Vilken befrielse!

Idag har jag tagit av mina stora plåster/bandage! Så himla skönt det va! Huden är inte alls så sårig och röd som jag trodde att den skulle vara. Blev lite förvånad faktiskt, och lite besviken på sätt och vis. Tänk om de inte tagit i tillräckligt? Det står ju faktiskt att man kan vara röd i upp till 6 månader. Och jag är knappt röd alls? Har lite sårskorpor här och var men det är inget som man lägger märke till så mycket. Så som sagt, jag känner mig lite besviken på ett sätt. Men jag får vänta ett tag sen kan jag utvärdera resultatet. Läkaren sa att jag måste vänta typ ett år innan jag kan göra en till behandling men jag hade velat göra en till behandling innan sommaren!! Visst, man ska lyssna på läkare men det känns ju som att min hud inte reagerat speciellt mycket på behandlingen? Får ringa till kliniken och höra. Det känns lite skumt! Har mejlat runt lite kliniker och frågat vad dem tycker är lagom tid för en 2a behandling, alltid bra att höra fler än 1 persons åsikt.

Tack och lov har jag inte fått några vidare finnar även om jag inte tvättat ansiktet. Har fått nån liten på hakan (en sån som sitter under huden och knappt syns) men inget mer. Så det var ju positivt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0