Gojibär & Acaibär

Idag är det torsdag och jag har definitivt bestämt mig för att börja leva nyttigt en gång för alla! Ja, vi får se hur länge det håller denna gången men nu när jag ska börja på min detoxkur så känner jag mig mer taggad än någonsin. Slutar väl säkert med att jag hetsäter i helgen ändå men jag ska verkligen försöka. Kommer aldrig bli av med mina extrakilon om jag håller på som jag gör. Dessutom mår man tusen gånger bättre när man äter bra. Då slipper man all ångest och känna sig som en gris när man äter som jag gör.

Idag ska jag åka och handla massa nyttig mat. Fick även ett sms om att mitt paket hade kommit till ICA (bland annat mina detox tabletter) som jag ska hämta ut. Så jag kommer förmodligen att börja med min Detox imorgon. Är lite försent att börja idag då man ska ta 2 tabletter 3 gånger om dagen. Jag har i alla fall skrivit en hel lista på saker som jag kan äta om dagarna. Oftast så äter jag onyttigt hemma pga. att det inte finns allt för nyttiga saker i kylskåp och skafferi. Men nu ska det ju bli ändring på det! Imorgon kommer jag även köra mitt första löparpass på över en vecka. Har inte kunnat träna med tanke på mina plåster jag haft i ansiktet, vilket gör att jag känner mig ännu mer omotiverad att äta hälsosamt.

Jag har faktiskt aldrig ätit gojibär eller acaibär men vet att många sagt att det är supernyttigt och såkallad "superfood". Så jag satt och läste lite om det på internet och blev faktiskt chockad över hur nyttigt det verkar vara? Ska absolut ta och köpa det idag om det finns i affären. Det kan ju vara gott att ha i smoothie eller i gröten mm.

Gojibär:

Innehåller 500 gånger med C-vitamin än apelsiner.
Tre gånger mer järn än spenat.
fyra gånger mer antioxidanter än körsbär. 

Gojibäret är unikt efftersom det innehåller 18 olika aminosyror, varav sju aav åtta är bland de livsnödvändiga. Det är dessutom fullproppat med viktiga mineraler såsom järn, kalcium, zink, selen samt 21 spårämnen. Bären anses vara bland det bästa som man kan äta och är en storsäljare i hälsoaffärer världen över.


Acaibär:

Acaibär har vunnit popularitet bland konsumenterna rekordstort antal gånger. Acaibär hyllas som en superfrukt av en rad människor från alla samhällsskikt. Acaibär har hyllats av många individer som en superfrukt på grund av dess många fördelar. När ämnesomsättning ökar, ökar den energi och kroppen kan bränna maten snabbare. De minskar synliga tecken av åldrandet. När människor äter mat som innehåller mycket antioxidanter, såsom acaibär, kommer de att finna att deras kroppar kanske kunna bekämpa ålder och hälsorelaterade frågor. Antioxidanter hjälper kroppen bekämpa åldringsprocessen genom att ge huden med näringsämnen den behöver. Det funkar även som en viktminskning accelerator. Kombinationen av alla de kraftfulla fördelarna acaibär hjälper människor att gå ner i vikt snabbare. Ha mer energi och en sund matsmältningssystemet kan förbättra dina chanser att träffa dina mål viktminskning. Du kommer att kunna bränna bort överflådigt fett och kalorier som hindrar er från att ha kroppen som du vill. Det finns flera fördelar för hälsan som gör acai bär ett utmärkt val för korrekt underhåll av din kropp. Bären hjälper till att kontrollera aptiten. 

Amerikanska forskare har dessutom kommit fram till att acaibär angriper cancerceller. En studie visade att bäret förstörde upp till 86 procent av leukemicellerna. På grund av det stora innehållet antioxidanter ska acaibäret ätas färskt eller snabbfrysas.


Kommentarer
Postat av: Eva.I.

Hej vet inte om du kommer ihåg mig men det var jag som provade Mene & Moy och Mario Badescu.

Jag använder inget av det numera utan jag använder bara milda produkter.

