Helgen gick inte som jag ville!!

Helgen blev absolut inte som jag tänkt mig. Mådde extremt illa i fredags och kunde knappt äta något, hade ingen vidare aptit heller. Men frammåt tolv tiden (kväll) så blev jag sugen på glass och vad gör jag? Jo jag äter glass i mängder. Mådde dock bättre efter jag ätit glass och inte alls lika illa så det var det väl värt. MEN sen kom lördagen och det var mys med pojkvännen som ville köpa godis. Och vad gör jag? Jo jag äter LITE godis, och köper hem 1.5 liter glass. Åt inte hela själv men inte långt ifrån. Haha!! Så gick det med mitt nya nyttiga liv. Dessutom fick jag massa små finnar på söndagen. Antar att det va av all skräpmat. Fattar inte varför jag håller på och äter så onyttigt på helgerna. Men det blir ju mycket mys med filmer tillsammans med pojkvännen nu när jag inte vill gå ut. Får skylla på det. Men håller jag på såhär så lär jag lägga på mig ännu mer, vilket inte är syftet.

Igår kände jag återigen att jag måste vara nyttig (började mitt nya liv igår igen..) haha. Sprang i alla fall 10 km och åt inte allt för mycket igår. Vet att man inte ska minska på maten men hade ingen aptit igår efter helgens frosseri. Vi får väl se hur länge jag klarar mig utan onyttigheter denna gången.

Hur som helst. Idag är det två dagar kvar tills jag åker. Behandlingen är på fredag och åker hem direkt efter. Lär få plåster i ansiktet denna gången också och det känns inte allt för trevligt att strosa omkring i stan då. Hinner gå i stan lite på torsdag i stället. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe sedan ta och springa 10 km (om jag orkar så långt).

Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej.

Ville bara berömma dig för en superbra blogg. Finns inte många som skriver på ett så personligt sätt som du gör. Vill även peppa dig lite och låt INTE en dag av frosseri förstöra din nyfunna rutin. när jag blir sugen på sött frossar jag i vattenmelon. det kan vara ett litet tips.

KRam

2011-01-11 @ 12:52:17
Postat av: Anonym

Hej Isabelle! Tusen tack, vad glad jag blir :) verkligen superglad! Nej men jag blir så jäkla arg på mig själv när jag äter onyttigt. Och har jag väl börjat tänker jag typ att det kvittar, då kan jag lika gärna äta onyttigt hela dagen. Men jag ska kämpa och försöka sluta upp med mina hemska hetsätardagar. Ja vattenmelon är galet gott, älskar melon :) åt massvis i sommras men nu på vintern har det definitivt blivit mindre frukt och mer godis och onyttigheter. Men tack för "peppningen". Ska som sagt försöka kämpa på.



Hur hittade du hit till bloggen? Har du själv några hudproblem?



Kram

2011-01-12 @ 09:39:43
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Isabell

Hela dagar kan bli förstörda, och att fortsätta äta är lätt hänt, jag har fått bukt på mitt "hetsätande" är just vattenmelon promenader och turkisk yoghurt med valnötter och honung.! Både sött gott och nyttigt.! Jag blev tipsad av en kompis som läste din blogg. Sedan dess har jag inte slutat.! Jag har haft problem med akne för ett år sedan.! Var inte någon svår sken man man blir ändå osäker och mår dåligt.! Sedan jag började med rosenseriens produkter och det blev mycket bättre.! Och idag när jag får lite finnar baddar jag dom innan jag går och lägger mig med Äppelcidervinäger och citron.! En riktig mirakelkur.! Lycka till på din behandling och ser fram emot att höra resultatet.! P.s blanda någon dag nät du har tid en stor kanna vatten. Med citron gurka mynta och ingefära, ska vara bra för hyn + att det är supergott.! Kram

2011-01-12 @ 15:01:21
Postat av: Anonym

Ja det är svårt att sluta när man väl börjat. Och när man väl blir sötsugen så har jag extremt svårt att stå emot. Antar att det är värst i början när man ska vänja av sig vid sitt "sockerberoende". Tycker du fortfarande att det är jobbigt? Turkisk yoghurt med valnötter och hunung lät faktiskt super gott. Det ska jag pröva :) vart köper du dina hudvårdsprodukter? funkar det bra att badda finnarna med citron och vinäger? minns att jag prövade citron en gång för längesen och det sved som tusan. haha. men det går över ganska snabbt.



ska absolut ta och pröva det där med vattnet också. Har du själv prövat det och märkt nån förändring när du hade dålig hy? tack för dina tips, det uppskattas verkligen :)



