Söndag

Oj vad statistiken går ner nu under påskhelgen! Fast det är i för sig inte så konstigt med tanke på att folk har annat att göra än att sitta vid datorn.. Igår kväll när jag kom hem från jobbet hade jag sån ångest över hur mitt ansikte ser ut. Vissa dagar känns det OK men andra dagar (och i vissa ljus) ser det som sagt hemsk ut. Fick syn på alla ärren igår i ett hemskt ljus och igår kväll i ren frustration så körde jag en behandling med Dermarollern. Jag har nästan börjat tycka det är "skönt" att rolla, eller jag älskar känslan efteråt. Man känner sig så nöjd på något sätt när man stått ut med smärtan. Idag är jag ganska röd i ansiktet, speciellt på de ställen där jag tog i riktigt hårt. Vet inte om det var så bra att göra en behandling nu när det bara är 5 dagar kvar tills IPL. Men i värsta fall får vi väl köra på en lägre inställning med ipl behandlingen.

Nu när det varit så fint väder ute så har jag bara gått och längtat tills den dagen då jag kan komma ut och visa mig utan att skämmas. Jag längtar verkligen efter att få gå ut och festa med vännerna och ha en rolig sommar. Jag vägrar nästan att spendera ännu en sommar inomhus. Önskar jag kunde hitta något bra smink bara som kan täcka de röda märkena! Groparna kan man som sagt inte göra så mycket åt men det röda har ju varit trevlig om man kunde täcka på ett naturligt sätt. Har hittat lite mineralsmink som jag kanske ska beställa hem och pröva. Är inte så förtjust i mineralsmink egentligen men har hört att detta märke ska vara bra. Har även fått hem lite prover på mineralfoundations som ska prövas inom kort.


Snart blir jag även sambo. Känns som ett lyft i mitt liv på något sätt!


Kommentarer
Postat av: Peter

Måste bara säga att du verkligen får en att inte kmna sig ensam har exakt samma problem som dig, ångesten, alla tankar hela tiden kring ärren när dem ska bli bra osv. Att hela tiden drömma om att få ett normalt liv, jag önskar att ddt skulle finnas hjälp för sånna som oss, någon man kan vända sig till och lita på. Vill bara få bort allt skit! Du verkar vara en riktigt härlig tjej som lägger ner tid och berättar allt det här för os!!! Hoppas med hela mitt hjärta att du ska få uppleva den där lycka studen när allt e över! Ha de bra :)

2011-04-25 @ 01:40:49
Postat av: Daniel

Hej! Först och främst vill ja säga att du e grym som Har den här bloggen och berättar allt så här i detalj, för man kan verkligen känna igen sig i allt de du säger. Jag har haft acne i flera år och dem försvann efter en kur med roacuton, tyvärr så ledde de till lite gropar o röda prickar på ena kinden precis som på dig. Har inte riktigt testat nåt för att få bort de då min hudläkare sagt att ja ska vänta, Vilket ja gjorde i två år. Iallafall så jag testade ematrix två behandlingar, såg inga resultat. Nu har jag bestämt mig för att göra nåt för jag är trött som fan på det här, så jag tänkte göra en hudslipning du berättade om den i början men slutade sen va tyckte du om den? Är det värt? Vart gjorde du den?

2011-04-25 @ 01:43:14
Postat av: Anonym

Jag har skrivit både inläggen med olika namn då ja trodde man inte kunde kommentera två ggr på en o samma!! Hoppas du svara ciaooo

2011-04-25 @ 01:48:15
Postat av: Anonym

Hej Daniel/Peter!



Vad roligt att du tycker om min blogg. Skapade den mest för att kunna skriva av mig när jag mår som värst. Tänkte att bloggen kunde funka lite som terapi. Men det är verkligen "roligt" att den berör så många och att många känner igen sig.



Det är verkligen ett helvete att ha akne problem, och ärren gör ju inte saken bättre. Tycker själv att jag är så dum i huvudet som låter mig påverkas av ärren och låter dem styra hela mitt liv. Jag har inte vågat gå ut på snart 2 år.. Har du "bara" gropar på ena kinden? Inte på båda? Jag var också lite inne på att testa Ematrix behandlingar men det slutade med att jag skippade det då behandlingen var såpass ny och dem verkade inte riktigt veta hur resultatet skulle bli. Var gjorde du dina behandlingar?



