Tillbaka

Hej mina fina läsare!!

Har inte orkat logga in här på ett tag pga. att jag som sagt mått extremt dåligt. Min älskade mamma "fick nog" när jag berättade att jag inte orkade leva längre och hon har nu fixat proffessionell hjälp åt mig. Det känns bra faktiskt, jag måste ta tag i detta nu. Jag har snart tillbringat 2 år inomhus och levt helt isolerat och ett sånt liv kan man inte leva. Självklart hade jag varit glad om min hud hade varit perfekt men jag kan inte stänga in mig till jag "blir nöjd" med huden, eftersom jag kanske aldrig kommer bli nöjd. Förmodligen blir jag aldrig nöjd i vilket fall som helst. Så nu har jag bestämt mig för att försöka fixa detta! Få ett bättre självförtroende och försöka att inte se mig själv som världens äckligaste och fulaste person. Jag har trots allt en underbar pojkvän som älskar mig för den jag är och han har stöttat mig dessa år när jag mått så dåligt. Tyvärr har det ju gått ut mycket över vårt förhållande då jag inte velat gå utanför dörren knappt. Är verkligen glad att han orkar med mig.. Till sommaren hoppas jag att vi kan göra en massa roliga saker tillsammans. Vi har börjat kolla på lite resor, vi ska på bröllop och eventuellt flytta ihop inom de närmaste månaderna. Vilket förhoppningsvis kan ge mig en nystart här i livet.

Men jag vet att jag kommer få svackor och känna att jag inte orkar mer. Men kanske kan man hantera det på ett bättre sätt och jag hoppas att psykologen kommer hjälpa mig med ett och annat. Fick tyvärr inte tid där förrens i slutet av maj men förhoppningsvis går tiden snabbt.



Är jätteglad över era fina kommentarer ni skickar! Det hjälper och värmer. Kommer svara på era frågor så fort som möjligt.

Kommentarer
Postat av: q

hej, snubblade över din blogg när jag sökte om ipl behandlingar. läst lite o känns som du beskriver mitt eget liv i din blogg, lider med dej. har själv prövat alla vägar jag kan hitta för att "få tillbaka mitt liv". har efter alla dessa år gett upp el tappat hoppet om alla dessa huskurer, krämer, peelingar, piller osv. har nu gjort seriöst steg in i homeopatisk läkekonst, med örter, kost o dyligt. har ännu inget resultat efter 3 månader. så om jag prövat allt i denna värld vad mer finns att pröva innan man inte orkar leva mer? IPL, det sista kvar på min lista, så förbannat dyrt. jag väntar med spänning för att höra om ditt eget resultat. själv ska jag boka tid hos banken om ett lån sen tidbokning för IPL.

känner med dej.

2011-03-30 @ 19:35:45
Postat av: Eva.I.

Hej.

Vad bra att du ska få prata med någon.

Hoppas att det ljusnar för dig och du får en positiv inställning till dig själv och ditt liv.

Visst kanske du kommer att deppa ihop då och då men du lär dig förhoppningsvis att tackla det på ett annat sätt och ta dig ur det fortare.

Det är tur att man har sin familj för annars så skulle man gå under totalt.

Vad kul att ni kanske ska flytta ihop.

Det är en speciell känsla att få bo ihop med någon man älskar.



Ha det bra. /EVa

2011-03-30 @ 20:07:58
Postat av: Anonym

Hej Q!



Lider du också av akne? Eller har du haft akne och har massa ärr kvar nu? Det är hemskt att man kan må så dåligt enbart pga. huden. Jag har "slutat" leva pga. min hy. Vågar inte gå ut eller träffa kompisar. Vad är det för peelingar du har gjort? Vad har du använt för produkter?



Jag har själv ingen direkt aktiv akne längre, får någon finne då och då. Jag går på IPL nu för att försöka få bort mina röda märken efter aknen samt mina fula gropar. Har hört många som prövat IPL mot aktiv akne och det sägs att det ska funka jättebra. Så det tror jag absolut på! Hur gammal är du?

Kram

2011-04-04 @ 18:11:50
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: q

nja har inte så mycket acne som innan, men går igenom candida o tungmetal detox nu några månader så vet inte om det är toxic som lämnar kroppen genom min hud el om det är min "vanliga" acne. har mest röda ärr, men är nog så jobbigt att sminka över (försöka) i tim tal...

2011-04-05 @ 00:13:48
Postat av: q

sorry glömde.. med peelingar menar jag hemma bruk, inga behandlingar.

just för tillfället använder jag hederliga gamla bikarbonaten att peela med o som mask, hihi. men har väl kommit fram till att man kommer må lika dåligt även om finnarna e borta men de röda märkena e kvar. hur många ipl behandlingar har ska ni göra?

2011-04-05 @ 00:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0