Jag har istället börjat med en kräm som heter Vitakombi 2 som jag sätter tunt i hela ansiktet och hakan/halsen. (och testar 3, fått som prov att punktmarkera)

Krämen har på drygt 13 dagar gjort undervärk med min akne.

Jag äter iof. 1 kapsel antibiotika varje dag men det var inte förren jag började med krämen som den ordentliga hjälpen kom.

Så jag tror absolut på krämen.

Den inte bara läker ut min akne den bleker även mina röda fläckar.

Krämen kommer från Karin Herzog.



Hälsningar från Eva.

2011-01-21 @ 00:25:42
Postat av: Anonym

Hej Eva! Jo klart jag kommer ihåg dig. Vad kul att din akne blivit bättre :) Vad roligt att höra! Hur kommer det sig att du inte använder någon av de produterna längre? Trivdes du inte med dem? Det låter spännande med den nya krämen du prövat, vart köper man den? Och vad är det för antibiotika du äter? Är det mot akne?



Kul att du hörde av dig om hur det går för dig! Det är jättekul att få veta :) Jag gillade Mario Badescu som du tipsade mig om. Och det är roligt när folk kommer med tips, då kanske jag ska ta och pröva den krämen du använder nu.



Ha det toppen :)

2011-01-21 @ 06:00:08
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva.I.

Hej.

Jag tyckte att det började sticka för mycket i huden av Mene&Moy så jag slutade.

Mario Badescu vet jag inte riktigt det bara blev så.

Jag äter tetralysal mot aknen, men vet inte om det hjälper särskillt mycket utan tror att det är krämen som gjort det.

Karin Herzog har olika produkter och styrkor i sina krämer beroende på ålder osv.

Man ska inte massera in krämen jag använder utan bara typ stryka på den försiktigt sedan så pressar krämen ner sig själv i huden.

Tar ca 1-2 min.

Gå in på hemsidan och läs och lyssna på klippen så förstår du.

Jag var lite fundersam först men är glad att jag chansade och provade.

Du kan göra en gratis hudanalys dom väljer ut vad som passar din hud och mailar sedan dig svaren.

Jodis är jättetrevlig och svarar på allt man har funderingar på.

Hon skickade även lite prover till mig så jag kunde testa.

Tänkte faktiskt på dig och dina ärr när jag läste om den här produkten: Gel Glyco Rose - Fruktsyreserum med roseolja.

Kanske skulle hjälpa dig.

Så här står det bla. om den.



Hjälper mot ärr efter acne i och med att den sänker toppen av ärret och höjer bottnen som ger en jämnare yta. När Glyco Rose används tillsammans med Oxygen produkterna syns den nya, fräscha och oskadade huden snabbare.



karinherzog-oxygen.com



MVH Eva.

2011-01-21 @ 14:50:06
Postat av: Eva.I.

Juste om man köper 2 eller fler produkter just nu så får man 1 Gel Glyco Rose - Fruktsyreserum med roseolja

2011-01-21 @ 14:54:05
Postat av: Anonym

Åh, tusen tack för tipsen :) Jag ska absolut ta och kolla in hemsidan och se om jag hittar något som verkar intressant! Jag har också ätit tetralysal en gång i tiden men tyckte tyvärr inte det va så jätte effektivt på mig :/ Men på vissa funkar det ju bra. Har du ätit dem förut? Vet att många äter dem flera gånger.. När jag va hos hudläkaren fick jag en kräm som heter DUAC samt en som heter Aberela. Dessa har funkat helt otroligt bra på mig! Jag har knappt fått en finne och får jag en finne så försvinner den på en - två dagar. Har du prövat några sådana krämer? :)

2011-01-24 @ 17:54:37
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Eva.I.

Hej.

Det är första gången jag äter tetralysal.

Jag har ju inte fet hy utan drar mot det torrare hållet så läkaren tyckte att jag kunde börja med tabletterna och sedan säga till om det behövdes kräm.

Men jag kommer inte att använda det utan jag fortsätter med Karin Herzog för det blir bara bättre och bättre.

Funderar på att prova Gel Glyco Rose om ett tag för att få lite extra boost till huden sen.



/Eva.

2011-01-29 @ 01:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0