Vad är det du mår dåligt över? Dina röda märken eller dina gropar? Mina röda märken har minskat och bleknat med de IPL behandlingar jag går på nu. Har gjort 4 behandlingar och jag tycker det blir bättre för varje gång. Som med alla behandlingar behöver man göra ett par stycken och jag hade säkert behövt göra minst 4 till för att bli nöjd. En hudslipning hos läkare tar inte bort röda märken utan de gör så att groparna bli lite slätare. Kan dock inte påstå att jag tycker att hudslipningen gjorde så mycket för groparna heller tyvärr.



Däremot har jag hört och läst att många tycker att Dermaroller funkar bra för gropar och röda märken. Jag har själv bara gjort några behandlingar och tycker att huden blivit lite bättre. En tjej jag har kontakt med har gjort några behandlingar under ett års tid och hon säger att hon har fått 90% förbättring med hjälp av dermarollern. Så jag tror definitivt på den! Synd bara att jag själv inte lagt ner så mycket tid på att använda den. Det hade jag säkert tjänat mycket mycket pengar på.. Du kan ju kolla runt på google lite. Där finns även bilder på resultat. Hur påverkar din hy ditt liv?



Tack för din fina kommentar. Jag hoppas innerligen att du kommer må bättre snart och att du får resultat..



Kram

2011-04-29 @ 07:39:44
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Petye

2011-04-29 @ 15:03:04
Postat av: Peter/daniel :)

Hej!



kul att du svara ! :D jag har lite röda prickar o gropar på båda kinderna .men det är bara den ena kiden ja stör mig på då ja tycker de på den andra bara e coolt :/ jag har som sagt gjort två Ematrix behandlingar tidigare och inte sett nåt resultat så ja ringde till min klinik och berättade för dem att ja inte sett något resultat och inte tyckte att det var speciellt seriöst upplagt hela grejen, så behandling nummer tre som ja gjorde igår så satte vi oss ner innan behandlingen o kollade på bilder och det är helt sjukt men ja har fått grymma resultat på bara två behandlingar!, trodde inte mina ögon... har inte sett ett skit när ja kollat mig i spegel, men fattar då varför.. ja har blivit blind, man kan inte märka någon skillnad när man kollar sig i spegeln 40 ggr om dan. vart så jävla glad, alla tror ja har brottom det handlar inte om det vill bara veta att det går åt rätt håll, iafall vart jävligt glad när ja såg resultaten och fattade att det kommer ta lång tid tills jag blir nöjd, men det spelar ingen roll huvudsaken är att det funkar!!



Jag har brunhy så det här är den enda behandlingen som passar mig utan några risker för biefekter.



Jag tycker du ska göra klart det du håller på med och låta mig göra mina 3 behandlingar till som återstår, sen berättar ja för dig om ja skulle rekommendera det så du slipper slösa mer pengar i onödan.



4500 kr / per behandling :/ men det är verkligen värt om ja får dem fina resultaten :D



det roliga är att hon tyckte mina resultat var så fina på en så kort tid så hon frågade om hon fick använda mina bilder som visning för andra :)



kul att det går bättre för dig med! ha tålamod haha vet att du hör det från alla är också trött på att höra det, men med dagens teknik går det faktist göra något åt saken tro eller ej. HA DE BRA

2011-04-29 @ 15:13:37
Postat av: Caroline

Vart kan man göra sån Ematrix behandling?=)

2011-05-01 @ 15:32:56
Postat av: Anonym

det finns flera ställen, sök på google. men akademiklinken är en av klinkerna som erbjuder en sådann behandling!



Men det tar tid, har gjort tre behandlingar hittils har fått resultat men det återstår 3 behandlingar, hittlis har det blivit lite bättre med jag är inte helt nöjd än :)

2011-05-02 @ 15:20:29
Postat av: StinaG

Jag ser att du använder dermaroller, nice! Jag vill bara tipsa dig och alla andra som vill köpa en dermaroller att de kan gå in på www.Beautyroller.se eller www.Dermarollerisverige.se och köpa en. Bra pris och snabba leveranser…



Positive vibrations/StinaG

2011-05-11 @ 10:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0