjej är otroligt stark som går ut med det i tv och hon är oerhört modig. Blev väldigt inspirerad av henne. Hade någon sagt det till mig eller ens påpekat något om mitt ansikte så hade jag brytit ihop totalt. Jag är svag och har som sagt inget självförtroende kvar. Jag hade legat hemma och deppat i flera veckor och förmodligen inte vågat gå ut på ytterligare ett år. Som sagt, kul att se att det finns så starka människor :)

Här kan ni kolla på klippet från nyhetsmorgon i morse: http://www.tv4.se/1.1981342/2011/01/18/malin_bjorlin_diskriminerades_pa_grund_av_sin_acne




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0