Trött

Jag är riktigt trött idag. Kom hem sent igårkväll och vaknade tidigt idag. Ska snart iväg och jobba, känner absolut inte för det utan hade bara velat vara hemma och sova ut efter "resan". Kan börja med att berätta att det var tur att jag åkte upp en dag tidigare, tåget jag skulle åka med gick självklart sönder och jag fick vänta flera timmar innan vi fick någon information om hur det skulle lösa sig. Det blev till att åka buss en bit sedan få nya biljetter till ett annat tåg, och därefter göra ett byte till ytterligare ett tåg. Så det var en ganska jobbig resa och jag var inte framme förrens vid 18 tiden. Gjorde en dum sak på tåget också, kollade mig i en spegel där och såg massa ärrr jag inte sett förut! Det såg/ser riktigt illa ut och jag blev ledsen och bröt nästan ihop. Och vid det här laget vet ni säkert vad jag gör när jag mår dåligt.. jo, jag äter. Så jag åt massa godis, bullar och annat skit. Varför tröstäter jag egentligen? Ingen aning om vad det är som får mig att göra så. Men jag blir glad av mat (av nån anledning) och därför känns det bättre för stunden. Sedan får jag ångest för allt jag ätit. En ond cirkel!

Jag trodde jag hade sett min hy i alla ljus (ärren syns i olika ljus) men tydligen inte. Ansiktet såg verkligen hemskt ut när jag fick se det på tåget. Man blir ganska ledsen när man ser ärr man inte sett innan. Och jag som började tycka att det såg "okej" ut. Men långt ifrån. Den lyckan varade inte länge :( Nu känns det nästan som att jag är tillbaka där jag började igen.

Behandlingen gick bra i alla fall. Gick snabbt eftersom det inte fanns så mycket att fixa tyckte läkaren. Vilket också kändes lite som en besvikelse eftersom att jag tycker att det finns MYCKET att fixa. Nu känns det som att jag kommer vara ganska deppig hela helgen pga. allt jag ätit och pga. vad jag fick se på tåget.


Kommer jag någonsin bli nöjd?


Kommentarer
Postat av: hannah

man blir kräsen när det börjat bli bättre. iallafall jag, man vill ju ha huden perfekt.. och nu blev den värre för mig:( ingen skola imorgon..

2011-01-17 @ 01:06:01
URL: http://hannahsangberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja tyvärr är det så. för några månadersen skulle jag säkert varit jätteglad om huden hade varit som nu. och jag var faktiskt ganska nöjd med hur huden började se ut tills jag kollade mig själv i den jävla speglen på tåget. är lite arg på mig själv för att jag gjorde det! men jag ska kämpa på tills jag får en hy jag vågar gå ut med.. har du fått mycket finnar nu? minns när jag hade mycket finnar och vägrade gå till skolan på två månader. jag blev väldigt mobbad också för huden. hoppas inte du blir det :/ men din hud ser verkligen jättefin ut på dina bilder och man kan inte se ett enda fel på dig.



kram

2011-01-17 @ 10:17:28
URL: http://javlaakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0