Tog av mina plåster..

Idag var jag så fet och äcklig i ansiktet (speciellt där jag har plåster på kinderna) och jag kände att jag var tvungen att ta av mina plåster! Skulle egentligen haft dem två dagar till men jag tog bort ett plåster för att kolla hur det had läkt och det såg bra ut. Man såg inte så mycket "stick" i huden och det sa läkaren va huvudsaken. Så nu har jag precis tagit ett långt varmt bad och tvättat mitt ansikte + håret. Det är så svårt att tvätta håret när man har plåster i ansiktet som man inte får blöta ner, så jag har bara tvättat håret en gång sen jag va på kliniken. Usch! Så nu känner man sig super fräsch och nu luktar man lite gott i alla fall!

Nu väntar jag bara på att svullnaden ska lägga sig och sen kan jag skriva om slutresultatet av mina behandlingar jag gjort nu under några månader. Läkaren sa även att min hud fortsätter att förbättras eftersom när man gör en slipning så startar man en process i huden (kollagen bildas och huden blir tjockare med tiden), så förhoppningsvis blir det bättre och bättre hela tiden ett tag framöver. Blir i alla fall förmodligen inga mer behandlingar på kliniker nu förrens efter sommaren i så fall om jag känner att det behövs. Vilket känns skönt på ett sätt att låta huden vila lite, samt att det känns skönt för plånboken att få vila lite den också. Mina behandlingar jag gjort nu sen oktober (3 behandlingar) har kostat ca 20 000 kr. Sen tillkommer tågkostnader och andra resekostnader på ca 5000 kr. Ska bli skönt att kunna lägga pengar på lite andra saker nu :) Sen kommer jag väl säkert att gå på någon vanlig ansiktsbehandling innan sommaren men inga mer som är riktade mot just ärren som det ser ut just nu, förutom att jag kommer köra med dermarollern hemma om några månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0