Ny behandling bokad!

Jag har ju längre varit sugen på att pröva IPL mot de röda märkena i ansiktet. Och nu ska jag faktiskt göra det. Det finns ju hur många olika leverantörer som har olika ipl maskiner men den jag har hittat är tydligen den senaste ipl tekniken. Och stället där jag kommer göra det på ligger bara 35 minuter från mig med bil. Så det blir ingen 6 timmars resa. Behandlingen är även bra för de personer med aktiv akne. Tjejen som ska göra  behandlingen på mig garanterade till och med resultat. Hur bra känns inte det? Okej, jag ska inte bli för glad men det lät verkligen som att hon kunde sin sak. Så förhoppningsvis hinner jag med i alla fall 4 behandlingar innan sommaren.


Såhär står det om behandlingen:

Om du bara visste hur fin du blir efter behandling med Ipl laser. Redan efter första behandlingen får du en jämnare och finare hudton. Din acne försvinner och du slipper besvären. Din hud får en helt ny elastisitet
vackrare lyster och din acne försvinner för gott. Skönt eller hur !
 
4-6 behandlingar är normalt om du inte har väldigt mycket acne och mycket ärr då krävs fler behandlingar för optimalt resultat. Värmeprofilen hos IPL/RF ger epidermala(överhuden) och dermala förbättringar.(underhuden) Radiofrekvensen i IPL/RF skapar en kontrollerad och fokuserad energi på 1.5 - 2.0 millimeters djup där förnyelsen av kollagen sker. Eftersom RF inte är i behov av en chromophore för absorbtion sänds energin direkt till behandlingszonen. Man kan behandla både djupa och ytliga ärr efter acne.




Ska bli jättekul att pröva och se om det funkar! Första behandlingen kommer jag göra om ca 2 veckor!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej igen!

Vad ledsen jag blev när jag läste om hur du mått sistone.. Har själv haft en riktig deppig vecka, så jag kan ana hur du haft det.. Visst är det förjävligt, att man ska behöva må så dåligt över någonting man inte själv kan kontrollera?



Läste om den nya behandlingen du ska testa, hoppas den ger det resultat du önskar! Hur mycket kostar behandlingarna? Berätta gärna efter att du gjort om du tycker de gett resultat. fast det kanske dröjer ett tag? Spännande! Man blir ju så hoppfull när man får höra om någonting som kan hjälpa.



Jag fick diane utskrivet för 6 månader. Försökte få för ett helt år men det ville han inte gå med på.. Ganska envis gammal gubbe.

Väntetiden till hudläkaren var inte alls lång, jag ska dit redan den 22e februari! Längtar verkligen och hoppas att tiden går fort, fort fram till dess! Också hoppas man ju såklart att de kan göra någonting för mig som verkligen kommer hjälpa..

Som sagt, den här veckan som var har verkligen vart skit.. Börjar tappa tålamodet med allt känns det som!



Jag bor själv i en etta.. Skulle verkligen vilja ha ett större, men ekonomin är ju inte den bästa när man pluggar.. Så jag får stå ut här sålänge :)



Så du är också intresserad av att läsa vidare? Det är verkligen svårt att veta vad man vill läsa till. Finns ju så himla mycket att välja på!

Men vad är du intresserad av rent allmänt? Vad var det du jobbade med nu?



Jag tror jag ska söka in till antingen sjuksköterska eller grundskollärare till hösten. Har inte riktigt bestämt mig. Det finns en utbildning inom hälsa och wellnes här i karlstad också, men den tror jag är ganska svår att komma in på, många sökande...



Men en sådan försäkring har jag med, och min mamma står för min med! Kanske kan vara värt att kolla upp om man kan få ut någonting av den, inte för att vara ute efter pengarna i sig, men om man kanske kan få ut ngt belopp så man kan testa någon sådan behandling som du ska gå på.

Kommer bli jätteglad för din skull om det fungerar med behandlingen!



Upplever du också att aknen/ärren ser värre ut i vissa ljus? Det värsta jag vet är att gå in på ett ställe som har starka lysrör... När jag ser mitt ansikte i ett sådant ljus, aknen och märkena efter som bara lyser röda.. Ja då vill jag bara springa hem och gömma mig under täcket!



Hoppas att du mår bättre snart!



Många kramar!

2011-02-11 @ 21:17:05
Postat av: L

Hej igen!

Vad skönt att det är bättre på finn-fronten! Haha ja när man är van vid att alltid ha finnar så blir man överraskad när de plötsligt inte är där. Men det är väl bara att njuta och hoppas att det håller på att bli bättre för gott! Min hy har faktiskt också känts bättre de senaste veckorna. Heja oss! ;)

Nä egentligen borde man kanske inte sola de röda märkena. Jag tycker bara om att sola ansiktet för att finnarna torkar ut, men jag borde kanske inte tänka så... Nu när jag tänker efter såg de röda märkena faktiskt värre ut i somras än vad de gör nu.

