Dålig uppdatering

Hejsan!

Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera nu på senaste. Anledning? Jo, jag har både varit sjuk och mått psykiskt dåligt. Och då har jag ingen som helst lust att skriva något här. Gjorde min första IPL behandling förra veckan. Trodde att det skulle göra mycket ondare med det kändes knappt. Och tyvärr så kopplar jag ihop det med att det inte kommer bli ett bra resultat. Jag inbillar mig att man måste känna smärta eller att en behandling ska göra ont för att det ska visa något resultat. Men, jag får ge det en chans. Jag vet att jag måste gå på några behandlingar och det lär väl bli ganska många behandlingar. Men inget resultat ännu av den första behandlingen. Hon sa att huden förbättras hela tiden under de kommande veckorna så vi får se vad som händer. Har någon prövat IPL? Jag gör ju även en uppstramande behandling, som ska göra huden tajtare och mer stram. Detta vet jag inte alls om jag tror på men det skadar inte att pröva. Även denna behandling måste man göra några gånger. Än så länge har jag gjort 2 uppstramande behandlingar, och nästa ska göras nästa vecka! Ska försöka gå på den varje vecka. Och sen köra med IPL var 3:e vecka fram tills sommaren! Men jag förstår verkligen inte varför inte det röda märkena inte vill ge med sig? Kan dem inte bara ta och försvinna? Känns som att jag haft dem jättelänge nu! Blir så trött på dem. Ni som har haft röda märken efter akne, hur lång tid tog det innan era försvann helt och hållet?





Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina röda märken har både bra och dåliga dagar, som häromdan när jag var ute med en kompis, och hon sa man ser inget på ditt anskte, inga ärr eller röda märken, men igår kväll fy fan haha som en röd tomat..lite här och där då.



Men jag hoppas IPL behandlingen kommer hjälpa, jag kommer nog som sagt göra en kemisk peeling (TCA) till hösten, vill bara känna mig lite säker med olika läkare och kolla upp lite mer info med kliniken. Har hittat en men vill kolla en till för säkerhetsskull.



Du hade inte gjort en sån stark peeling eller?

Ha du kollat denna blogg



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1386363



hon har gjort en tca peeling, hon skriver tyvärr inte mer på bloggen, men man såg skillnad efter hennes första behandling och hon skulle väl göra 2 till hade jag för mig.



/jem

2011-03-06 @ 09:13:03
Postat av: Anonym

Jag håller absolut med dig om det där med bra och dåliga dagar. Så är det för mig också! Ibland lyser dem upp hela ansiktet och ibland syns dem knappt. Väldigt frustrerande tycker jag. Men jag förstår inte riktigt vad du ska göra TCA för? Hade du gropar eller bara röda märken? Tycker absolut du borde kolla upp erfarna läkare och kolla väldigt noga innan du gör något sådant. Här där jag bor var det en tjej som fick hela ansiktet förstört av TCA peeling. Stod i tidningen förra året. Hon såg verkligen hemsk ut och jag led verkligen när jag såg hur misslyckat det kan bli. Jag har varit inne på hennes blogg förut. Hon blev ju bättre tycker jag också :)



2011-03-07 @ 13:38:28
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo jag lovar jag ska kolla upp, ringde upp en klinik som min hudläkare nämnde för mig ,att den läkaren har bra rykte ,men tänkte passa på att ringa till göteborgssjukhus och fråga dem lite också, jag har röda märken och lite lite ärr, dem syns ibland ganska mycket och andra gånger inget alls. Men annars gör jag en hudslipning i så fall i min stad.



Läste om den tjejen som gjorde en TCA och såg bilden på henne =( det är hemskt, vet inte riktigt vart hon hade gjort den? vet du vilken klinik det var? Eftersom det stor i artikeln att hon ville höra av sig till ett sjukhus men att kliniken inte ville involvera andra, tyder på en oseriös klinik..så jag lovar att kolla upp allt innan, men jag funderar annars kanske också på en IPL ..får man fråga vad en behandling kostade för dig? och vad dem har sagt kommer hända med huden och hur många behandlingar du behöver ??



/Jem

2011-03-07 @ 18:05:26
Postat av: Anonym

Okej men då är dem säkert seriösa får man ju hoppas! Min hudläkare som jag var hos sa att tca inte hjälper mot röda märken, inte heller hudslipning som jag gjorde (samma princip som tca) hjälpte mot mina röda märken. Så är det de röda du vill bli av med tror jag nog ipl är bäst. Har pratat med några som gjort ipl mot röda märken och de sa att det är effektivt. Man behöver dock 5 - 8 behandlingar, kanske mer, kanske mindre. Hon jag går hos tyckte så synd om mig att jag hade lagt ut så mycket pengar på behandlingar som inte gett så mycket resultat så jag får en behandling för endast 500 kr. Annars skulle det kostat över 1000 kr per behandling. Har du läst på google om ipl? Det står nämligen att det ska hjälpa mot röda märken efter akne. Jag har ju bara gått på en behandling än så länge men det ska bli roligt att se hur huden ser ut efter några behandlingar :)



2011-03-09 @ 16:02:14
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaha ok..så man kanske ska pröva ipl, eftersom mina ärr är små och syns bara ibland det är mer dem röda märkerna. Alltså det är så konstigt det där med alla behandlingarna, det finns dem som säger att tca ska hjälpa och då får man en ny "hud" eftersom allt det gammla ramlar av..:P men om det inte hjälper mot de röda märkena så kanske man ska skippa den, ja ska nog ringa till kliniken och kolla, men hjlper ipl mot ärren också, vill ändå ha bort det lilla man har...



/jem

2011-03-09 @ 17:34:01
Postat av: Kayleywang

Subject: Skin Analyzer System & IPL



Dear Doctor,



Nice day!



This is kayley from Beijing Nubway S&T Development Co., Ltd, we are manufacturer of beauty equipment for the skin improvement and skin disease treatment.



Our main beauty equipments are below:

1. RF-Fractional/Fraxel CO2 Laser

2. IPL system

3.Ultrosonic Fat Burning Device

4.Tattoo removal system

5.Skin Analyzer System

6.Nd-yag laser skin care system

7.Diode Laser Hair Removal system

Other main equipments include RF System, E-Light system, Oxygen Infusion System, Hair and Scalp Analyzer System and LED/PDT System



Now IPL System and Skin Analyzer System are our promotion product.



If you want to find more products, please visit WWW.NUBWAY.NET, the detailed information is in the attachment, please check.



Kind Regards



Kayleywang



BeiJing Nubway S&T Development Co., Ltd

Web: www.nubway.net



Tel:0086-10-85786332

Mob:0086-18210593260

Fax:0086-10-85786302



E-mail:[email protected]





2011-05-17 @ 08:29:47
URL: http://www.nubway.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0