Kram

2011-01-17 @ 10:27:08
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Isabell

När det gäller sötsug tror jag inte att utesluta socker hela veckorna, faller man då tillbaka är det större risk man överäter. Jag äter godis chips glass en dag i veckan även den dagen bryr jag mig inte om hur mycket grädde det är i såsen osv. det hjälper verkligen när man vet att man kommer få äta tex godis snart. annars tror jag det blir mycket svårt. och akut sötsug dämpas väldigt bra med den turkiska yoghurten, honung, vattenmelon, fruktsallad en bit mörk chocklad, nötter eller en morot. sen att även äta regelbundet har jag märkt minskar sötsug, eftersm man inte hinner få blodsockerfall. jag köper mina proukter på hälsokosten, har även lagt till aloevera gel som jag använder innan fuktkrämen, (läker huden). probelmet med mina akne var att alla hudteraputer,säljare, vänner sa att jag skulle ha produkter för aknehy. och givetvis lyssnar jag. sedan utbildade sig min bästa kompis till hudteraput och sa att så absolut inte var fallet, visst hade jag oren och fnnig hy men skulle svara bättre på produkter för känslig och torr hy, vilket jag själv aldrig upplevt, och vilken förändring. det tog nog 1 månad innan min hud kändes som ny, enbart ärr och röda märken kvar. angående citron och äppelcidervinäger, jag tar lika delar av varje. baddar huden efter tvätt innan hudkräm. jag har märkt stor skillnad och gör så varannan dag.! och vattnet är superbra. jag dricker för lite vatten och tycker det är tråkigt. men med lite smak och färg blir det trevligare och det märks på huden, blir mer spänstig.. hoppas jag inte tråkat ut dig med ett långt inlägg. hur gick din behandling? Kram

2011-01-18 @ 08:10:03
Postat av: Anonym

Jo tack jag har märkt att det är stooor chans att överäta om man förbjuder allt onyttigt. Usch, jag har verkligen ätit hur onyttigt som helst nu i en vecka. Innan var jag ganska duktig med maten (innan jag började må dåligt pga. huden). Men som jag sagt tröstäter jag mest. Vilket inte alls är bra :( Mår ju dåligt ganska ofta och då blir det mycket skräp. Haha.

Men som sagt, dina tips mot sötsug ska jag pröva.. Får handa hem de sakerna i veckan :)



Aloe vera brukar jag också använda ibland, vilken aloevera använder du? Jag har en som är "grön" och är som en gel. Vad roligt att du fick så bra resultat av att bara byta krämer. Det är så svårt det där med produkter. Alla säger olika och rekomenderar olika saker! Hur lång tid var det sen du blev av med dina finnar? Och har du några ärr kvar idag? (röda märken eller gropar?). Jag dricker tyvärr också för lite vatten då jag inte tycker det är så gott. Eller det är så smaklöst :P



Nej jag tycker är att det är jättekul när folk kommenterar och älskar att läsa vad folk har att skriva och tipsa om. Hur gammal är du? Min behandling gick bra. Resultatet ser jag först om några veckor och just nu har jag plåster på kinderna. Får ta av dem på fredag sen ska svullanden lägga sig också. Har du gjort några behandlingar när du hade finnar?



Kram kram



2011-01-18 @ 20:57:01
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Vet inte hur jag hamnade här, men jag hittade i alla fall din blogg nu precis och känner precis igen mig i detta inlägget. Jag har haft problem med acne i flera år och vill gärna äta nyttigt. Jag har blivit duktig på att äta supernyttigt under veckorna, men så fort det blir helg håller det inte längre. Det är samma sak varje helg och jag vill verkligen inte att det ska vara så! Man börjar äta t.ex. lite godis och sen tänker man Äh nu kan jag lika gärna fortsätta. Asjobbigt.

Förresten, vad är det för behandling du har gjort?

Kram

2011-01-24 @ 09:28:26
URL: http://stenalderskost.blogg.se/
Postat av: Isabell

Hej igen.!

Jag blir glad över att lösa att du börjar äta bättre men sen att man faller tillbaka när man är sjuk tycker jag inte du ska bry dig om, är man sjuk unnar man sig, på samma sätt som jag gör 1 dag i veckan då jag äter exakt vad jag vill. jag äter allt förutom mackor,. istället har jag ett gott knäckerbröd med solroskärnor sedan keso och banan som pålägg, gott och framförallt nyttigt. jag använder aloe vera 99 som jag köpt från hälsokosten kan kanske vara samma som din då tuben är grön.jag gjorde enbart portömningar och AHA- behandlingar. använder du aloe veran dagligen?

2011-01-28 @ 11:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0