Mene & moy revitalizing gel

Jag älskar mina hudvårdsprouker från märket Mene & moy. Min favorit är deras rengöring samt deras nattkräm som jag använder några dagar i veckan. När jag hade mycket aktiv akne så tyckte jag att nattkrämen Revitalizing gel var toppen!

Idag kom min snälla mamma hem med en ny Mene & moy kräm till mig som jag ska pröva. Eftersom jag köpte en ny flaska Revitalizing gel för en månadsen så tänkte jag försöka sälja den. Så vill någon av mina läsare köpa den av mig så skicka en kommenar. Den är givetvis helt oöppnad och själva "plasten" runt flaskan är kvar, vilket betyder att jag inte kunnat öppna och använda den. Nypris för krämen/gelen kostar 600 kr (kan bland annat köpas på hudoteket.se). Jag tänkte sälja den för 400 kr. Med tanke på att den är oöppnad. Den innehåller 50 ml och är väldigt dryg.



Såhär står det om Revitalizing gel på Mene & moy's hemsida:


Mene&Moy är ledande inom medicinsk hudvård, cosmoceuticals och kemisk peeling.
Genom att kombinera medicinsk hudvård och kemisk peeling kan man förbättra huden radikalt. Mene&Moys hudvård är djuprenande mot akne, ökar lyster och glans, ökar hudens elasticitet, tar bort åldersfläckar och reducerar fina linjer. Föryngringen av huden finns kvar för alltid.

Revitalizing gel:

Högkoncentrerad gel för behandling av acne och fet hud och vid inflammerade hårsäckar efter rakning. Särskilt effektiv på acneutslag. Kan även användas på kroppen för föryngring av huden. Innehåller 10 % glykolsyra och 5% ammoniumhydroxid. Genom glykolsyrans verkan bryts döda hudceller ned, pormaskar löses upp och hudens textur förfinas. Ammoniumhydroxidens antibakteriella verkan gör Revitalizing gel mycket lämplig för behandling av acne. Bryter ned döda hudceller. Förfinar hudens textur. Verkar antibakteriellt.

Obs! Det är vanligt att det i början "sticker och pirrar" i huden när du använder mene&moy-produkterna. Detta eftersom produkterna är så pass aktiva. Vissa kan även uppleva att det kommer mer orenheter i början av användandet eller att huden blir torr, det är också helt normalt och övergående. Det sker en utrensning då de aktiva ingredienserna i produkterna rensar ut orenheter och döda hudceller.



Kommentarer
Postat av: q

hej hej igen, skönt att höra du kom ut bland folk idag o att det kändes bättre än du trott, jippi.



hade gärna köpt den av dej men måste tyvärr lägga mina pengar denna gång på mene o moy`s solskydds kräm nu när jag ska göra ipl, sen vill jag oxå höra vad hom rekomenderar för produkter till mej innan. (för att svara på ett annat inlägg så börjar jag närma mej 30 strecket så lite äldre än dej, o ja jag går helst inte heller ut..förjävligt)

2011-04-15 @ 20:39:25
Postat av: Leena

HEj



Jag undrar om du säljer fortfarande krämen och om den är bra för aktiv fet hy med mycket pormaskar? Hur gammal skall man vara om man skall använda deras produkter? Är krämen orginal som du säljer ?

2011-04-19 @ 21:39:09
Postat av: Anonym

Hejsan!



Ja den finns fortfarande kvar hos mig. Har fått ett mejl av en tjej som kanske ville ha den men hon har inte hört av sig på några dagar. Självklart är den orginal. Tror inte ens det finns "kopior" på Mene & moy, eller på hudvårdsprodukter överhuvudtaget? :/ Jag tycker att den är toppen och den funkade bra på mig när jag hade akne. Jag blev rekomenderad att använda den krämen när min akne var som mest aktiv.



Såhär står det på hemsidan



"mene&moy är en serie cosmeceuticals (hudvård på gränsen till läkemedel) som ger en fantastisk lyster och otroligt fina resultat. Produkterna är utvecklade att användas samtidigt som du gör en behandling med mene&moys kemiska peelingar, men du kan självklart använda produkterna från mene&moy utan att göra en kemisk peeling.



Om du inte är van vid AHA sedan tidigare så skall du använda de medicinska hudvårdsprodukterna varannan dag i de första två veckorna för att successivt vänja huden vid glykolsyra. Det är även viktigt att du kompletterar din hudvård med mene&moys solskydd."



Vad har du använt för produkter förut? Har du använt medicinsk hudvård? Denna gel är lämpad för personer med en fet/oren hud. Du kan googla på krämen och läsa lite om den! Hur gammal är du? Jag började med deras produkter när jag var 19. Dem sa ingenting om åler när jag började. Och jag har använt medicinsk hudvård sen jag var 15 år.



Kram

2011-04-20 @ 14:23:38
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: sar

hej!



skulle du kunna berätta lite mer om vilka menemoy produkter du använder dig av. som jag har förstått så är det en gel som du använder. finns det ansiktsvatten till? en dagkräm och nattkräm typ. eller räcker det med att man bara köper rengöringsgelen? Tack!

2011-04-30 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0