Ansiktsmask ikväll

Brukar ni lägga ansiktsmask ofta? Jag är ganska dålig på det, eller jag har blivit dålig på det rättare sagt. Jag hade velat hitta en bra lermask som rengör porerna på djupet. Så får ta och leta upp det! Ikväll tänkte jag använda min ansiktsmask från Dr.Sebagh. Köpte den för ett tag sen men har knappt använt den. Varför vet jag inte riktigt då jag läst mycket bra saker om den.

Såhär står det om masken:

Dr. Sebagh Deep Exfoliating Mask är alla skönhetsredaktörers favoritmask! Den ger synbart resultat redan vid första användningen. Kombinationen av azelaic- , glykol- och mjölksyra tar bort lager av döda hudceller och påskyndar cellförnyelsen i huden. Den är även bra på pigmenteringar och acneärr. Den bästa masken att använda före festen för att ge huden lyster, spänst och smidighet.

Passar inte känslig hy.

Användning
Använd 1-2 gånger i veckan. Massera in masken på rengjord hud och låt sitta 5-10 min (första gången max 3 min).  Undvik ögonpartiet. En lätt pirrande känsla i huden kan uppstå vilket är normalt. Om huden bränner avlägsna masken. Huden kan rodna efteråt eftersom blodcirkulationen ökar, försvinner efter 15-20 min. Skölj noggrannt av masken med ljummet vatten och avsluta därefter med din fuktighetskräm.



Denna ansiktsmask kan man köpa på www.beautybygrooming.se. Den kostar dock 798 kr. Så den är dyr! Efter de gångerna jag använt den kan jag inte påstå att den är värd det priset!




Kommentarer
Postat av: q

jag har använt massa olika sorters masker men en jag minns som jag gillade hette LEROSETT, lermask o ganska billig, köpte den på nätet så googla så hittar du. den drog visserligen ut slagg så jag fick mer acne, men är ju så det ska gå till, hihi. annars billig o bra mask är vanlig bikarbonat(ej bakpulver), ta 1-2 tsk i handen o droppa på vatten tills det blir till bra "mask feeling", ha på ansiktet ca 10 min. kan oxå använda som peeling, snäll mot huden o river ej i sönder den.

2011-04-14 @ 20:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0