Hudslipningen

Fy satan vad skönt det va att komma hem i natt. Det var underbart att krypa ner i sin säng efter så lång bilfärd i en trång bil. Ont i kroppen och i benen! Och inte minst i ansiktet. Trots att jag kände lite smärta i ansiktet så är det inte alls som jag föreställde mig att det skulle kännas. Jag trodde verkligen att jag skulle känna tusen gånger värre smärta.

Igår kom vi fram en halvtimme innan jag skulle till kliniken. Jag blev mer och mer nervös på vägen upp och blev mer och mer rädd för smärtan jag har läst att man känner. Jag hade läst att det gjorde riktigt jävla ont! Men, jag vill inte påstå att det gjorde så ont på mig. Dels för att jag fick extremt mycket lokalbedövning kanske? Värst va definitivt bedövningen. Jag är ju livrädd för sprutor och att bli stucken säkert 20 gånger per kind är inte skönt! Låg och spände mig under tiden vilket inte gjorde saken bättre. När han sedan skulle sätta igång och slipa så var jag självklart nervös men jag kände direkt när han började att jag knappt kände någonting. Antingen va det pga. bedövningen eller pga. att han inte kunde slipa så djupt eftersom min hud är väldigt tunn. Jag har alltid trott att min hud var tjock, eftersom de ser så ut med förstorade porer, ärr och hela den biten. Men eftersom den är tunn måste man vara ytterst försiktig. Hur som helst, har 2 stora plåster som täcker mina kinder och det ser extremt fult ut. Han slipade ju inte hela kinderna utan enbart där ärren är men mina plåster täcker ändå hela vänster kind + hela höger kind. Jag har ingen aning om hur det såg ut efter slipningen eller om det blödde eller hur det gick till. Men det är kanske bäst att inte veta! Om 1 vecka får jag ta av mina plåster och nu väntar en vecka utan tvätt i ansiktet. Usch! PLÅGSAMT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0