Jodå med viktminskningen går det bra. Jag har 0,9 kvar till målet och en vecka på mig. Men det är inte så viktigt, jag är hyfsat nöjd i alla fall. Hur går det själv, med mat och så? Bara av ren nyfikenhet, hur gammal är du?

Kram

2011-02-13 @ 20:35:25
URL: http://stenalderskost.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Sara! Ja det är hemskt att man ska behöva må så jäkla dåligt över sin hy tycker jag. Speciellt när det påverkar ens liv så mycket. Synd att man inte hade bättre självförtroende och bara kunde skita i vad folk tycker och tänker om en :/ Tror jag bryr mig extra mycket med tanke på att jag blev mobbad för huden för några år sen. Det sitter tyvärr kvar i huvudet än idag.



Jag hoppas och ber verkligen att den behandlingen jag ska pröva kommer ge resultat. Hon som ska göra behandlingarna på mig lovade faktiskt att det skulle ge resultat! Annars skulle jag få pengarna tillbaka, och det känns faktiskt tryggt. Vet inte ännu vad kalaset kommer kosta men hon sa att hon mer än gärna vill hjälpa mig och att hon inte kommer råna min plånbok. Och jag kommer få det mycket billigare. Hon tyckte synd om mig när jag berättade om hur många behandlingar jag gjort osv.. hehe! Men som det ser ut just nu kommer det bli ipl behandling var 3:e vecka och sen en uppstramande behandling 1 gång i veckan. Så det blir ju ganska intensivt! Men jag är beredd att göra allt för att bli lite finare tills sommaren. Förra sommaren gick jag knappt utanför dörren.



Ja jag vill nog plugga vidare, min dröm förut va att bli hudterapeut men det kan jag nog utesluta nu när huden är totalt förstörd. Känns som att man i så fall kommer skrämma bort sina kunder typ. Annars är jag ganska intresserad av hälsa. Så det blir väl kanske något sådant. Just nu är jag personlig assistent, trivs väl hyfsat men har varit där snart 2 år och känner att jag snart vill pröva något nytt. Så, så fort jag mår bättre ska jag ta och fundera på om jag ska plugga eller söka något annat jobb. Just nu känns det inte aktuellt i mitt fall. Men sjuksköterska verkar roligt! Var själv sugen på att läsa men jag har inte de betygen som krävs. Man måste väl ha ganska bra betyg? Men det är säkert ett roligt och givande jobb :) Vad har du jobbat med för något förut?



Ja min hy ser mycket mycket värre ut i vissa ljus. Och när jag ser den i de ljusen så bryter jag i princip ihop. Känner mig jätteäcklig och så känns det nästan som att jag lurar mig själv att huden blivit bättre. För när jag kollar i andra ljus ser den helt okej ut. Men så ser den inte ju inte ut egentligen. Utan egentligen är ju huden katastrofal. Usch!! Har du mycket röda märken kvar efter aknen? Och var har du haft mest akne? Jag har haft på kinderna och det är där jag har mina förbaskade ärr! Har du bara röda märken, inga gropar?



Spännande att du ska till hudläkaren snart :) Du måste berätta hur det gick och vad dem sa till dig!



Kram kram



2011-02-15 @ 10:14:30
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad bra att du får ett rabatterat pris, det visar ju på att hon är seriös och inte bara ute efter att sälja sin produkt. Hoppas hoppas att det kommer hjälpa! Det verkar ju bra, det du har berättat om det! Det skulle ju va toppen om du hann se resultat innan sommaren! kan du fortsätta med behandlingen under sommaren eller kommer du få göra uppehåll då? tänkte på om man bli känsligare mot solen eller så?



Åh jag måste berätta ngt kul som jag tror kommer göra underverk för min hud!. Den 4e juni åker jag och en kompis till turkiet i 14 dagar, för en massa sol och bad! Så då hoppas jag innerligt att vädret är på min sida så det är bra, för sol är det bästa som finns för min hud. Har i princip aldrig någon finne på sommaren, utan det är på hösten de alltid kommer tillbaka.

Också hoppas jag ju såklart att mina röda ärr kommer blekas en hel del av 14 dagars sol :)

Så nu känns det lite lättare, även om det har vart två riktigt jobbiga veckor nu.

Fast nu har jag lite bråttom med att gå ner i vikt istället.. måste tappa ca 5 kilo innan vi ska åka, men det borde jag kanske hinna innan man åker! Är det inte hyn så är det vikten :)



Klart du kan läsa till hudterapeut, även om du själv haft oturen att drabbas av acne!

