Måndag

Jag är fortfarande sjuk. Febern känns som att den är borta i alla fall vilken är skönt! Nu är det bara min hals och förkylningen som måste bli bättre. I alla fall förkylninen. Har dessutom fått lite hosta på köpet. Känns inte super bra om jag ska till läkaren på om 4 dagar. Där kan man inte ligga och hosta, då kan det nog gå väldigt illa. Men jag får hålla tummarna att det blir bättre. Får se om jag får hem ett recept imorgon på antibiotikan som jag ska äta, måste gå och hämta ut den på apoteket innan det är dags. Sen måste jag även handla för några dagar efter behandlingen så jag slipper ge mig ut med stora plåster i ansiktet.

MEN, idag ska jag bara ta det lugnt och försöka bli frisk. Var precis inne på facebook och fick syn på en gammal bild på mig själv, kom nästan i chocktillstånd och det är jobbigt när jag tänker på hur fin jag en gång varit. Och det känns tungt i hela hjärtat när jag vet att jag aldrig kommer se ut så igen. Därför undviker jag att kolla på gamla bilder, det gör för ont! Och det finns inga bilder på mig sen 1 år tillbaka. Jag vill inte vara med på foton. Dessutom är det 14 månadersen jag visade mig ute sist. Och med ute menar jag på krogen, i stan, där folk man känner kan se mig. Visst kan folk se mig när jag åker och handlar men det har som tur är inte hänt så jätteofta! Tack & lov! Och de fåtal gånger de hänt har jag fått panikångest. Det är hemskt. När jag tänker på hur lång tid det gått sen jag va ute så blir jag lite ledsen. Jag har tyvärr knappt träffat några kompisar under den tiden heller. Och nu har jag bara en vän kvar, som tyvärr känns som att hon glider längre och längre ifrån mig.. Jag vill inte bli ensam :(

Kommentarer
Postat av: Tina

Om du går ut så sträck på dej och le och prata mycket om du ser någon du känner eller med experditen i kassan, sånna människor accepteras hur dom än ser ut. Testa bara en gång! Jag ska hålla tummarna för dig:)

2010-10-27 @ 13:42:17
Postat av: Olivia

Det enda sättet är att gå ut. Inga behandlingar eller tabletter kan fixa det problemet egentligen, det här finns i ditt huvud och du har makten att gå ut och leva. Livet är för kort för det här!! Jag vet vad jag pratar om. Sen är du inte ensam, har en syster som inte går utanför dörren bara nån gång ibland... också hon håller på att förlora sitt umgänge. Det är hemskt och ingen ska behöva ha det så. Du är en människa och du är precis lika mycket värd som någon annan. Spelar ingen roll hur din hy är. Gå ut nu, gå på stan och börja lev!! Be din kompis att hjälpa dej, svälj stoltheten och ta henne med!!!!!!

2010-10-27 @ 14:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0