Detox kur

Jag beställde hem min detox kur igår som jag förmodligen ska börja med på måndag. Ska passa på att inhandla lite nyttiga saker att ha hemma. Mycket frukt och grönsaker! Sen ska kroppen minsann rensas och förhoppningsvis kommer det att hjälpa mig att bli lite motiverad att äta mer hälsosamt även efter kuren. Det som kommer bli jobbigt är om jag börjar må dåligt psykiskt, då tröstäter jag alltid. Är rädd att jag kommer göra det ändå men jag ska ge allt och verkligen kämpa för att inte ge efter även om jag börjar må dåligt. Letade upp lite information om Detox som jag tänkte dela med mig av.

Detox:

Vill du bli piggare gå ner i vikt och hjälpa kroppen att bryta ner giftiga slaggprodukter? Då är det en detox-kur som är lösningen för dig. Att detoxa kroppen, eller avgiftning som det också kallas betyder helt enkelt att man gör sig av med kroppens gifter. Metoden går ut på att driva ut så mycket som möjligt av kroppens ohälsosamma gifter genom att öka intaget av vissa livsmedel som hjälper till med avgiftningen. Våra kroppar är inte skapta för att kunna hantera allt vi stoppar i oss och det medför att vi skapar en obalans i kroppen samt att många får ett för surt ph-värde. En god hälsosam detoxkur ger kroppen bra förutsättningar för att så att säga starta om. Man får en känsla  i kroppen av renhet, välmående och välbefinnande med en god matsmältning och fungerande mag-/tarmfunktion.


Viktigt att tänka på: 

  • En måltid ska helst bestå av minst hälften grönsaker/rotfrukter/frukt.
  • Man ska helst undvika kaffe men någon kopp per dag är helt okej.
  • När det gäller vin är det även här återhållsamhet som gäller men något glas är tillåtet.
  • Det är önskvärt att du kombinerar rätt mat med motion för att uppnå bästa resultat.
  • De första dagarna kan du känna dig lite trött. En del får också huvudvärk.
  • Efter fyra, fem dagar börjar du känna de positiva effekterna.

Vad är bra att äta under kuren?
Frukt, grönsaker, nötter, frön, quinoa, bönor, linser, råris, fisk & kyckling.

Vad bör man undvika?
Alkohol, cigaretter, rött kött, svart te, socker & mjölkprodukter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0