Jag tror faktiskt att det kan vara en fördel att själv ha varit drabbat av ngt med huden, då vet ju kunderna att du vet hur det känns och kan ha förståelse för hur de känner sig, de som kommer till dig!

Jag tänker på alla som man själv stött på, läkare och så... som har suttit där med sin felfria hy och inte förstått varför man mått så dåligt.. Jag tror du skulle va en bra hudterapeut! Det verkar ju som om du redan kan en hel del om sånt så :)

Är det en utbildning man får betala för själv eller läser man den på ett universitet?



Jag tror det är olika från olika universitet, vilka betyg som krävs för att komma in. Men ett tips:

gå in på www.studera.nu

där hittar du lite antagningsstatistik, jag tror även att du kan fylla i dina betyg på de kurser du har och se vad de ger som siffervärde.. :)



Jag har tagit en första kontakt med mitt försäkringsbolag nu föresten, och de verkade inte tycka att det var helt omöjligt när jag berättade min historia för dem. Men jag sätter inget större hopp till det utan det får bli som det blir. Vilket försäkringsbolag har du din försäkring hos? Jag har min på folksam.



Nu får vi hålla varandra uppdaterade! jag vill veta om din behandling (när du gjort den :D ) Och så skriver jag och berättar om hur det gick hos hudläkaren!



Ha det så bra!

Kramar!!

2011-02-16 @ 12:11:02
Postat av: Anonym

Hej Sara!



Ja det är hur snällt som helst av henne att ge mig rabatt. Dessutom kommer jag få behandlingarna ungefär 60% billigare. Så det känns verkligen skönt! Slipper man lägga ut flera tusenlappar till. Ska dit på torsdag så det ska bli spännande att se vad hon kommer säga och om hon tror det kommer funka. Tror inte jag kommer göra behandlingarna under sommaren, vill nog försöka vara ute i solen lite detta året. Förra sommaren fick jag undvika solen helt eftersom jag gick på laserbehandlingar då. Och det var inte så värst roligt! Så jag försöker nog hinna med så många behandlingar som möjligt tills juni månad sen får huden vila ett tag :) Hon sa att man kan vara i solen efter ca 1 vecka efter behandlingen så det är ju bra att man itne måste vänta så länge som man måste med de flesta andra behandlingar.



Fasen vad roligt med en resa!! Jag vill också resa! Håller på att spara ihop lite pengar till en resa jag också. Men det blir nog en sista minuten resa i sommar förhoppningsvis. Tråkigt nog sa alla hudterapeuter till mig förra sommaren att sol är det värsta man kan utsätta huden för när man har ärr och röda märken. Därför vågade jag delvis inte vistas i solen. Dem sa att de röda kommer förstärkas och bli värre. Men jag vet inte? Har du solat med röda märken förut, och hur blev huden då? Känns som att den borde bli finare.. Är avundsjuk på dig i alla fall! Turkiet är jättemysigt. Har varit där några gånger. Har du varit där förut?



Jag måste ju med gå ner i vikt tills sommaren. Men eftersom att jag mår så dåligt känns det typ helt meningslöst just nu. Måste gå ner 5 kg jag med. Haha. Under mina hetsätningsperioder har jag lagt på mig mycket. Inte alls bra! Tyvärr så känns det som att jag kommer få en riktig skit sommar ändå, och jag har tappat motivationen med viktnedgången tyvärr. Hade en riktig dålig dag igår. Mådde verkligen dåligt! Man blir tokig på denna huden och vilka problem den orsakar.



Ja vi får se hur det blir med utbildningar för min del. Jag har inte så mycket energi till att tänka på sånt nu när jag mår dåligt. Men det känns som att åren går snabbt så man får väl ta tag i det snart. Har varit inne på den hemsidan och kollat lite, den är toppen! Hudterapeut utbildningen betalar man oftast själv. Kostar nog mellan 60 och 80 000 kr tror jag.. Vad bra att du tagit kontakt med ditt försäkringsbolag. Jag har nog samma som dig tror jag! Minns inte riktigt. Men tror det :) Har fortfarande inte hört nåt från dem. Va ganska längesen jag skickade in alla papper osv så jag ska nog ringa dem i veckan och kolla hur det går. Vad sa dem till dig att du skulle göra? Dem skulle skicka efter mina journaler som vårdcentralen och hudläkaren skrivit. Sa dem de till dig med?



Är du ute mycket med dina kompisar eller är du som mig som isolerar dig lite?



Ha det så jättebra och hoppas du har en trevlig helg.

Kramar



2011-02-19 @ 13:18:08
URL: http://javlaakne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0