Bilder efter fredagen

Här är lite bilder efter fredagens behandling. Som man kan se är ansiktet lite sårigt och skorpor har bildats. Dessa ska ramla av inom några dagar. Viktigt är att man absolut inte får pilla men det kliar i fingrarna hela tiden!

Fick en fråga angående min hudslipning jag gjorde. Jag tycker tyvärr inte den gav så mycket resultat, men det beror ju säkert mycket på vad för ärr man har och hur mycket man slipar. Min hud kunde vi inte slipa så mycket på, pga. Att min hud är så tunn i ansiktet.. Annars hade det kanske blivit ett bättre resultat! Men jag ger inte upp, jag ska vara 100% nöjd med huden innan jag ger upp alla behandlingar.


Kommentarer
Postat av: Annica

Hej igen och tack för ditt svar :) nu sitter jag här med ett rosa ansikte! Det ser ut att kunna hjälpa mig lite iaf! Ärren har Liksom flutit samman med den normals huden på nått sätt! Fast fortfarande ojämn struktur, men varje litet framsteg får ju en till att bli glad och få hopp! Du är ju jättefin i ansiktet!! Herregud.. Inga gropar kvar ju!! :) tänkte fråga vilken hudtyp du har? Jag har fet hy och får enstaka finnar på hakan då och då! Sen stora porer som gör att jag ser ut som en jävlar apelsin i ansiktet! Tror du mene & moy är nått att satsa på med denna hudtypen? Se nu till att må bra av dina framsteg för du ser jättefin ut om kinderna! Kram

2011-11-29 @ 14:59:42
Postat av: Javlaakne.blogg.se/

Hej Annica!



Vad spännade och vad roligt att du tycker att strukturen ser jämnare ut :) Har du inte "bandage"/kompresser i ansiktet? Jag fick ha det i en vecka. Hur tycker du att det kändes att göra slipningen? Tycker du att det gjorde ont? Var någonstans har du dina ärr? Jag håller med dig, varje litet framsteg ger en hopp :) Det är bara att kämpa på. Jag har lite gropar kvar, det syns mer i vissa ljus tyvärr. Gör dina det också?



Jag har ganska torr hy just nu. Annars har jag blandhy. Fet på vissa partier och sen torr i övriga ansiktet. Jag har också stora porer, mest utmed näsan (inte på näsan, utan typ under ögonen). Tycker också det ser hemskt ut. Usch! Fast vissa dagar ser dem okej ut och andra dagar är dem stora som jag vet inte vad. Jag tror absolut att du kan använda mene & moy, dem har många produkter mot fet hy, akne mm. Den rengöringen jag använder innehåller 15% glykolsyra och jag tycker verkligen att den är super bra. De dagar jag känner mig fet i huden och använder den, känns huden hur fräsch som helst efteråt!



Hur gammal är du? :)



kram



2011-11-30 @ 11:28:54
Postat av: Annica

Nu har det snart gått 3 veckor och jag är fortfarande rosa! Kommer nog va det i några månader! Jag gjorde hela kinderna och hakan just för att jag har lite fräknar och dom kan försvinna efter en hudslipning. Jag gick helt öppet och fick rengöra och smörja med vaselin 4-5 gånger per dag. Mina ärr är där men inte så djupa och skarpa som dom var tidigare :) dom säger att kollagenet håller på i flera månader så förhoppningsvis blir det lite bättre hela tiden :) men känner redan nu att detta inte var min sista behandling. Vilken behandling har hjälpt dig bäst? Och vad har du testat? Jag har med blandhy tror jag, den klassiska t-zonen ligger jag inne med! Med stora porer så som du beskriver det. Mina ärr sitter på kinderna och lite på hakan, men den ena kinden är värre än den andra! Det ser helt förjävligt ut i vissa lysen!



Jag är 26 år, hur gammal är du?



Hoppas du får en trevlig helg. :)



Kram



2011-12-09 @ 13:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0