Uppdatering

Känns som att det va ett tag sen jag uppdaterade här! Alla mina plåster är av och ansiktet håller på att återhämta sig för fullt. Jag vågar knappt ta mig i ansiktet, det känns lite läskigt på något sätt. Man känner att det är svullet och lite knöligt under huden. Trodde först att jag hade fått några bölder under huden (finnar) men det va helt normalt sa dem på kliniken. Så det kändes skönt! Jag är glad att allt verkar ha gått bra, jag tror inte att någon hud har dött (tror jag hade sett det då..) och jag fick faktiskt inga större finnar även om jag inte tvättade ansiktet på tio dagar. Fick några pyttesmå finnar men jag tror det va en reaktion av allt limm och plåster jag hade i ansiktet. Men jag kommer få veta hur allt har gått nästa gång jag ska till läkaren. Då får jag veta om han är nöjd och om allt är som det ska! Och om det är som det ska, så ska vi slipa huden nästa gång. Vet inte om slipningen kommer tillföra så mycket men det återstår väl att se. Jag tror i alla fall att huden kommer kännas lenare och fräschare efteråt. Och sen får jag utvärdera resultatet och se om det blir några andra behandlingar (eventuellt pröva laserbehandling).

Sen har jag även läst att många har fyllt ut ärr med någon filler, som ex. Restylane. Det hade jag kunnat tänka mig att pröva även om jag var helt emot det förut. Just för att det inte är permanent och det är ju lite tjatigt att lägga ut flera tusen om året, men blir jag inte nöjd efter alla behandlingar, kommer jag definitivt pröva filler och vara beredd att lägga ut varenda krona som det kostar om resultatet är bra. Men jag har ju fortfarande flera behandlingar jag vill pröva :-) Som sagt, både laser och sen vill jag gärna ge dermarollern en ärlig chans. Det har tyvärr blivit så att jag inte har kunnat använda den så ofta som jag velat och jag har nog bara användt den 3 - 4 gånger. Men jag tror det är en jättebra grej som faktiskt kan funka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0